zichzelf in gezicht slaan en met hoofd tegen de muur of bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nancy1981, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    ons zoontje van 1 jaar en 2 weken is sinds een week of 2 erg drammerig.
    Hy wil in alles zijn zin hebben en alles zelf doen
    als wij hem niet zijn zin geven of als ik hem corrigeer als hy iets doet wat niet mag word hy kwaad en slaat hy zichzelf met zijn handje in zijn gezicht

Als ik hem smiddags naar zijn bedje breng voor een middag dutje en hy niet wil gaan slapen dan slaat hy zich met zijn hoofd tegen de muur of zijn bedje

ik maak me hier erg veel zorgen over want vind dit geen normaal gedrag en wil niet dat hy dit doet
    maar wat ik ook zeg of doe hy blyft het doen
    Doet nog iemand zijn kindje dit ?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje wat vervelend... lijkt me erg naar om te zien dat hij zichzelf slaat/tegen de muur bonkt!

Ik heb het gelukkig (nog) niet meegemaakt dus heb helaas geen tips voor je. Wellicht weet het cb wat je hieraan kan doen? Ik zou ze morgen even bellen.

3. Niels doet dit ook wel eens (gelukkig niet zo heel vaak), ik ben bang dat je er niet heel veel aan kan doen.

Hopelijk is het maar een fase.

4. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond

Hoi
    Dankjewel voor je berichtje
    Sem doet het tot nu toe alleen als hy zijn zin niet krijgt en dan kwaad word of als we hem corrigeren als hy iets doet wat niet mag ( honden brokken eten )
    En dan slaat hy zich zelf zomaar in zijn gezicht of bonkt met hoofd tegen de deur of muur of bedje
    Hoop ook dat het maar een fase is,zal het ook op het cb eens vragen

groetjes Nancy

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Het is een vorm van aandacht vragen denk ik. Hij weet dat hij iets niet mag ,maar doordat hij gaat bonken reageer je er logischerwijs op. Ik zou hoe lastig dat ook is gewoon negeren ,want vaak is het gewoon een fase idd.

succes!

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ga ik ook doen eens kijken wat zij ervan zullen zeggen

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De tip? Negeren, negeren en negeren. Hij vraagt dan om aandacht nl, en zolang jij er op reageert, gaat ie hiermee door. Succes!

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik bonkte vroeger met mn hoofd tegen de muur en op de grond als ik mn zin niet kreeg :oops:

Zelfs midden in de winkel hihi met als resultaat dat ik een erg verwend kindje was en altijd aandacht nodig had.

Denk dat je dit zoveel mogelijk moet tegenhouden, het heeft de band met mn moeder later enorm aangetast. ook op school en met vrienden ging het moeilijk omdat ik altijd maar mn zin wilde en aandacht bleef vragen overal...

Hij houdt vanzelf op met bonken, en ja het is erg moeilijk om het te zien maar geloof me, als je het geen aandacht geeft en net doet alsof je het niet ziet, zal hij ermee stoppen.

Sterkte!

Deel Deze Pagina