Mijn zoontje is net 2 jaar geweest en heeft een enorme bos met haar en krullen. Nu zag ik gisteren dat hij last heeft van berg, maar hoe haal ik dat nu weg? Ik kan moeilijk zijn hoofd, met al dat haar, insmeren met olie o.i.d. Of vergis ik me nu?
Hier precies hetzelfde probleem. Dochter is pas 7 maanden, maar ze heeft ook al sinds haar geboorte erg veel haar.. Ik smeer het af en toe 's avonds in met babyolie, en probeer het er ''s morgens dan wat af te pulken.. daarna wassen met babyshampoo..
Hier nog niet zoveel haar... maar ik heb het met overdreven veel baby olie ingewreven, even laten inwerken en dan met een stevig kaartje (bierviltje, ansichtkaart...) eraf geschraapt. Is sindsdien ook weggebleven.. hopelijk blijft het zo.
Niels had ook erge last van berg, bij hem hielp insmeren met baby-olie en dan even (een kwartier/half uur) erin laten zitten en dan in bad z'n haar wassen.
Ja, dat weet ik. Dat dat helpt. Maar nu is hij ouder dan 2 jaar en heeft echt mega veel haar. Ik kan toch niet zijn hele hoofdhaar met olie in gaan smeren?
Sanne had ook veel last van berg. Ik heb haar haar gewassen met shampoo. Even in laten trekken en héél voorzichtig met een baby kammetje het eruit kammen. Niet alles in één keer gedaan, kan me voorstellen dat de hoofdhuid erg gevoellig is. Na een paar keer was het er allemaal uit.
Kan je het niet insmeren en dan hem even bezig houden zodat die niet met z'n handjes in zijn haar zit (gezellig samen een koekje eten/wat drinken ofzo, ik noem maar wat). Volgens mij hoef je het echt niet zo lang erin te laten zitten. Helaas heb ik geen andere tips voor je .
Ik zou het niet een hele nacht erin laten zitten Polleke, omdat het geparfumeerd is, is dat niet aan te raden. Hooguit een half uurtje in laten trekken en dan gelijk er weer uitwassen. Hele nacht is echt heel onverstandig.
er bestaat ook speciaal spul he voor berg....Ikun je bij de drogist halen).of is dat wat jullie de haarlotioin noemen......
Nee je hebt idd speciale anti-berg pads ,maar als een kindje een volle bos haar hebt is dat vrij lastig. Haarlotion werkt dan wat makkelijker en is een stuk voordeliger
Hier hetzelfde verhaal...De lijn Zarque werkt echter super tegen berg! Die hebben shampoo en oa ook haarlotion. Marit heeft ook veel haar...Eerst goed wassen met shampoo vd lijn Zarga, flink in zepen en met een washandje flink erover heen poetsen Ik laat naderhand een paar druppels haarlotion (zarqa) op het betreffende plekje berg vallen.. VErvolgens intrekken, en er af pulken met me nagels...Marit parkeer ik dan altijd voor babytv, zo kan ik ff pulken, en krijg ik meestal alles er wel af.. Maar, echt waar, probeer Zarqa eens!