Spijlen van ledikantje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb even een vraagje ivm een ledikantje. Ik hoorde laatst van iemand dat de spijlen van een ledikantje niet minder dan 4.5cm en niet meer dan 6.5cm uit elkaar mogen zitten, klopt dit? En weet iemand waarom dit is?

Wij wilden namelijk mijn oude ledikantje gaan gebruiken voor de kleine, m'n moeder heeft t vanmorgen opgemeten en dit blijkt 7.5cm te zijn. Een cm meer dan 'de norm' dus. Nou heb ik in principe zoiets van 'dat zal toch geen kwaad kunnen', maarja, misschien is zo'n norm er niet voor niets..

Dus wie heeft meer info voor me? Kan ik dit ledikantje gewoon gaan (laten) schilderen of moeten we toch gaan shoppen voor een nieuwe?

Tnx
    Joldeg

2. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dit is voor de veiligheid.
    Als de speilen te ver uit elkaar staan dan zou het kindje met het koppie er door heen kunnen en wat er dan zou kunnen gebeuren hoef ik niet uit te leggen?

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    gewoon lekker gebruiken.

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

vroeger maakte t niet zoveel uit want ze deden er gewoon zo'n doek langs spannen. Hierdoor konden de kids er niet doorheen met hun hoofdje.
    Tegenwoordig mag dat dus ook niet meer.

Ik zou t gewoon even navragen aan de verloskundige of de kraamzorg. Lijkt me dat die ene cm niet zo heel veel zal uitmaken

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het is idd voor de veiligheid. Vraag het anders idd effe na aan VK of KV.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik had toen de tip gekregen als er een colablikje door heen past niet gebruiken...dus ff passen

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Deze vraag is ook gesteld aan de kraamverpleegkundige.

Dus dubbel.

Kwebbel

Deel Deze Pagina