gemiddeld ongeveer? Zie net dat er 64 in een pak Natusan zitten... Maar weet echt niet hoelang zo'n pak meegaat en mijn tweede vraag: gebruiken jullie ook na een plasluier zo'n doekje? bij voorbaat dank!
Ik gebruik altijd een doekje, ook een plasje. Bij een poep luier gebruik ik gemiddeld 5 a 6 doekjes ( pampers) 2 pakken per week denk ik ongeveer
Uhm tja hoelang doen we met 1 zo een pak, zeker in het begin ging het hard toen toch wel 2 dagen met 1 pak geloof ik. Tegenwoordig doen we er wat langer mee. Maar in het begin hadden ze 7-8-9 keer per dag een poepbroek dus toen ging het hard! Verder doen wij ook na een plasluier even met een doekje, gewoon omdat ze toch de hele tijd in die luier met plas gezeten hebben -> even opfrissen zegmaar!
Hier ook! En gemiddeld zit hij op zo'n 10 poepluiers per dag, dus er gaat bijna een pakje per dag doorheen!
ik heb altijd heel lang gedaan met billen doekjes. ik gebruik maar 1 a 2 doekjes per keer. denk dat ik een week of 2 a 3 met 1 pak doe. het is maar net hoe je er mee omgaat en hoe vaak je kind poept. Esmee poept altijd maar 1 a 2 x per dag. ik doe altijd het meeste eerst afvegen met de luier, dan met een billen doekje die dubbel vouwen dan kan je hem nog een keer gebruiken. en wat bolbuikje zeg 7-8-9 poep luiers, dat heb ik nog nooit mee gemaakt.
Dat met de luier afvegen schiet hier niet echt op, hier van die dunne borstvoedingspoep dus dat zat de hele luier door. En dubbelvouwen en nog een keer gebruiken doe ik dus idd ook niet. Het is idd maar net hoe je ermee om gaat! Ik gebruik soms zelfs 3 doekjes om 1x te vegen. Verder schreef ik ong 2 dagen met 1 pak, maar dat was dan wel met 2 kindjes he
ik doe een week of soms korter met een pak zwitsal doekies ik ben niet zo zuinig en gebruik al twee doekies voor de poes schoon temaken laat staan wat ik gebruik voor poepluiers me meisie heeft als ze een keertje poepen kan erg dunne poep en gebruik dan behoorlijk veel doekies
Bij m'n stiefzoon veegde ik de ergste schade altijd af met de luier zelf, daarna zuinig aan met de doekjes de ergste zooi en met een washandje echt schoonmaken (thuis dan: daar ging ik ergens onderweg natuurlijk niet aan beginnen). Ik gebruik als het even kan washandjes, vanwege het milieu. Die doekjes geven een hoop afval en zijn niet zo gemakkelijk afbreekbaar... Washandje gaat samen met allerlei andere witte handdoeken en hydrofiele luiers in de 60-graden-was... Als je de doekjes die je gebruikt even dubbel vouwt voordat je gaat vegen, zijn ze wat steviger en kun je ze nog een of twee keer dubbel vouwen en gebruiken. loop je ook minder risico dat je eigen handen onder komen te zitten, Vond ik altijd zo vies! Idee dat ik dan de rest van de dag naar kinderurine of erger stonk
haha, vergeet ik het hele antwoord op je vraag: op die manier deed ik wel even met een heel pak. Had zelf altijd van kruidvat, denk een kleine week dan al met al samen...
Tjeetje wat een "moeilijke"vraag.... Ligt ook een beetje aan het "soort"ontlasting dat mijn zoontje heeft.... De ene poepluier is t een drolletje... en zit hij bijna niet onder.... De andere keer heeft hij bijna letterlijk zitten kleien en smeer je het eerder uit dan eraf en heb ik tig doekjes nodig........ Denk gemiddeld iets korter dan 1 week met een pak.... Op je tweede vraag... ook bij een plasluier.. fris ik de boel met 1 doekje op.... om de "bijtende"stoffen wat van de billetjes af te halen... lijkt me beter om luieruitslag te voorkomen...
@ Rozemarijke: Ik wil ook het liefst zo veel mogelijk een washandje gaan gebruiken, omdat ik de billendoekjes a) niet goed voor het milieu vind, en b) omdat ik heb gelezen dat het beter voro kindjes is om niet zo veel met chemisch spul in die babydoekjes in aanraking te komen. Maar hoe doe je dat nu precies, ik vraag straks ook uitleg aan de kraamhulp hoor. Maar heb je dan gewoon een nat washandje met lauw water, of heb je echt een waskom er bij staan? Bedankt
Wat is daar vies aan? Daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Ik was gewoon mijn handen na het verschonen. 'Probleem' opgelost!
Gemiddeld doen we 2 weken met een pak billendoekjes. Ik gebruik ze niet na een plasluier, nooit gedaan en ze heeft geen last van luieruitslag. Verder veeg ik ook eerst het ergste af met de luier en heb dan meestal nog 3 doekjes nodig voor de rest, soms meer, soms minder. Ik gebruik de sensitive doekjes van Pampers, daar zitten er iets minder van in dan in de normale.
hier zo'n 4 tot 5 doekjes per poepluier (1 tot 2 per dag) en 1 bij een plasluier. Bij een poepluier probeer ik het ergste er wel af te halen met de luier, maar met dat drapje hier blijven er weinig schonen hoekjes aan de luier over. En daarbij presteert ze het vaak om als de luier open ligt nog even 'af' te poepen. Fijn als je net alles schoongemaakt hebt . Maar ik denk dat we een weekje met een pak doen. Ik had niet verwacht dat die dingen er zo snel doorheen zouden gaan!
Oei in t begin.... ik geloof dat ik zo'n 2 pakken per week gebruikte (lidl 80 doekjes geloof ik). Bij een poepluier gebruikte ik ook veel en bij een plasluier 1. Ik zorg dat ik er in de kraamweek 3 heb liggen, just in case haha
Hier gaat er gemiddeld een pak per week doorheen (pampers) Sofie poept nog zo'n drie a vier keer per dag. En ook bij een plasluier wordt de boel even afgedaan.
Plasluier: 1 doekje. Poepluier: gemiddeld 3 tot 4 doekjes. Ik doe zo'n 1,5 - 2 weken met een pak doekjes.
doe je dat echt niet zou dat indd wel doen je moet dat toch schoonmaken je doet je eigen onderkant na het plassen toch ook afvegen lijkt me