Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen verschrikkelijke luieruitslag. Zijn billen zijn knalrood en er zitten plekken op die tot bloedens toe open liggen. Hij heeft dit wel vaker en zinkolie werkt goed om de huid af te sluiten, maar het grote probleem op dit moment is dat hij zo'n 8 zure (diarree) poepluiers per dag heeft dus ik moet de hele dag door zijn billen poetsen en dat doet hem heel erg pijn. Hij gilt het echt uit. Ik gebruik al parfumloze doekjes, maar de aanraking op zichzelf is al te veel op dit moment. Wie heeft tips om zijn billetjes zo pijnloos mogelijk schoon te maken? Hij kan helaas nog niet staan of op handen en knieën zitten, anders had ik het met de douchespuit schoon kunnen maken, maar dat gaat nu dus niet. Ik heb al geprobeerd zijn billen in een badje van lauw water te zetten maar daarmee gaat de poep er niet af. Ik hoop zo dat iemand hier de gouden tip heeft, want het is echt heel zielig!! Alvast bedankt voor het meedenken!
Je kan het beste met een hydrofiele washand en bakje lauwwarm water zijn billen schoon deppen. Dat werkte hier helaas gister en vandaag nog goed.
ja idd met lauw water zijn billetjes schoon maken. Ik gebruikte hierzelf op een gegeven moment watten om zijn poepertje schoon te maken. Ik gebruikte om te sprayen de billenspray van Zarqa en het hielp echt super. Ik heb ook al van alles geprobeerd. Bepanthen/Sudocreme/ Poedertjes maar niets hielp.
even in de gaten houden dat het geen schimmel wordt, mijn zoontje had dit namelijk wel, en niets hielp ook. Langs de huisarts geweest en een zalfje gekregen en het was over.
Inderdaad met een washandje met lauw water. Aaron heeft het momenteel ook heel erg. Na het schoonmaken, laat ik hem 10/15 minuten even in zijn blote kont rond rennen. Beetje lucht er aan doet ook echt wonderen (vind ik dan ). Sterkte!
Dat is ook zo. Dat deed ik ook. Savonds voordat hij in bad ging. Huppa effe lekker in de blote kont laten lopen. Wel plasjes ruimen maargoed....
inderdaad met lauw water en hydrofiel washandje... zo zielig.. hier hielp de zinkzalf van zwitsal heel goed. sterkte
toen mijn zoontje daar last van had smeerde ik eerst bepanthen erop en toen het minder werd witte vaseline zodat de poep makkelijker te verwijderen was.... beterschap en heel veel sterkte voor je kleine man!!!
Zoete olie halen bij de apotheek.Werkt ook super en bijt niet. Is lekkere vette olie.Olie doekjes erbij en gewoon extra op het doekje doen. En idd lekker luchten.
Hahaha inderdaad. We hebben al een potje in huis dus toen ik zag dat hij moest plassen (dikkere plasser) op het potje gezet in de hoop dat ik zo kon voorkomen dat ik een plas op de grond had. Kwam niks. Ik haal hem van het potje af en begint doodleuk te plassen . On topic: Hier ook zinkzalf van Zwitsal.
Probeer eens zinkspray. Blijft niet in plakaten ha ngen en je hoeft niet te smeren. Dus daar doe je hem niet zeer mee. En inderdaad luchten, luchten en nog eens luchten. En er was ook nog een zalf van weleda. Potjandorie kan niet op de naam komen. Zal kijken of ik het kan vinden. Maar dat was puur natuur en zat onderandere wol vet in. Wou het eerst ook niet geloven maar het verichte de laatste keer wonderen bij mijn oudste. Verder sucses Janna
Gelukkig hebben we nog geen bloedende billen gehad maar bij rode plekken gebruiken we Sudocrem, zijn ze zo weer weg..... Ik vind dat beter werken dan de zinkzalf van zwitsal.
Kwam even tips spieken. Hier ook alles kapot, zooooo zielig. Alles al geprobeerd, maar het word alleen maar erger.
Hoi, Ongeveer twee maanden geleden had onze kleine man ook heel veel last van diarree... zijn kontje kreeg de `rust´niet om bij te komen. Heb op internet de gouden tip gevonden en hij werkt echt super : ga naar de supermarkt en haal maizena. Poeder zijn kontje er helemaal mee in.. en je zult zien dat dit wonderen verricht!! Bij mijn kleine man heb ik het savonds erop gedaan en smorgen was zijn achterste weer helemaal roze... succes!
maizena! ik had ook zinkzalf gekocht volgens mij van natusan want ik had gehoord dat soducreme nogal agressief was maar dat werkte hier averechts dus heb ik die tube maar gelijk weggsemeten wat een k*t spul zeg! Dus zolang t open is maizena(ruim aanbrengen) en zodra t iets beter is een klein beetje soducreme(en maizena) dat werkte bij mijn zoontje t best. succes!
geen sudo of dergelijke cremes. die helpen het niet echt. je moet ook misschien ff HA laten zien of het schimmelinfectie is. schimmel gaat niet vanzelf weg. je moet antischimmelzalf gebruiken.micanozol of zo heet t.zonder recept bij apotheek te halen. maar goed bij zure poep zou je moeten wassen. omdat hij nog niet echt mobiel is kun je hem ook met blote billen op een doek neerleggen.want open billen zijn echt pijnlijk.en het beste tegen pijn is maizena.dat is echt zo. en het helpt ook met herstel. en niet zo een kleinbeetje of zo. misschien een maat groter luier om. ik had zijn badje met warm laagwater klaar gemaakt en waste gewoon. met badschuim of baby zeep van neutraal. met alleen water haal je zurepoep niet goed weg denk ik. beterschap.
hier gaat het heel snel over in schimmeltje.. dus ik gebruik bij extreme uitslag direct miconazolzalf ( heb hem wel op recept want dan krijg ik het vergoed) verder blote billen.. niets werkt zo goed als blote billen..
mijn dochter is er net vanaf vanwege tanden maakte ook schoon zacht doekje met emmertje warmlauw water.. smeerde dikkere laag zwitsal zinkzalf en s avonds vaseline op, wanneer ze plassen bijt dat ook nog eens extra op de zere bips dus daarom was een dikker laagje erg aangenaam voor haar..misschien kan bepaald voedsel het zure een beetje uit de ontlasting halen? sterkte vind het ook zo zielig..
Toen ons zoontje luieruitslag had had ik het advies gelezen om ze schoon te deppen met een sopje Badedas. Het gaat dan om de badedas op basis van Kastanje extract, de groene fles. Werkt vitaliserend (ofzoiets) Heeft bij ons super werk verricht! Dus gewoon elke keer klein badje badedas maken, met washandje de billen schoondeppen en vaak ging hij 's avonds ook nog even met zijn billen in een badje Badedas...
Oh ja, maizena! En badedas is ook wel een idee. Mijn moeder zei dat ze vroeger vaak eiwit gebruikten... Altijd het proberen waard zou ik zeggen!