Welke maat luiers

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mangoo, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Ik heb veel pakken van die kruidvat newborn 1 luiers liggen.
    Iedereen kwam er opeens mee aanzetten, haha wel lief.
    Wat ik niet gebruik geef ik gewoon weer door aan de volgende :D

Nu heb ik nog 3 van die kortingsbonnen liggen van pampers en die zijn tot 31-12-2010 geldig
    Welke maat is handig om te halen?
    En ik zie dat je New Baby hebt en Baby dry...

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou maat 2 of 3 halen... heb je alvast voorraad liggen :D heb ik tenminste gedaan.. Ik ben na new baby 1 meteen overgestapt naar babydry 2, absorberen meer urine als de new baby.. Ben trouwens na 5 weken al overgegaan op maat 2 en nu sinds een paar dagen op maat 3...

Pampers zijn trouwens bijna iedere week ergens in de aanbieding meestal 3 pakken voor 25 euro..

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja, wij hadden ook veel maatje 1 al ingeslagen, maar dit passen ze niet, is veel te groot en Carmen is een bijna 6 pondertje.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou gaan voor de 4-9 kilogram variant. New Born heb ik denk ik maar 2 of 3 pakken van gebruikt en daarna overgegaan op de normale 4-9 kilo variant (volgens mij is dat nummer 3)
    En dan zou ik kiezen voor de BabyDry variant. New baby is daarna denk ik niet meer echt nodig.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Wij zijn pas overgestapt van de newbaby naar de babydry... Ben ik veel blijer mee! Vangt veel meer op!!! En mss is het toeval maar sinds dat ze babydry aan hebben slapen de mannen veel beter!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat ik een week of vier New Baby 1 heb gebruikt, daarna overgestapt naar maat 2. Mijn kindjes waren ongeveer 7,5 pond bij geboorte. Ik deed ongeveer een week met zo'n pak, dus vier weken = vier pakken in maat 1.

Heb trouwens wel zo lang mogelijk New Baby gebruikt ipv Baby dry, ik had het idee dat ze toch beter die dunne (BV)poep opnamen.
    Dus tot en met maat 3 in de New Baby. Daarna overgestapt naar Baby Dry maat 3 - die valt iets groter.

7. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Nou weet ik in ieder geval een beetje wat ik moet halen!

Thnks meiden :D

8. Que

Que Niet meer actief

Heb je alleen van het kruidvat merk nr 1 liggen?? Hier waren die geen succes en ben toen overgestapt op pampers. Zou die dus ook voor de zekerheid halen. 1 pak. En verder idd mt 2 en 3.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kruidvat newborns vallen heel erg klein, veel kleiner dan de pampers newborn. Zou er toch 1 pak van halen en de rest maat2. Je kunt als je de bon bewaard ze eigenlijk altijd wel weer ruilen als je ze toch niet nodig hebt.

10. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Hier bij mijn zoontje maar 3weken new Born gebruikt hij was er zo uit gegroeit, maar mijn dochtertje heeft er bijna 2 maanden in gezeten. Mijn zoontje was 4150gram bij de geboorte en is bijna niet afgevallen en mijn dochtertje was 4340gram bij de geboorte en die is heel veel afgevallen dus die deed er dus ook veel langer over om eruit te groeien.
    Nu heb ik 3pakken new born staan van de C1000 en 1pak pampers verder haal ik een vervolg maat ipv de new born omdat ik toch niet weet hoelang deze kleine kruimel erin zal zitten.

11. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    ik vond het soms moeilijk om te zien of ze geplast had en dat is aan het begin wel heel belangrijk (bij bv om te zien of ze genoeg binnenkrijgt ook). ik heb daarom nu 1 pak pampers nr 1 met urine indicator.
    en zodra de etos luiers in de aanbieding zijn koop ik daar 2 pakken nr 2 van. die zijn ook al vanaf 3 kg en dat is dit mannetje waarschijnlijk wel. voor kruidvatluiers is mijn dochter allergisch (kreeg ze uitslag van) en ik vond ze ook snel vol. daarom zijn wij op de etos luiers overgestapt.
    maar ja, daar heb je niet zoveel aan met al die pakken kruidvatluiers ;)

12. HOG

HOG Niet meer actief

Hoe lang doe je eigenlijk met maat 2? Ik heb daar nu drie pakken van gehaald en vond vandaag nog een paar bonnen met 2 + 1 gratis dus wilde meer pampers halen.

Weet alleen niet hoeveel pakken maat 2 je nodig hebt, en of je dan new baby of baby dry moet hebben? Ik heb nu 3 pakken new baby, begreep het verschil eigenlijk ook niet zo...

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ligt er maar net aan hoe hard je kindje groeit, niet te zeggen. New baby vinden sommige mama`s iets beter bij dunne ontlasting, ik heb altid babydry (zitten er meer in in een pak dus goedkoper) en ik vind dat ze dunne ontlasting prima houden.

Mijn zoontje is een slanke baby die niet heel hard groeit, hij is bijna 4 maanden en zit nog steeds in maat 2 en daar blijft hij nog een hele tijd in.

Ik zou 2 pakken maat 2 halen en 1x maat 3, mocht je een pak overhouden kun je dat wel ruilen bij de Etos voor een maat3.

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Dit vroeg ik me ook af.. denk dat ik als ze weer eens zo een actie hebben 2 pakken haal newborn 1 en 1 newborn 2 ofzo... ik snap er werkelijk waar helemaal niets van... voel me net een amateur soms

15. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Nou ik zie ook soms door de bomen het bos niet meer, maar goed :D

Heb nu 3 pakken pampers baby dry maat 2
    En 3 pakken pampers baby dry maat 3

Nu heb ik nog 1 bon liggen die ik voor 31-12-2010 moet opmaken, zal ik maatje 2 of 3 halen??? (of 4? ruimte genoeg om het op te bergen)

En na de reacties gelezen te hebben haal ik sowieso nog een pampers pak maatje 1, just in case :D

16. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    mijn dochtertje was 3830 bij de geboorte, en zij heeft toch zeker 2 weken maat 1 new born gehad (kan ook iets langer geweest zijn).
    Mij valt op dat de new baby 2 wel zit dan de baby dry 2. de new baby lijkt iets groter, ook de plakstrips.

Share This Page