Wanneer spullen kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by luusje6, Nov 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luusje6

luusje6 Lid

Nov 26, 2010
    16
    0
    0
    adm medewerker
    den haag
    vanaf wanneer koop je al spullen voor je baby ?
    is 7 weken te vroeg?
    Dit is mijn eerste kindje dus alles is nieuw, plus ik ben alleen en zal alles dus ook alleen moeten doen!

Wat vinden jullie?

2. bar20

bar20 Actief lid

Oct 12, 2010
    102
    0
    0
    hoogvliet
    hai luusje .
    Ik zou nog wel heel even wachten want 7 weken is wel heel vroeg..
    Ik was ook zo hoor ook mijn eerste en ik wou bij 5 weken alles al kopen maar heb het niet gedaan ..
    nu ben ik 17 .3 en nu ga ik langzaamaan wat spulletjes kopen.
    succes!!!

3. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook nog wat wachten. Wij hadden pas met 11 weken de eerste echo en hebben dat ook afgewacht. Deze week kregen we al een wiegje van onze schoonouders. Zelf heb ik nog niets gekocht maar ik ben wel bezig met oriënteren op de grote spullen: welke kinderwagen wil ik, welke kinderkamer enz. Ik denk dat ik vanaf nu beetje bij beetje dingen ga aanschaffen.

4. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    2,515
    0
    0
    Als je rustig aan begint met aanschaffen na je eerste echo, heb je nog meer dan genoeg tijd. Je kunt je natuurlijk al wel heel leuk gaan orienteren op internet...

5. fafje

fafje Niet meer actief

wij hadden gewacht tot 12 wkn...daarna als een gek veeeel geshopt!

maarja als jij wat tegenkomt...of iets ziet wat een leuk prijsje heeft ( omdat je het alleen moet doen)...kan ej het wel kopen!...waarom niet...maar zou nog geen grote of hele dure dingen aanschaffen..maar ja dat ben ik hihi

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Lieve schat ik zou het gewoon doen!
    Geniet ervan!

Heerlijk om nu eens een goed excuus te hebben om bij al die leuke babykleertjes te kijken!

Koop niet teveel in maat 56, daar groeien ze zo uit (en moet je na een paar weken weer een nieuwe garderobe). Houd wel een beetje rekening met het seizoen. Baby's kunnen het wel erg koud hebben (ook als het 30 graden is). Vestjes met een capuchon raad ik je af, dat ligt niet lekker.

Spuugdoekjes en hydrofielluiers heb je in het begin veel nodig. Deze worden snel lelijk, dus even naar de zeeman!

Leuk om een lijstej te maken en eens op dit forum te kijken naar wat je nu écht nodig hebt en wat anderen goed bevalt.

Veel plezier!

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    ik sluit me aan bij mamavanmeisje

8. Indigo

Indigo Lid

Nov 12, 2010
    99
    0
    0
    Persoonlijk zou ik ook nog even wachten, maar sta ook vooral open voor spulletjes die anderen niet meer nodig hebben en aan je willen geven. Vooral omdat je schrijft dat je het alleen moet doen.
    Mijn man is vanuit de VS naar NL verhuist en we hebben voorlopig maar 1 salaris waar we alles van moeten betalen. Ik heb enorm veel goede spullen gekregen van vrienden & familie.

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    wij gaan pas de grote spullen kopen na de 20 weken echo kinderwagen hebben we toevallig nu al voor een prikje dus konden we niet laten staan en na de 12 weken echo zal ik best af en toe wat kleertjes kopen maar er kan nog van alles misgaan veeeeelste vroeg vind ik voor ons zelf dan maar doe wat je gevoel je ingeeft meis

10. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben bij 10 weken begonnen met kopen... Zelfs mn kinderwagen heb ik net voor de 12 weken aangeschaft, dit omdat prenatal 20% korting op het gehele assortiment had en dat scheelde op een tweelingwagen ontzettend veel!!! De kleertjes heb ik pas met 30 weken aangeschaft, dit omdat toen de wintercollectie pas in de winkels ging en om ze nou een t-shirtje met dit weer aan te geven vond ik ook zo sneu haha

11. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hoihoi,
    Wij hadden 1 romper gekocht rond 10 weken, met 15 weken de kinderwagen omdat het een leuke aanbieding was en verder gewacht tot de 20 weken echo.
    Toen badje gekocht, kamertje, aankleedkussen en wat dingen besteld.
    Zelf hebben we nog niks aan kleertjes gekocht maar wel al heel veel gekregen!
    Maar als jij wat wilt kopen dan moet je dat gewoon lekker doen!

12. luusje6

luusje6 Lid

Nov 26, 2010
    16
    0
    0
    adm medewerker
    den haag
    Bedankt voor je lieve berichtje!
    ondanks dat ik alleen ben, geniet ik er zo van!
    ben boeken aan het lezen op internet kijken:)
    Kan niet wachten tot ik lekker in de stad wat rompers kan kopen, of een paar lieve schoentjes hihihi krijg nu al kriebels en een grote glimlach...

Misschien als ik van de week door de stad loop ga ik stiekem een winkel in hihi

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben de kinderwagen rond 16 weken gekocht, kamertje rond de 20 weken en kleertjes tussendoor zo nu en dan iets. Als je het geslacht wilt weten dan zou ik proberen je in te houden met kleertjes kopen, het houden bij 1 of 2 setjes neutraal want ik vind het veel leuker om gericht een jongens of meisjes pakje te kunnen kopen!

14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik heb vandaag de kinderwagen besteld, die is donderdag aanwezig als het goed is, Dat is het eerste grote.
    Verder wel al wat kleine dingetjes gekocht. verzorgingsproducten enzo.

Ik zou de 13 echo ff afwachten en dan rustig beginnen. Dan heb je niet alle uitgaves in 1 keer.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou sowieso altijd wachten tot na de eerste echo maar dat lijkt me logisch. Wij hebben wel al met 8 weken de kinderwagen en maxi cosi gekocht vanwege een goede aanbieding. Voor de rest ben ik na de 12 weken gewoon rustig aan gaan shoppen, elke keer als ik wat leuks zag kocht ik het. In mijn verlof heb ik gekeken wat we nog misten en dat nog gekocht.

16. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Wij hadden al vrij snel de box gekocht omdat we dezeover konden nemen. De kinderwagen hebben we vorige week besteld omdat het een mooie aanbieding was en het ledikantje, bad + standaard en aankleedkussen hebben we gisteren opgehaald bij vrienden. Ik heb zelf al wel een neutraal pakje gekocht maar wacht met de rest van de kleertjes tot over een paar weken als we weten wat het wordt. De andere kleine dingetjes koop ik gewoon tussendoor.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ohja, ik heb al mn linnengoed etc met de 20% korting actie vd prenatal in de webshop hekocht. Die acties ( oa met stickers ) komen regelmatig voorbij. Via de webshop betaal je ca 6 euro verzendkosten maar hoef je niet te parkeren & alles naar je auto te zeulen. Luier emmers, hydrofiels, badcapes, beddengoed etc heb ik toen allemaal besteld. Ideaal!

18. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Kleine dingetjes waar je zo heerlijk van kunt genieten (zoals leuke pakjes, sokjes, rompertjes e.d.) gewoon alvast halen of in ieder geval in de winkels an genieten. Vond ik heerlijk en voelde me echt zwanger dan.
    De grotere aankopen hebben wij rond 20 weken gedaan. Je bent dan op tijd genoeg en heb tijd gehad me goed te orienteren op internet: wat kost het, waar heb je de meeste waar voor je geld. Ook niet meteen in een keer kopen, eerst een paar keer rondkijken naar een wagen en rondrijden en dan nog een keer terugkomen. Ten eerste voor de voorpret :)D), ten tweede kun je dan beter een keuze maken. Dus lekker gaan rondkijken en sparen en dan je slag slaan ;) Geniet ervan!

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik wist pas met 12weken dat ik zwanger was... toen hebben we nog even een paar weekjes gewacht om het allemaal te laten bezinken hihih en daarna zijn we gaan shoppen.

MAAR heerlijk alvast nu kijken wat je wilt enz kan natuurlijk nooit kwaad :D:D:D En als je leuke dingen ziet, kun je die toch ook vast kopen. Ow en het is bijna sinterklaas en kerst, mooie gelegenheid om dingen te vragen voor je kleintje. Denk bijvoorbeeld aan:

- kruiken
    - hydrofiel luiers
    - spuggdoekjes
    - kleertjes

En misschien krijg je wel dingen van je ouders of opa's en oma's. Zo hebben wij de kinderwagen gekregen van mn svchoonouders en de kinderstoel van een opa en oma.
    En heel vaak geven winkels ook dingen gratis bij een product. Wij hadden bijvoorbeeld de box gratis bij een kinderkamer en de maxi cosy bij de kinderwagen.

Liefs Sassie

Ow en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Share This Page