Hallo dames, Aanstaande dinsdag heb ik mijn allereerste echo.. Nou ja allereerste. 3 jaar geleden heb ik er ook gehad Ik ben ontzettend zenuwachtig of alles wel goed is. Tel de dagen al af vanaf het moment dat ik de afspraak heb in gepland.. Alleen nu heb ik zo sterk het gevoel dat ik een tweeling krijg. Mijn hormonen zijn heel heftig. Ben vanaf dat ik opsta, totdat ik weer naar bed ga moe.. (vandaag gaat het wel goed, maar dan ben je ook weer onzeker ) En ik krijg al een redelijk buikje.. Tweelingen zitten ook in de familie.. Mijn oma was een tweeling, mijn vriend zijn oma was een tweeling en het broertje van mijn vriend was een tweeling (eentje is een miskraam geworden) Ben echt zo super zenuwachtig of alles goed is en of het dus een tweeling is.. Maar als alles goed is, maakt het me niet meer uit of het er 1 of 2 zijn
Wij zaten er in de wachtkamer van de vk grapjes over te maken dat het een tweeling zou zijn.....10 minuten later bleek het echt zo! Geen voorgevoel ofzo trouwens hoor, behalve de streep op de test had ik helemaal geen idee dat ik zwanger was. Maar ik hoop voor je dat alles in orde is, hoeveel je er ook bij je hebt.Kan wel zeggen dat ik best wel zin heb in onze tweeling, nog maar een paar weekjes!
Ja echt super spannend Edel, 4 juni de eerste echo. Aanstaande dinsdag dus! Leef er echt naartoe! Derbi, dan schrik je stiekem toch wel eventjes he! Super leuk! Wij hebben al een peutertje rondlopen van ruim 2, dus als het zo zou zijn zal het ontzettend druk zijn, maar wel heel erg leuk
Oh ik vond het gelijk superleuk! Maar behalve een hondje dat wat problemen heeft met luisteren ( dit niet doet zeg maar) hebben wij niks rondlopen. Mijn man heeft wel een dochter van 7 maar die is hier niet altijd en die kan zichzelf al een stuk beter redden. Maar je krijgt het sowieso iets drukker ookal is het er maar 1.
Je buikje zal voornamelijk je darmen zijn waardoor je buik opgeblazen is... Sommige meiden met 2ling hebben juist weinig kwaaltjes of geen Dus ja gevoel blijft 50/50 % Hier is ook 2ling in familie ik ging juist twijfelen doordat ik 3 pendels waren die het dachtten maar me gevoel daarintegen had ik niet. spannend hoor alles is mogelijk
Voordat ik de eerste echo kreeg had ik helemaal niet het idee dat ik zwanger was van een tweeling, eigenlijk ook helemaal geen last van kwalen oid. Toen de gyn zei dat het er twee waren was ik in eerste instantie ook niet echt blij, was echt in shock! Waren al snel gewend en blij hoor! Bij ons komt het helemaal niet voor in de familie. De tweeling is nu 3,5 week en we hebben ook nog een zoontje rondlopen van net 2 en op zich valt de drukte nu nog wel mee gelukkig. Succes bij de echo en benieuwd of je gevoel klopt! P.s. dat er tweelingen voorkomen aan je vriend zijn kant maakt niks uit op de kans voor een tweeling bij jullie..ligt namelijk echt aan de vrouw
Klopt! Bij mijn man in de familie stikt het van de tweelingen en bij mij niet een. Deze is twee eiig dus 100% van mij uit. Ook zonder medische ingrepen zwanger geworden.
Vlinder ik wist dat onze kans wat groter was (ivf) toen ik een digitale test deed, gaf deze 5-6 wkn aan terwijl ik >4 was, daarmee wist ik het al een beetje
Bij deze zwangerschap testte ik al heel vroeg goed positief en gaf mijn CB al vroeg 3+ aan was dood en dood op en had verschrikkelijk veel last van hormonen. tweeling komt in beide kanten van de familie extreem veel voor. Maar het was er toch echt maar 1
Héél vroeg in de zwangerschap had ik sterk het gevoel dat het er twee zouden zijn. Een week later was ik er alweer van overtuigd dat het er toch maar één was. En één it is Nu nog kijken of mijn voorgevoel over een jongetje klopt.
Hoihoi, Het is ook puur een gevoel Grootste kans natuurlijk dat het er eentje is.. Maar het kwam zomaar in me op 2 weken geleden en ik krijg het niet meer uit mijn hoofd haha! Wist trouwens niet dat de tweelingzwangerschappen alleen van moeders kant af komen. Nou ja, mijn oma was ook een tweeling
Als ik het goed begrepen en onthouden heb is alleen een verhoogde kans op een twee-eiige tweeling erfelijk en inderdaad alleen via de moeders. Dan heb je namelijk dus een verhoogde kans dat er meerdere eitjes tegelijk rijpen en springen. Een een-eiige is niet erfelijk bepaald, als ik het goed heb. Ben wel benieuwd of je gevoel klopt...
ik krijg ook een tweeling ( 2 aparte zakjes) via iui....op de echo konden ze zien door hormoon spuiten dat ik 2 eitjes rijp waren en die gingen samen springen...en moet ook net goed komen met de eerste contact met de zaad en ei....maar mijn eitjes vonden de zaadjes goed belijkbaar dus ze zijn allebij bevrucht..hihih en ik heb idd geen last van kwaaltjes...en bij me MK kon ik ook zwanger worden van tweeling ik had ook 2 eitjes maar daar van was 1 geworden maar is mk gelopen...snapje... en met in de familie zit thja ik denk dat iederteen kan kans kan maken met een tweeling want een twee eiige tweeling is door 2 eitjes die gesprongen zijn en 1 eiige tweeling is onstaan tijdens reis door de eileiders richting baarmoeder 1 of ander manier ging het eitje klonen ofzo ...en gevoelens is net als een gok spelletje wie weet heb je goed of fout maak niks uit als er maar gezond kindje/kindjes komen
Dat gaat ook niet altijd op, want ik had ook snel dat de digitale test dat aangaf en was echt nog niet zo ver. Ik was wel heel beroerd. Dus hcg steeg gewoon snel, ik dacht daarom ook aan een tweeling. Maar was er toch maar eentje
Mijn gevoel was ook een 2ling , en bleek ook zo te zijn alleen heeft eentje het niet ered , twee eiig is erfelijk , eeneig niet , een eiig is puurtoeval ..... Ben benieuwd hoor !!!