Wij gaan regelmatig met de museumjaarkaart op pad (2 zonen 3 en 5). Onze kids vonden leuk: - nijntje museum (is voor jezelf niet veel aan maar de kids vonden het super) - spoorwegmuseum - PIT museum - Continium - Nemo (een van de favoriete) - bakkerijmuseum in hattem (vooral rond sinterklaas leuk dan mag je een speculaaspop maken) - aviodrome - gevangenismuseum We hebben er nog meer bezocht maar dit vonden ze het leukst. Deze week staat de space expo op het programma
Ik had verkeerd gelezen; ik had de vier als in aantal gelezen als de leeftijd van je oudste. Maar met de oudste 2,5 dan zeker het Kinderboekenmuseum! En Nijntje inderdaad. En het Spoorwegmuseum is dan ook leuk, denk ik.
Corpus mag een kind pas naar binnen met 6 jaar... Archeon blijf ik ook leuk vinden, baast openluchtmuseum en zuiderzeemuseum. Hier zijn mijn kids helemaal weg van, bovenstaande drie. Maar nijntje is nu wat voor jullie kinderen denk ik. Verder al veel goede tips gegeven. Misschien in het hans en grietje pannenkoekenhuis eten in zeewolde?
Daar eten lijkt me ook eens leuk, maar ik hoor dat je daar ver van te voren moet reserveren. Of is dat tegenwoordig beter? Corpus ga ik ook echt nog niet heen met mn kinderen, veel te klein. Goed tips verder!
Wij zijn 2 weken geleden nog bij hans en grietje geweest en konden op dezelfde dag alleen nog om 16 uur reserveren maar voor de dag erna konden we een tijdsblok kiezen. Waren met 4 personen en hadden een bewegende tafel. Vorig jaar ook daar geweest en ook hooguit een paar dagen tevoren gereserveerd.
Een van de vele kastelen die in Nederland liggen. Echt leuk om te bezoeken. Archeon Orientalis (wel op een dag gaan dat er wat extra dingen worden georganiseerd, dan is het nog leuker). Afrikamuseum (ook het leukste bij extra activiteiten).
Als toevoeging op de reeds genoemde musea: Bataviawerf in Lelystad Nemo uiteraard Oyfo Favoriet blijft bakkerijmuseum in Hattem. Voorstellingen zijn ook leuk voor volwassenen.