Tot wanneer hebben jullie een mutsje op gelaten als jullie naar buiten gingen? Nu is het dan natuurlijk ook koud maar tot welke leeftijd hebben ze dit nodig?
Ik doe Thirza nog wel een mutsje op. Ze is wel wat jonger, maar wel al flink groot, (morgen weten we weer precies hoe groot, maar 4 weken geleden was ze op het CB 9,5 pond en bijna 58 cm). Ze houdt zich goed warm, maar dat mutsje doe ik haar dus absoluut op, want het is echt best nog koud en via het hoofd verliezen ze veel warmte, (geldt voor ons volwassenen trouwens ook: probeer het verschil maar eens met en zonder muts op je hoofd). Ik denk dat zodra het een beetje boven de 10-15 graden uit gaat komen buiten, dat ik dan het mutsje af laat...
O, by the way: voor mij heeft dat dus meer met de buitentemp te maken dan met de leeftijd. De twee kids van mijn man krijgen, zeker als ze bijvoorbeeld achterop de fiets zitten, ook een muts op. Als je zelf niet actief bent, voelt de buitentemp namelijk veel kouder en heb je echt wel wat laagjes nodig om warm te blijven.
Ik doe hem de hele winter een mutsje op. Ze liggen/zitten stil in de maxicosi of in de wagen, dus dan koelen ze snel af. Ik voel na een tijdje wel even in zijn nekje of hij niet te warm is.
Idd lekker in de winter doen. En zodra het voorjaar wordt en het zonnetje lekker gaat schijnen af doen.
Milan heeft de eerste week buiten een mutsje op gehad, daarna een hele tijd niet meer, en nu heeft 'ie z'n vliegeniersmuts op als we naar buiten gaan, omdat 't nu wel weer erg koud is.
Bij ons hebben ze binnen in huis nog een hele tijd een mutsje op gehad! Maar buiten hebben we die rolmutsjes (van die babymutjes met zo een omvouwrandje) gebruikt tot denk ik ergens rond de 5-6 maanden.
Toch maar niet Hier na 3 dagen al geen mutsje meer (maar het was dan ook half augustus en meneertje was bijna 4 kilo) maar nu in de winter gaat de capuchon op en bij heeeel koud weer (zoals even terug) gaat de muts op! Het was even zoeken naar een goeie muts die hij ook op wilde maar nu gaat het prima (en ook nog een leuke muts ook)