Welke babykamer hebben jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jade12, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Wij zijn deze week al wezen kijken naar een babykamer. Ik vind de babykamers behoorlijk duur (hebben er een gezien van € 1100,-,ledikant, kast en commode).

Nu ben ik eigenlijk benieuwd welke babykamer jullie hebben, wat de kwaliteit is en wat de kamer heeft gekost.

Was de kamer met een tweede kindje ook nog mooi?

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Zelf hebben we naar kamers gekeken bij aantal grote babyzaken maar eigenlijk alle kamers vond ik gammel. De lades van de commodes die zelfs leeg al niet goed en makkelijk meer over de geleiders liepen. Zeker bij die wat bredere commodes vond ik de lades slecht. Vond zelf de commode van Bopita nog wel aardig maar uiteindelijk gekozen voor de Stokke Care commode en een los wit Bopita bedje van de Mix and Match serie. Op de babykamer hebben we een vaste kastenwand geplaatst voor de kleding. Zelfde als we zelf ook op de andere kamers hebben. Hoeven niet meer te vervangen als hij straks wat ouder is.

Spullen bij ikea zijn mijn inziens vaak steviger en stukken goedkoper dan zo'n complete babykamer.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier via marktplaats een keurig wit kamertje gekocht. Heb erop gelet dat het zware meubels waren en heel erg stevig. Nou dat zijn ze wel! Enige mankement wat eraan zat is de poot van de kast, ze hadden lekkage gehad dus die was en is wat uitgezet. Verder nog stevig en niet storend dus prima.

Was voor 350 euro klaar. Ik heb daarvoor een kast, hele brede commode en een ledikantje gekocht, de complete kamer. Gekocht voor onze tweede, de derde gaat er nu ook gebruik van maken en hun kindje heeft er ook drie jaar gebruik van gemaakt.

Mocht je niet te duur uit willen zijn en wat écht stevigs willen kan ik je dus marktplaats aanraden. Heb foto bijgevoegd voor je( de knopjes waren zilver en er zaten kroontjes op de deurtjes geplakt in het zilver, dat heb ik zelf verandert voor een paar euro..).

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Omdat mijn ouders vroeger weinig geld hadden zijn de kledingkast en commode altijd nog in gebruik geweest. Toen ik zwanger was heb ik de kast en commode opgehaald en opgepimpt (stonden inmiddels al jaren op zolder te wachten omdat ik er geen afstand van kon doen)
    De commode was nog in perfecte staat en erg stevig (zoals ze vroeger meubels konden maken haha) de kast is door de vele verhuizingen wat gammel geworden maar mijn vader heeft die op verschillende punten verstevigd en hij is weer als nieuw!!

Als ledikantje heb ik bij de ikea een mooi ledikantje gekocht van ik geloof €100,- (kan iets meer of minder zijn)

Zie hier het resultaat ;)

Bijgevoegde bestanden:

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland

Zo'n leuk kamertje!!!

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dankje moekje!! Duurt alleen zoooo lang voor mn paps die plinten komt doen, dan is het echt af!

Ik vind jou kamertje ook heel erg gaaf!!! Dat oudere spul geeft echt sfeer aan je kamertje!

Zo zie je maar dat je tweedehandse echt supergoede meubeltjes kan krijgen(of zoals moekje, bewaren!)! Het echte degelijke spul lijkt wel verdwenen ofzo, die babyzaken hebben allemaal van dat gammele spul vond ik.

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wij waren voor 900 euro helemaal klaar.
    bedje, commode, kast, matras en wandplank.
    wij hebben onze kamer bij gardo gekocht (geloof dat die niet meer bestaan) maar hij is elders ook te koop. babykamer teuntje.
    wij wilden ook niet veel geld eraan uitgeven maar ja soms word je verliefd op een kamertje. ik vind hem stevig en goede kwaliteit.

mp is idd een goede als je niet perse nieuw wil.

8. Blays

Blays Niet meer actief

Wij hebben een kamertje van de Ikea, via Marktplaats gekocht.

Wij hebben voor €350 een ledikantje, kledingkast, commode met wandplankje, een open (boeken)kastje en een schatkist!
    Het is dan wel tweedehands, maar nog super netjes en heel erg stevig!

De schatkist staat niet op de foto, die stond nog op de andere kamer hihi :D Oh en de foto van de kledingkast en de open kast wil hij uploaden vanwege een security token die mist? Nja, het is van hetzelfde hout :D

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij hebben alles behalve ledikant 2e hands gekocht.
    Wiegje: MP €30
    Kast: MP €250
    Commode: 2e hands winkel €259
    Ledikant: nieuw €229
    Schommelstoel: MP €30
    Totaal €798 dus scheelt niet veel met bepaalde nieuwe kamertjes.

10. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Ikea had alleeen een commode en een ledikant nodig, heb als commode de hemnes ladekast en dan het ledikan van 100 euro.

11. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Wij hebben het kamertje op mp gekocht voor €750 hebben alleen zelf een nieuw matrasje gekocht. Scheelde toch bij elkaar ongeveer €1200,- koop als het wat ouder dan liever een duurdere kamer waar het lang mee doet!

12. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Wij zijn deze week ook voor het eerst wezen kijken, er zit veel troep tussen helaas.

Wij zijn helemaal verliefd op het kinderkamertje Alaska bij babypark. prachtig... maar niet heel goedkoop nee. Je ziet het er echt wel vanaf als het goedkoper is.

Babykamer Alaska Wit Hoogglans | Babypark

13. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ja sommige kamertjes zie je wel aan dat het goedkoper is.
    Maar was laatst met mn moeder naar de babypark geweest en die laadjes waren ook niet echt zo stabiel, was ook een beetje aan het gammelen.

Ik vind dat voor mijn mening veel te duur een kamertje van 1000 euro, maar das ieders eigen mening toch?

14. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Idd hier krijg je hele leuke spullen!! en is maar net wat je zelf wilt

15. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik vond de babykamers inderdaad ook erg gammel! Vooral de kastjes en lades.

Net even bij IKEA wezen kijken, Ik heb wel een leuk ledikant gezien, maar geen mooie commode! Daar nog maar eens verder voor kijken.

Wij hadden baby Maison babykamer gezien die we erg mooi vonden, maar ik vind het eigenlijk jammer geld! De kinderwagen die we hebben gezien kost compleet met voetenzak ook al over de 1000 euro.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#16 SeaShell, 31 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2012
    Wij hebben de Dover van TWF van babydump

Ledikant - Commode - Hanglegkast Dover | TWF | Baby-Dump

nu €800 en je krijgt er €50 tankvullingskorting bij, en een box twv €140
    vind je de box niks? kun je ook een andere kiezen voor dat geld of bijleggen voor een duurdere

( omgerekend is het kamertje dan €800 - €50 -€140 = €610)

je kan hem voor €65 ook laten monteren. Kamer stond hier binnen 45 minuten door de monteurs. Hele degelijke kamer vinden wij het.

Vorige babykamer van mijn zoontje was €1200 en die was lang niet zo degelijk als deze. Deze hadden we bij mijn zoontje:

Milk | Coming Kids | Baby-Dump

nog geen 2 jaar gebruikt en voor €100 verkocht op marktplaats :) vond het een vreselijke kamer die niet lang mooi bleef.

17. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Wauw! Ja deze hadden wij ook gezien

18. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Nou bedankt hahaha

19. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik denk dat dat ieder voor zich is! Ik vind beide kamertjes op de vorige pagina erg leuk, terwijl ze totaal verschillend zijn!

Ik wil persoonlijk geen 1000-en euro's uitgeven aan een paar meubeltjes die maar 1,5/2 jaar gebruikt worden.

Ik heb wel hele goede tips gekregen in dit topic, daar wordt zeker wat mee gedaan!

20. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb de antieke kast van mijn moeder, een antieke commode en een antiek frans spijlenbedje. Ik heb ze zelf opgeknapt, waardoor ik een unieke babykamer heb :) . Ik hou helemaal niet van de meubels van tegenwoordig, het is allemaal zo 13 in een dozijn en vaak niet eens helemaal van hout.

Deel Deze Pagina