Tot mijn verbazing kwam ik er net achter dat onze maxicosi niet in mijn auto past (Fiat punto sporting). Voorin heb ik een airbag die niet uitgeschakeld kan worden, dus hij moet achterin. Achterin zijn de gordels echter te kort. Nu las ik iets over een easybase, is dit dan de oplossing? Want op de site van maxicosi kan ik hier niets over vinden? (Of kijk ik verkeerd?)
Volgens mij is de easybase de oplossing. Hier op deze site kan kijken of hij in je auto past http://www.maxi-cosi.nl/maxicosi/carsel ... code=nl-nl
http://www.maxi-cosi.nl/maxicosi/produc ... uage=nl-nl Het staat er wel op, onderaan kun je kijken of het in jouw auto past. Wij hebben er ook eentje, ideaal hoor.
wij vinden hem echt ideaal! in onze oude auto hadden we maar drie deuren dus daarom aangeschaft en nu met de vijdeurs nog steeds ideaal. klik en hij zit vast! niks geen gedoe met gordels!
Ja, is echt een superding! Wij hebben 'm ook, ook al passen onze gordels zo ook wel. Dit is echt veel handiger, hoef je er alleen maar op te klikken en klaar. En eruit gaat ook weer heel makkelijk! Idd dus ook de oplossing voor te korte gordels.
Jep! Wij hebben hem ook. En hij staat al startklaar in de auto geinstalleerd. In de Kia zijn de gordels achterin ook behoorlijk kort. Je hebt overigens 2 varianten. In sommige auto's zit namelijk een systeem dat je 1 van de varianten "aan" de auto kunt bevestigen. Veel mensen weten niet eens dat hun auto die mogelijkheid heeft, maar daarvoor moet je even tussen het rug en zitkussen van de achterbank kijken. Als hier twee sleufjes zitten kun je dus 1 van de varianten hier zelfs inklikken. Als je dit mechenisme niet hebt kun je de andere variant aanschaffen. Hier moet je de gordel dan aan bevestigen, alleen haalt een kleinere gordel dit (over het algemeen) wel. Volgens mij heten ze de easybase en de easyfix. Ik vind het zowiezo een handig ding... geen gedoe met die gordel er iedere keer om en af... gewoon klik, klak, klaar en wegrijden maar! Ik heb in de zomer toen het bloedheet was al een keer met een vriendin staan klooien met haar kleine en de maxicosi en dat was echt een draaaaaaaaama... Ik was al kapot en bezweet, voordat we echt aan het shoppen waren... en dan dat drama nog een keer als je terug moet!
heerlijk ding zo'n easybase, je klikt en voila maxi cosi altijd veilig vast.. voorin de auto is nooit de veiligste manier zoiezo (voor mensen die hun kleintje voorin zetten) niet alleen vanwege de airbag maar achterin is ALTIJD veiliger..
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Wij hebben er 80 euro voor betaald maar was iedere cent meer dan waard Die lijst met auto's klopt trouwens vaak niet heb ik begrepen.
zijn de gordels veel te kort of een beetje te kort? Bij ons is er ook niet veel ruimte, maar als je m een beetje omhoog doen en weer terug als de gordel erom zit, kan het makkelijk.