Must-sees in de Efteling met een zesjarige

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RE080219, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee excuseer.
    Die alleen niet hihi.
    Tot grote ergernis van de broer

olleke vindt dit leuk.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    In mijn hoofd wel :roflmao:
    Ik dacht dat ik een jaar of 5/6 was. Dus dat is dan alweer 33/34 jaar geleden. Maar ik kan het mis hebben hoor. Hoe lang denk jij dat het geleden is dan ongeveer?

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Gewoon proberen te meten bij de ingangen.
    Met 1,20m kunnen ze weer meer idd

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Nou ja eigenlijk geen idee....ik ben er juist ook als volwassene heel vaak geweest en zou denken dat ik het toen ook nog gezien heb. Maar als het ruim 30 jr geleden is was ik net een puber:D.
    Edit: hij is geopend in 1986, dus langer dan 34 jaar kan het niet zijn in ieder geval :p

Iertje81 vindt dit leuk.
  5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik heb de andere reacties niet gelezen, dus zal ongetwijfeld niets nieuws zeggen, maar hier zijn altijd heel populair:

Carnaval Festival
    Monsieur Cannibal
    Droomvlucht
    Fata Morgana
    Joris en de Draak
    Symbolica
    Villa Volta
    Die luchtfietsen bij de Laven
    De oldtimers
    Polka Marina
    Piranha
    Anton Pieckplein (met de zweefmolens enzv)
    Oh, en Raveleijn is hier altijd zwaar favoriet, maar die is er nu geloof ik niet of in aangepaste vorm.

Je hebt nu voor jonge kinderen ook Max en Moritz, die heb ik zelf nog niet gezien, maar zal vast leuk zijn. En de Pandadroom is geloof ik vervangen door een andere film.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    O ik hou echt van het spookslot. Vroeger al als klein kind en nu nog steeds. Die muziek en ik blijf nieuwe dingen ontdekken. De kinderen vinden het ook erg mooi altijd. Kijken echt hun ogen uit.

Edge, one of kind en cowgirl80 vinden dit leuk.
  7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vind spookslot ook helemaal niks.. ook niet mooi gemaakt..
    Sprookjesbos sloegen wij vanaf 3 jaar al over.. vind ik persoonlijk ook niks aan..
    Maar wij wonen vlak bij de efteling, en komen er dus geregeld.. op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien..
    fata morgana hebben ze bij mij nooit eng gevonden..
    trein, carroussel zou ik overslaan... pagode en die bootjes ook..
    en als je kindje beetje avontuurlijk is zou ik ook joris en de draak en vogelrok doen!

8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Maar iemand die er niet zo vaak geweest is, vind het wellicht wel leuk

one of kind en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    is maar net waar je van houdt.. die trein, carroussel vind ik ook 1x niet leuk.. geef ik niks om en mijn kids ook niet..
    Uiteindelijk gaat het er toch om waar de interesses liggen..

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat een verschillen he.. mijn kinderen zijn ook vrij regelmatig geweest. Maar stoomcarrousel was écht wel een favoriet. Net als de zweefmolens!

Sprookjesbos vond ik zelf altijd zonde van de tijd - hoe mooi het ook is.

Ik zou voor jezelf gewoon bedenken wat je het leukst lijkt; die richting op gaan en dan gewoon het park rondlopen. Rond een uur of 3 even bekijken of er iets is wat je écht nog wil zien en in welke hoek van het park dat zit en dan daar naartoe gaan.

En tussendoor gewoon afwegingen maken in de wachttijden en de grootte van de wens om in de attractie te gaan. De oude tufferbaan bijvoorbeeld is erg leuk voor de jongere kinderen, maar 30 minuten ervoor wachten? Terwijl je kind het schip misschien óók wel fantastisch vind? Dan dan ik liever 2 x in het schip gaan in een kwartier. Die rij ging altijd een stuk sneller (Hoewel ik niet weet hoe vol ze 'm doen nu vanwege corona) .

Maar veel is dus echt afhankelijk wel van je kind.

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Sowieso zijn symbolica en Max & Moritz een aanrader!
    Die vond mijn dochter echt het leukste.

Verder vond ze de fatamorgana, halve maan en de droomvlucht erg leuk.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Je kunt vantevoren de app van de Efteling downloaden, dan kun je real time zien hoe lang de wachtrijen voor de attracties zijn. Dat klopt best goed vind ik. En heel handig, want als er een uur wachttijd voor de python staat, hoef je niet helemaal daarheen te lopen als je net uit het sprookjesbos komt, bij wijze van spreken.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Ik hoop dat je inmiddels geweest bent :o:?

Op die leeftijd vond ik alles wel leuk, maar vooral de traptreintjes, iets waar je zelf invloed op hebt. Land van laaf was toen ook zoiets, maar daar hebben ze de trappers afgehaald :p.
    Symbolica is nu (want dat had ik toen niet natuurlijk) dan ook leuk, knopjes drukken.
    Sprookjesbos, Monsieur cannibals, het doolhof, carnaval festival. De pagode, ondanks mijn hoogtevrees vond ik het prachtig om over het park heen te kunnen kijken. De bootjes, eendjes voeren. Ach ik vond het allemaal prachtig. Helaas heb ik bijzondere kinderen die dit allemaal niet leuk vinden :roflmao::rolleyes:

Maar ik denk dat het niet uitmaakt wat je doet, een dag helemaal voor jezelf met mama is natuurlijk al bijzonder ;)

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Wat is niet leuk, alles :D Toen dochter 2 was gingen wij voor het eerst heen en sindsdien verkocht. Dochter is gek van Joris en de draak, Droomvlucht, Symbolica, jokie en jet, monsieur canibaal, maar eigenlijk vind ze alles wel te gek. Dochter is absoluut niet bang aan gelegd en is lang dus kan in heel veel dingen. De zweefmolen en het schommelschip ook een hit hier. Sprookjesbos tot een bepaald punt dan is het te veel lopen :p En natuurlijk pannenkoeken eten bij Polles keuken dat moet sowieso.( kan helaas niet, maar goed je kan nu helaas helemaal niet heen :( ) En aan het eind uiteraard een souvenir kopen als we dat niet al eerder hebben gedaan :DDe ravelijn show zijn wij helaas nog nooit geweest, we hebben elke keer super veel pech gehad dat wij er waren.

Wij overnachten er ook graag, dat is helemaal bijzonder. Ik hoop zo dat wij 7 december heen kunnen dan hebben wij het Efteling hotel geboekt. En aangezien die straks dicht gaat voor lange tijd ivm verbouwing hoop ik echt nog heen te kunnen. Ook omdat het de laatste maanden zijn dat we buiten het seizoen kunnen. Want wij zijn zo verwend langer dan 20 minuten stonden wij nooit in de rij ergens voor. Dat is nu sowieso al anders met de corona.

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Bij ons is favoriet ( wel oudere kids )villa volta, droomvlucht, symbolica, pagode, joris en de draak en de baron ( alleen onze oudste van 12 met papa), carnaval festival was ook favoriet toen ze jonger waren, t treintje, fata morgana maar dat vond onze zoon een beetje eng met 6 jaar

Deel Deze Pagina