Onze baby is nu 2 weken en heeft elke keer met een mutsje op geslapen. Nu lees ik net op internet dat het beter is om na een week het mutsje af te doen omdat haar temperatuur nu gereguleerd is. Dus dat doe ik nu maar. Klopt dat? En wat is nu de beste temperatuur voor de babykamer?
Temperatuur van de babykamer ergens rond de 17-19 graden volgens mij. Wat betreft het mutsje met slapen, dit kan je aflaten als je kindje de temperatuur overdag zelf goed kan houden, dit is niet bij elk kindje met 1 week al (bij onze tweeling heeft het zelfs een maand of 2 geduurd). Mocht je toch merken dat de temp van de kleine laag is smorgens dan gewoon nog eventjes het mutsje op houden. En gebeurd dat niet, dan is het gewoon prima om haar zonder mutsje te laten slapen. Liefs, Hanneke!
Beste Pelikaantje, Wij wisten toen de Kraamzorg wegging ook niet dat je het mutsje beter af kon doen, zodat ze zelf leren hun temperatuur vast te houden. Dit klopt dus. Voor je eigen gemoedsrust kun je de eerste keren 's nachts tempen, zodat je zeker weet dat jullie kleintje het lekker warm heeft. Temperatuur babykamer mag tussen de 15-19 liggen. het is het belangrijkste dat het er niet tocht. Ook hangt de "beste" temperatuur natuurlijk samen met hoe je je kindje kleedt en wat voor deken je gebruikt. Succes!
jamie heeft de eerste week een mutsje opgehad. ook handschoentjes (krab handschoentjes) zijn kamertje was ongeveer 18 of 19 graden en hij had het sochtends altijd lekker warm