Kinderen van 3 op zomerkamp

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Laika, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Kinderen worden op steeds jongere leeftijd op zomerkamp gestuurd. Anno 2009 is het al mogelijk als driejarige peuter mee te gaan op een geheel verzorgde groepsreis.

Je moet dan wel zindelijk zijn. Het kamp duurt maximaal drie dagen.
    Simbo
    Kinderkampaanbieder Simbo biedt deze mogelijkheid. "We hebben dit jaar al tachtig 3-jarigen geboekt," vertelt directeur Iddo Schoen trots.
    Steeds lagere leeftijd
    "De trend is dat wij vanaf 2005, toen de minimumleeftijd voor deelname aan een zomerkamp nog 7 jaar was, kampen voor steeds jongere kinderen zijn gaan organiseren. Ouders vroegen daar om. In 2006 begonnen we met kampen voor 6-jarigen, enzovoort".
    Ondergrens bereikt
    "Of wij straks ook kampen voor 2-jarigen gaan aanbieden? Nee, met drie jaar is de ondergrens echt wel bereikt. Een kind moet op z’n minst overdag zindelijk zijn. En het kind moet taalvaardig zijn: de leiding moet met het kind kunnen communiceren".
    Er worden geen wilde activiteiten gehouden. De kampen voor de allerkleinsten worden alleen in Nederland aangeboden: "De meeste ouders willen maximaal één uur rijden van hun kroost zitten", vertelt Schoen aan het AD.

Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie het doen?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hmm... ik vind het eerlijk gezegt een beetje té belachelijk voor woorden... 3 jaar en dan al zonder papa en mama op kamp. Nee, dat zal hier never nooit gebeuren! Ik kan me ook niet voorstellen dat ouders daar behoefte aan hebben? Ze zijn nog steeds zo klein met hun 3 jaartjes (vind ik dan) Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om Vigo dar volgend jaar naar toe te doen!

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb zelf zeilkampen voor kinderen van 6/7 tot 16 georganiseerd. Voor die kleintjes was het af en toe even pittig knokken tegen de heimwee hoor!
    Vind dit dan ook een belachelijk initiatief. Zal ook genoeg kosten aangezien er toch veel begeleiding moet zijn.
    Arme hummels.

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou het ook nooit doen, maar als ik zie dat ze 80 kinderen hebben geboekt, dan denk ik dat er toch behoefte naar is.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mja... 80 aanmeldingen vind ik nog wel weinig hoor gezien de hoeveelheid 3-jarigen er in nederland zijn.
    Het enige dat ik denk is 'behoefte van papa en mama... even 3 dagen lekker het rijk voor henzelf'.
    Uit egoistische overwegingen dus.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    of geen vrije dagen hebben.

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Nee, dat vind ik veel te jong! 7 jaar vind ik het minimale, en dan nog vinden ze het vaak spannend.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Op mijn werk worden er tijdens de schoolvakanties ook altijd activiteiten georganiseerd voor kinderen van 4 tot 16 jaar. Deze activiteiten variëren: knutselnamiddag, spelnamiddag, film, ... Meestal is het in de namiddag van 14u tot 16u (30). Fijne ontspanning voor de kinderen.

1x per week wordt er een uitstap naar een pretpark of zoo georganiseerd. Om je een voorbeeld te geven: als we naar de Efteling gaan vertrekken we om 8u en zijn om 20u terug. Je zou verstomd staan als je weet hoeveel kindjes van 4 jaar daar mee naartoe moeten omdat mama en papa dan een rustige dag hebben. Die kindjes zelf zijn bekaf na zo'n dag. Het begint met hangen in het park en van het moment dat ze in de bus zitten, slapen ze tot we terug thuis zijn.

Ik kan me echt niet voorstellen dat een kind van 3 spontaan vraagt om op kamp te mogen! Zoals hierboven is gezegd: 6-7 jaar is voor mij ook de beginleeftijd.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Gewoon ouders die hun kids willen dumpen om zelf vrij te zijn. Té belachelijk voor worden vind ik dit. Ik zou het niet kunnen hoor kind van 3....

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje zeg
    ik persoonlijk zou mijn kind niet op kamp sturen met die leeftijd
    een jaar of 7 minimaal...
    maar goed idd als de ouders even alleen willen zijn..;)
    ik stuur ze dan wel voor een nachtje naar opa en oma ofzo

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ach wat is het verschil, kinderen van 2 maanden worden tegenwoordig al in het kdv gedumpt....vind dit dan nog wel meevallen

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nooh dat meen je niet 2 mnd!!! Waarom willen mensen dan in hemelsnaam kinderen??!! Dat iedereen moet werken en geld moet verdienen oke, maar met 2 mnd heb je toch nog gewoon zwschapsverlof?

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat vind ik echt veel te vroeg.. 6a7 jaar gaat dan nog wel. Maar dan moet het kind er wel aan toe zijn.. Een kindje dat moeilijk communiceert (verlegenheid?) zou ik nog later doen..
    Bij 3 jaar is het een veredelde kinderopvang. Leuk voor de ouders, maar voor het kind???
    Dan liever een paar daagjes naar opa&oma als het echt niet lukt met eigen vrije dagen..

14. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Wow wat een leeftijd voor een kind om op kamp te gaan
    Ik kan me er niets bij voorstellen iig
    Een kindje van 3 krijgt toch heimwee om 3 dagen weg te zijn
    Nee hoor ik vind 3 jaar veels te jong, een jaar of 7 klinkt mij beter in de oren, dan kan een kind ook veel beter zelf aangeven of het wil gaan of niet

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Dit is volledig off-topic zeg.
    En trouwens, in Nederland zal je als moeder (als je werkt) toch echt 10 weken na je bevalling weer aan het werk moeten. Als je je uk dan naar het kdv of naar de gastouder brengt (lijkt me een weloverwogen keuze) is er m.i. geen sprake van "dumpen". Wel errug kort door de bocht.

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Een dagje of een middag is iets heeeeeeeeeeeeeeeel anders dan 3 dagen op kamp gaan :p En dan nog zou ik mijn kind niet een hele dag naar een pretpark laten gaan zonder ik of mijn vriend erbij. Althans, niet op zo'n vroege leeftijd.

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik ook niet hoor. Geniet veel te veel van dat verbaasde koppie bij alles en zou dat voor geen goud willen missen!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    NEVER! Kindjes van 3 jaar al op kamp doen? Oh nee! Niet in dit huis!

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    3 jaar? Echt niet! Jamie gaat nergens heen zonder 1 van ons of anders opa en oma. Ja, wel naar de peuterspeelzaal, maar een paar dagen weg, no way!

Deel Deze Pagina