ik kom er niet uit welke buikdrager ik graag wil zal de linkjes hier ff neer zetten hoop dat jullie ervaring hebben met 1 van deze twee of alle bij want ik weet het niet meer voor welke ik moet gaan Chicco Buikdrager 'GO' Prenatal | BabyBjörn Buikdrager Active Prenatal | groetjes syboena
persoonlijk zou ik beide buikdragers niet aanschaffen. Bij deze buikdragers zit je baby niet in de goede houding, al het gewicht van de baby draag je op zijn/haar kruis, waardoor het lijfje erg belast wordt. De beste manier om je baby te dragen is in de kikkerhouding of in de kommahouding als de baby net is geboren. Ook worden de kindjes al snel veel te zwaar voor jezelf om te dragen met deze dragers. Ik zou dus gaan voor een draagdoek, een mei tai,een ringsling of een ergonomische draagzak. Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske! hier kan je meer lezen over de verschillen in draagvormen. succes
Wij hebben de Babybjorn gekocht en ik ben er erg blij mee, onze dochter vond het ook altijd geweldig om er in te hangen. Ik ben zelf maar 1.61 en had verwacht dat het zwaar zou zijn maar dat valt allemaal reuze mee. Ga hem bij onze 2e dochter ook zeker gebruiken.
Ik heb een Manduca aangeschaft. Is idd prijzig, maar het is wel een ergonomische draagzak. Waar je kindje dus in de 'kikkerhouding' zit en t gewicht goed verdeeld wordt over de heupjes. http://www.babynatura.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/B%20222-10-14-000.jpg Succes!
Ook ik zou niet voor een draagzak gaan, het is niet comfortabel voor jezelf. en je de kleine neemt een onjuiste (schadelijke) houding aan (o.a door hangende heupjes) Ik gebruik zelf nog steeds een geweven draagdoek! Als je voor een drager gaat ga dan voor een ergonomische bvb Bondolino, Papatum, Manduca, Beco o.i.d.
Wij hebben de Babybjorn, ik heb hem vanaf week 6 gebruikt. Ik vond hem ideaall! Vooral tijdens het uitlaten van de hond, had ik toch een handje extra vrij. Ruben heeft het altijd heerlijk gevonden, ook toen hij met een maand of 9 omgedraaid erin zat (gezicht naar voren). Vond het jammer dat hij op een gegeven moment te zwaar was ervoor. Zijn toen overgestapt op een rugdrager. Mijn advies, schaf er pas 1tje aan als je kleine er al is. Wij hebben verschillende buikdragers in de winkel gepast met Ruben erin. Zo merk je vanzelf welke het prettigst zit!
Volgens mij zijn de Chicco en BB identiek op de prijs na... Ik heb een Chicco Go, maar slechts 1x even gebruikt. Mijn zoontje was een spugertje dus dan is zo'n zak geen leuk idee want het kan niet allemaal zo de machine in, en ik had inderdaad ook (net na aanschaf maar goed gelukkig was ie in de aanbieding) gelezen over die vreselijk foute houding... En mijn zoontje was al heel snel alweer te zwaar voor die zak, gaat maar tot 9 kilo ofzo he? We hebben ook een Minimonkey, daar hebben we meer aan gehad, want mijn zoontje is er wel dol op om gedragen te worden. (Nu hij zelfs daar te zwaar voor is geworden, hebben we een Tonga gekocht.) Bij een tweede kind wil ik wel een echte draagdoek proberen.
Ik zou ook gaan voor een ergonomische draagzak (zoals sommige voor mij ook al zeiden). Dat is veel beter voor de heupjes en de rug van je kindje, en ook voor jouw rug! Misschien wel iets duurder (alhoewel de bb volgens mij ook best duur is), maar je kan 'm ook veel langer gebruiken, omdat je er ook mee kan rugdragen!
Wij hadden de Babybjorn.. Ja hadden.. We hebben hem een paar keer gebruikt voor kleine stukjes. Maar de kleine zat er niet lekker in. En het was een zwaar ventje, dus ook al snel te groot. Daarna overgestapt op een gewone draagdoek. En inmiddels zo'n ergonomische drager aangeschaft. Nu met 2 jaar en 14 kg gaat de klein nog zo mee op de rug. En kind en ouder houden dat beide een stuk langer vol..
Wauw!! Die is mooi! Tot nu toe wilde ik de Beco Butterfly, maar ik zie nu al dat dit ook een hele goede / mooie is... Gelukkig hebben we nog even. Voor de eerste periode hebben wij een Tricot Slen gekocht, pas daarna wil ik voor een ergonomische draagzak gaan kijken. Wordt nog lastig!
Ik heb de Beco, echt een aanrader! Bekijk bijlage 11769 Nog even ter aanvulling: ik vind persoonlijk dat een pasgeborene niet in een draagzak thuis hoort, het kan wel in een draagdoek.......
Ja leuk is ie he??!! Ik was dus direct verliefd op deze en van de week aangeschaft. Kon m niet meer vinden bij slingo mama, maar wel bij baby nature.. Ik ben idd nog aan t twijfelen of ik nog een rekbare doek voor het allereerste begin wil. Want deze kan wel vanaf de geboorte.. Maar weet niet of ik dat prettig vind..
Ja kan. Er zit een verkleiner in, waardoor het ook voor de allerkleinste gebruikt kan worden. Anders even op de site kijken.
hier ben ik mee eens... en als ik het van te voren wist had ik een draagdoek vanaf dag 1 willen hebben... TS: zo'n tricotslen is (van wat ik begrijp.. heb zelf geen) een goede beginners doek.
een tricot draagdoek is voor beginner een hele fijne doek.. mits de temperaturen niet zo hoog zijn, omdat ze ook heel warm zijn omdat je werkt met 3 lagen tricot. maar het knoopt supergemakkelijk maar geweven doeken kan je langer doorgebruiken.. en na tijdje krijg je ook daar knoophandigheid in.