Een een praktische vraag. Mijn kleintje wordt 12 augustus verwacht. En natuurlijk wil je een tijdje daarna wandelen. Mijn vraag is of je een kleintje altijd een jasje aan doet? En zo ja in welke maat kun je deze dan het best kopen (zodat een jasje ook nog even mee kan?). Of kun je het ook opvangen met een vestje of iets anders? Graag jullie ervaringen. Melanie
Hoi, ik zou gewoon een vestje kopen in maat 56. Het kan soms toch een beetje fris zijn. Zeker eind augustus en in september. In de wandelwagen zal het niet zo snel nodig zijn, maar wel als je bijvoorbeeld 's morgens of 's avonds je kleine in de maxicosi meeneemt (voetenzak is dan te warm) of als je buiten zit of zo. Een jasje is vaak dikker en stugger en da's niet zo fijn voor die kleintjes. Bij een vestje kun je de mouwtjes ook makkelijker omslaan mocht het nog iets te groot zijn.
Ikzelf vind vestjes voor die kleintjes makkelijker, ligt lekkerder naar mijn idee en het moet ook niet te dik zijn want ze liggen ook nog onder een dekentje. Mn zoontje heeft nu ook nog geen jas, ik heb meerdere vestjes. Verder groeien ze ook zo snel dat ze er gauw uit zullen groeien. Mijn zoontje krijgt komende winter zn eerste jas, hij is dan een maand of 7/8
Ryan is 1 november geboren en ook toen heb ik alleen een vestje gebruikt. In de wandelwagen of maxicosi leg je anders even een dekentje over je kleintje als het te koud is. Zeker niet te warm aankleden, dus een vestje is juist perfect.
Vestje is veel gemakkelijker.Ik vind een jasje onhandig en meestal veel te stijf om het een pasgeboren baby aan te doen
Van die joggingjasjes. Ideaal. Zit ook een capuchon op. Heb er een stuk of 4 liggen in allerlei kleuren. In het begin had Sven zo'n skipak aan maar hij is dan ook in december geboren. Hij verzoop er wel in. Was net een michelenmannetje