Dingen die niet op de uitzetlijsten staan

Discussion in 'De babyuitzet' started by SushiLover123, Aug 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hallo dames,

Ik heb me net een paar dingen zitten bedenken, die we nog moeten hebben, maar die niet op de standaard uitzetlijsten staan.
    Ik weet dat niet alles noodzakelijk is, maar dat is de helft op die lijsten ook niet ;)

Misschien kunnen jullie me aanvullen? En kunnen we zo andere (bijna) mama's attenderen op nog wat andere spulletjes? Wat ik bedacht had was:

- Neuszuigertje (met dank aan een vriendin-mama)
    - Mobiel
    - Kraamboek
    - Fijne kleren voor na de bevalling, zoals een huispak, lekker pyama en een stapel iets te grote, comfortabele boxershorts.

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Extra hydrofielluiers!
    Groot Kotex maandverband

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    -Fopspenen
    -regenhoes voor om de maxicosi
    -bij friso flesvoeding die handige bewaarbussen! DIe zijn echt ideaal!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    stopcontact beveiligers
    wattenstaafjes voor de oortjes
    voldoende schoon beddengoed

Ikzelf zorg ook nog dat ik een extra voorraad in huis heb met schoonmaakmiddelen, wc papier, vochtige hygienische wegwerpdoekjes, wasmiddel en/of verzachter, voldoende handdoeken, ook voor de keuken (veel mensen op bezoek, dus word vaak de handen gewassen en afgedroogd), vochtig toiletpapier, maandverband, kattenvoer, unicura zeep, ezn.
    Ik koop deze artikelen namelijk altijd in de aanbiedingen, en zul je zien dat je man er totaal niet op let als hij dat moet kopen in de weken dat jij nog geen boodschappen doet, maar ben je wel mooi veel duurder uit omdat hij dan niet op aanbiedingen let.;)

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Wattenstaafjes mogen we hier niet gebruiken.

Zorg voor genoeg aankleedkussenhoezen, hier soms wel 2 schone op een dag nodig. En idd extra hydrofielluiers. Ik heb er 18, 12 waren echt te weinig.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ook niet die speciale voor baby's? Want ik heb die speciale gekocht, die zijn heel dik, alleen aan het uiteinde dun, zodat je ze niet te ver in het oortje kunt steken.

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    matrashoesjes en lakentjes voor in de kinderwagen... deze was ik op geen enkele uitzetlijst tegen gekomen :)
    Toch nog maar ff snel gehaald deze week

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Mijn man niet hoor ;) Die is kei goed in boodschappen doen! :D

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga en 2e editie van m'n uitzetlijst maken :D

9. Duna

Duna Niet meer actief

Tip : Als matrashoes voor de kinderwagen kan je ook een aankleedkussenhoes gebruiken....

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Een wikkeldoek om je kleintje in warm te houden. Wij hadden haar in de babynomade in de maxicosi om van het zh naar huis te gaan! Echt handig ook voor in de wandelwagen.

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Die gebruik ik ook vanaf het begin. Ze gaan niet echt het oor in, en mijn meisje heeft net als haar mama, loop oren dus het stroomt er uit.. Dus ik gebruik ze!

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hé handig topic zeg! Ik hou het in de gaten, want je hoort wel vaker dat er dingen zijn die niet op de lijst staan maar die je wel nodig hebt.

13. Tink

Tink Niet meer actief

Zo'n neuszuigertje zou ik niet doen, het is een onding, werkt niet en babies hebben er een gruwelijke hekel aan. (En hoe je de snotjes weer uit dat uitzuigding zou moeten krijgen?? Dát vertellen ze er niet bij :D :D :D)

Wel handig: veel hydrofieldoeken en hydrofielwashandjes. Vooral die doeken werden (en worden - jongste is bijna 2 maar dan nog) voor álles en nog wat gebruikt.
    Oortjes schoonmaken gaat bv. heel goed met de punt van zo'n doek :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik vond zo'n neuszuiger juist ideaal! En gewoon met heet water schoon te maken hoor :).

Wattenstaafje zijn niet echt nodig voor baby's. Dan kan je nog beter met een tissue het een beetje schoonmaken.

15. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik vind die baby-wattenstaafjes juist erg handig. je gaat er zo mee door de binnenkant van de oorschelp (dat kuiltje boven het oorgaatje zit vooral na het badje ook altijd oorsmeer)

heb ook zo'n neuszuigertje (hema) maar ik krijg het niet voor elkaar hoor om de snotjes eruit te krijgen!
    hoe krijg je ze er wel uit? iemand de tip?

veel spuugdoekjes!! die stonden ook niet op de uitzetlijst.
    en idd meer dan 1 aankleedkussenhoes. wij hebben er 3 maar meneer piest er weleens 3 op een dag onder. dus ik koop er maar meer bij.
    en voedingsbh's voor als je bv gaat geven.
    en dan niet 1 of 2, maar minstens 4. want je moet elke dag een schone aan. en ik was wel vaak maar niet elke dag;)
    ik heb een zwarte, een witte en 2 gekleurde. handig voor de verschillende wasjes. heb je altijd een schone.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Neuszuiger: met heet water en als dat niet goed lukt, de harde snotjes (;)) eruit halen met een tandenstoker.

Ik trok trouwens niet elke dag een schone voedingsbh aan hoor! Je hebt er toch ook zoogcompressen in dus in principe worden ze niet zo vies.

17. Madelon84

ik bedoelde eigenlijk dat ik de snotjes met dat ding niet uit zijn neusje krijg haha! zuigt niet hard genoeg ofzo.. heb jij ook die van de hema? hoorde namelijk dat die van de prenatal wel heel goed werkt..
    voedingsbh's. sowieso moet ik het wel omdat we spruw hebben maar ook om het te voorkomen. ik gebruik wel zoogcompressen maar mijn zoontje laat altijd wel een of twee keer los in het begin waardoor er altijd wel wat op die flapjes lekt. het loopt er bij mij vaak al uit als ik het zoogcompres weg haal

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Oh, zo! Ik heb ook die van de Hema. Maar de bovenkant was kapot gegaan, toen hadden we een nieuwe gekocht, maar het gedeelte wat je moet indrukken is veel stugger en dat werkt niet zo fijn. Maar goed, wij hadden alleen een nieuwe bovenkant en hebben die dus op het oude knijpgedeelte gezet.

Met voeden had ik altijd spuugdoeken/hydrofielen om de onderkant van de bh gevouwen. Dan wordt je bh niet nat. Wij hebben van 3 tot ongeveer 8 weken ook spruw gehad trouwens :(

19. Madelon84

echt klote is dat he! hoe zijn jullie er vanaf gekomen? wat voor klachten had je?

ik vouw ook vaak een spuugdoekje erom heen maar vaak (vooral snachts) word de bh eronder toch nat. laatste tijd valt het mee omdat ik de melk als hij in het begin loslaat eerst in een zoogcompres laat spuiten:D

20. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik raad ook aan om veel spuugdoekjes te hebben, nou heeft ons zoontje nooit veel gespuugt, maar het is erg handig, nu ook als hij vieze handen/toet heeft maak ik ze gewoon nat om m mee af te vegen. Verder is een mobiel ook een uitvinding. En verschillende soorten fopspenen, zo wou ons zoontje die van difrax niet en die van bibi wel.
    Ook raad ik aan niet te veel newborn luiers te kopen, wij hadden namelijk 2 pakken en ik heb er maar 1 gebruikt. Een extra pak is zo bijgehaald.

Share This Page