show je familiewiegje / wiegje met mooi verhaal

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mbtc, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hallo allemaal,

zijn er veel meiden die een familie wiegje gebruiken voor hun kindjes?
    ben benieuwd naar foto's van oude wiegjes, en mooie verhalen er bij!

ons wiegje is 75 jaar oud.
    mijn overgroot opa heeft hem gemaakt voor mijn oma, eerstgeboren meisje mijn overgroot oma was toen 25
    daarna mijn moeder (eerst geboren meisje) toen was mijn oma 25,
    toen ik (eerst geboren meisje) toen mijn moeder bijna 25 was.
    nu ligt onze dochter er in (eerst geboren meisje) bijna 25.

en het leuke is, er is ook nog een mini variant van gemaakt door mijn overgroot opa voor mijn pop!

het wiegje is 75 jaar oud, de hemel die er op zit is 25 jaar oud.

hopelijk volgen er nog meer mooie foto's en verhalen!

2. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk zeg!!

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wij hebben ook een familie wiegje.
    Hij zal nu bijna 100 jaar oud zijn. Het is een gietijzeren.
    De bekleding is niet oud, die is nu ca 2 jaar oud.
    De meeste kinderen van mijn neefjes en nichtjes hebben erin gelegen, ik en mijn zus en mijn neven en nichten hebben erin gelegen, mijn moeder en haar broers en zus hebben erin gelegen, haar moeder en haar broers en zussen hebben erin gelegen en haar moeder (mijn overgroot oma) en haar broers en zussen hebben erin gelegen.
    Dus ik ben erg trots dat wij deze wieg mogen gebruiken:D

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook een familiewieg. Ouder dan 100 jaar. Mijn opa heeft er nog ingelegen en zijn zussen ook. Opa zou nu 99 zijn. Maar zijn ouders hadden de wieg weer van familie dus weet niet hoe oud hij precies is. Opa+zussen hebben er dus in gelegen, toen mn moeder+broers, wij thuis allemaal (8kinderen), verschillende neefjes/nichtjes. En wat ik nog het leukste vind: tussen mij en mn broer zit een gat van ong 1,5jaar en in die tijd hadden mn ouders die weg uitgeleend, AAN MN SCHOONOUDERS! Heeft manlief er ook ingelegen. TOen ik bijna moest komen kwam de wieg weer thuis en mocht ik er na paar weken in:) Met het zoeken naar een vriend ben ik op de vertrouwde geur afgegaan:D en nu hebben mijn kindjes erin gelegen. Vind het wel mooi, alle 4 in dezelfde wieg:)

bekleding heeft mn zus gemaakt toen ik zwanger was van daniel

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hier geen familiewieg maar wel eentje helemaal zelf gemaakt door de aanstaande papa, misschien niet een leuk verhaal maar ben er wel trots op :)

6. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

Wat een leuke wiegjes, Ladycake die van jullie is echt heel mooi gemaakt. Wat een handige man heb je!

Mijn moeder en schoonmoeder hebben samen mijn wieg opnieuw geschilderd en bekleed in de kleuren die ik graag wilde. Hij is ruim 30 jaar oud en ik heb er zelf ingelegen.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit is ons familiebedje, het is net zo groot als een ledikant. Mijn vader heeft het voor Thijmen opnieuw geschilderd. Mijn broertje en ik hebben er in gelegen (toen was het respectievelijk bruin/oranje en een weird groen :D). Daarvoor is het in de familie van mijn vader gebruikt. Denk dat het ruim 60 jaar oud is. Vond het wel heel bijzonder om deze te gebruiken. De zijkant klapt omlaag zodat je er makkelijk bij kunt.
    Helaas is Thijmen er inmiddels al weer uitgegroeid :)

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @ladycake, mooi gemaakt hoor door die handige man van jou!

@rosao mooi bedje. ben jaloers!!

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @annemiek, ook een mooi wiegje zo met die bekleding er om heen!

@guppekop, wat een bijzonder verhaal zeg! en dat zowel jij als je man er in hebben gelegen is toch ook wel heel mooi!!

@maybebaby, mooi wiegje met dat paars! super schattig. lijkt een beetje op mijn poppenwagen van vroeger alleen dan zonder hemel maar met een kap. moet ik binnenkort ook maar weer ff pimpen voor dochter lief!

10. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    in dit wiegje hebben ook vele generaties geslapen, ongeveer 80 jaar oud. mijn oma heeft hem pas opnieuw voor me bekleedt.
    zijn blauwe voetjes op de bekleding, is niet goed te zien.

11. Mniekie

Mniekie Actief lid

27 okt 2010
    147
    0
    16
    Brabant
    En dit is de wieg die mijn vader bijna 35 jaar geleden voor mijn geboorte heeft gemaakt! Toen was het wiegje bruin en wit en nu vind ik het helemaal super in wit en grijs geworden.

Kan niet wachten tot ons kleintje er in ligt, maar die heeft zelf nog niet zoveel haast, zucht...

Bekijk bijlage 217694

12. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    hier ook een familiewieg, mijn moeder heeft er als eerste in gelegen, daarna haar broers en zus en zo iedereen die bij ons in de familie geboren is. bekleding wisseld wel steeds, alleen hebben wij gekozen voor dat wat mijn ouders er op hadden zitten toen ik kwam.

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier een familiewieg die ouder is dan 60 jaar (is de wieg van mijn schoonmoeder dr kant) Hier hebben dus tante's ooms en moeder nichten,neven,van mijn vriend en hij zelf en zusje en ons kindje word de 3e achterkleinkind die er ook in gaat liggen....Bijzonder dus!
    Mijn schoonvader heeft de mand 7 jaar geleden opnieuw gespoten werd een beetje ouderwets ook bijzonder want mijn schoonvader is 3/5 jaar geleden overleden dus heeft hij er toch nog iets aan meegegeven. Het hondje dat eraan hangt is ook afkomstig van mijn schoonvader.

14. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    mooi dames

15. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0