Nieuw babyfoon topic :)

Discussion in 'De babyuitzet' started by JolienS, Mar 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    D.m.v. de zoekfunctie al heel wat babyfoon topics weten te achterhalen.
    Toch zou ik graag iets meer recente info willen.

Dus... Verneem graag jouw Tips & Tricks wat betreft jouw ervaring met een bepaald merk babyfoon!

Mijn oog is momenteel op deze gevallen:
    Alecto dvm 80
    Alecto DVM-80 kopen? - Goedkope babyfoon KIESKEURIG

Vind 'm behoorlijk prijzig en doordat hij nieuw op de markt is, kan ik er geen reviews over vinden.
    Één van jullie ervaring met deze?

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben de alecto Dbx 88 eco en daar ben ik heel tevreden over, niet iedereen trouwens na wat rond gelezen te hebben hier.

Maar hij werkt heel goed, liedjes wordt ze heel rustig van en het bereik is heel goed (laat de hond uit voor op het veld en in de schuur doet hij het ook prima).

Die alecto die jij heb gezien ken ik niet.

3. Mamasita93

Feb 28, 2014
    70
    0
    0
    Teddycam.
    Een beer met een camera in zn neus. Kun je dus gewoon in het bedje leggen.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    hier ook een alecto, wel zonder camera. Nooit gehad, nooit gemist. Zou niet weten waar ik een camera voor nodig heb. Maar alecto is al jaren een heel goed merk en die van ons is nu bijna 7 jaar, werkt nog prima en wordt nog steeds verkocht.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben de dvm 70. Was heel tevreden tot afgelopen vrijdag, schijnbaar zodra ik de drempel overga naar buiten is het bereik weg grrrr. Heb een mailtje gestuurd dus ben benieuwd naar hun reactie..

6. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Voor mij hoefde een camera eigenlijk ook niet echt.
    Tot dat ik er 1 met camera bij vrienden zag... wauw wat gaaf!
    Wat een genot om naar zo een heerlijk slapend kindje te kijken.

Dus voor ons wordt het wel degelijk 1 met camera. Ookal is het niet noodzakelijk ;)

7. elliebelly

elliebelly Actief lid

Sep 11, 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk doordat het signaal teveel moeite heeft met de buitenmuren. Is helemaal niet vreemd. Ben bang dat dat ook de reactie zal zijn. Vaak communiceren ze ook MAX. zoveel meter. Dekken ze zich, terecht, mee in.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb inmiddels een reactie terug bereik moet in huis is max 50 meter mocht m opsturen maar dat kon tot 8 weken duren en kijk mijn banner je weet maar nooit dus we nemen het maar voor lief, de babykamer is gelukkig aan de achterkant van het huis waar die het wel doet denk ik, straks even uitproberen..
    Had met de stralingswet te maken had die het over dus geen enkele babyfoon zou het redden zei die..

9. frommel86

frommel86 Actief lid

Dec 16, 2011
    483
    0
    16
  10. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Wij hebben de alecto dbx-89. Hadden eerst de dbx 88 maar deze kon niet zwemmen. De 89 is vrijwel gelijk aan de 88 maar heeft trilfunctie en kan op batterijen.

Ben er heel tevreden over.

11. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Ik zoek ook nog een babyphone met camera dus ben ook benieuwd naar de reacties over de dvm80
    We hebben nu al de alecto eco dbx88. Wel tevreden over maar op sommige plekken in de woonkamer valt het signaal soms weg. IN de oplader gaat het wel goed, alleen was ook 1 x het signaal weg.

12. frommel86

frommel86 Actief lid

Dec 16, 2011
    483
    0
    16
    dat zou hij niet mogen doen.... Zou daar een mailtje naar alecto aan wagen hoor!

onze kan trouwens ook op batterijen hoor de 88 serie

13. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    hmmm niet eens over nagedacht eigenlijk.. ik dacht dat het kwam door signaal storingen ofzo maar inderdaad hij hoort het overal te doen natuurlijk. Bedankt voor de tip.

14. madelief80

madelief80 Actief lid

Apr 25, 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Wij hebben de luvion supreme
    Wat een mooi ding
    Kan je door de hele kamer heen kijken omdat je hem kan bedienen
    Alle functies zitten erop

15. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    He dames,

Ik wil graag het volgende:

Een babyfoon die Wifi heeft en ook via een App werkt. Ik vind het ook leuk als je ermee kan rondkijken.

Ik wil wel graag een apart boxje erbij voor in huis, zodat ik niet perse op de app hoef in te loggen om geluid te horen.

Iemand een suggestie?

16. madelief80

madelief80 Actief lid

Apr 25, 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Dat is de luvion sepreme
    Die kan je rond draaien in de kamer en zit WiFi op
    Heb je wel een WiFi bridge nodig

17. Lottie

Lottie Actief lid

Jan 23, 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier de Philips AVENT SCD560/00 DECT nog niet in gebruik maar wel getest!
    In de keuken en tuin is het bereik prima (2 verdiepingen lager als de babykamer!).
    Ook aan de voorkant van huis (1 verdieping lager) doet hij het perfect als mijn man even voor de deur de hond uit laat!
    Hopelijk straks dus veel plezier van!

18. cinniz

cinniz Actief lid

Jul 19, 2011
    365
    45
    28
    ik had al een alecto dbx 89 en heb er een medisana baby monitor bij genomen en vind het toch wel erg makkelijk zo'n camera erbij.
    overigens hebben we bij opa een alecto dbx 88 maar wat een drama ding is dat!de ouder unit kan dus niet uit de oplader...we hadden hem nieuw gekocht en andere oplader gehad,andere batterijen en daarna opgestuurd naar alecto en terug gehad met het verhaal dat hij het weer deed maar helaas dus niets mee gedaan...hij doet het nog steeds niet dus niet meer in gebruik.

19. manuela82

manuela82 Actief lid

Nov 26, 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon zelf in een appartement en vind een babyfoon niet echt nodig. Ik hoor het zo ook wel als ze gaat huilen. Voor de keren dat ik wel een babyfoon wil gebruiken heb ik voor 4 euro dit alternatief
    Babyfoon App 3G | Consumentenbond
    Functionaliteiten zijn beter dan met een babyfoon. Werkt op WiFi en 3G en dataverbruik is beperkt. Ook handig op vakantie als je wat in de hotelbar wilt gaan drinken aangezien het bereik onbeperkt is. Helaas alleen nog voor iPhone en iPad. Er moet ook ergens binnenkort een androidversie uitkomen.

20. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Up!

Ben er nog steeds niet uit en schrik zo van de prijzen! Dus kom maar door met de ultieme babyfoon met beeld! :)

Share This Page