Mijn moeder is een tijdje terug op vakantie geweest naar Turkije en heeft daarbij ook twee tantes bezocht. En natuurlijk kwam ze terug met een koffer vol babykleertjes!!! Niet om op te scheppen of zo, maar hierbij ook meteen voor mezelf een overzichtje van wat ik al heb 2 badcapes 3 boxpakjes met voetjes 7 broekjes met voetjes 2 dekentjes 5 paar handschoentjes 9 mutsjes 6 overslagtruitjes 1 pyama (zonder voetjes) 2 rompertjes zonder mouwtjes 5 rompertjes met korte mouwtjes 5 slabbetjes 5 paar sokjes 1 spuugdoekje Moet ik er bij zeggen dat het gros uit complete setjes komt. Ik kreeg geloof ik 8 setjes en daar zit natuurlijk allemaal een mutsje bij en bij de meeste ook handschoentjes. Ik denk dat ik straks tegen de kraamvisite moet gaan zeggen dat ze beter geen kleertjes mee moeten nemen Helaas zaten er ook een paar dingetjes bij voor meisjes en we hebben gisteren het bewijs gezien dat we géén meisje krijgen Maar gelukkig is dat beperkt gebleven tot 2 setjes (die overigens nog niet eens in de lijst staan ) Van één van die setjes waren we toch wel blij, want dat was een matrozenjurkje met baret. Verschrikkelijk! Nu moeten we natuurlijk straks van al die kleertjes foto's gaan maken en die opsturen naar Turkije, want ja, dat hoort erbij
Ik vind het ook wel meevallen hoor tenzij het inderdaad allemaal in maatje 50 valt, maar anders is het echt niet teveel hoor. Wanneer je bij mij haar kast open trekt lijkt het wel of de complete prenatal er hangt. Het meeste komt van de a.s. oma's en die hebben nu ook wel door dat het genoeg is zo misschien is het een idee dat jij ook kan laten weten dat ze even geen kleertjes meer hoeven te kopen? En wat maakt het eigenlijk ook uit het is toch enig al dat kleine spul kan echt uren haar kleertjes bekijken Liefs
Hahahaha, wat ERG!!!! Ik heb van een vriendin ook heeeeeeel veel gekregen, echt wel 2 keer zoveel denk ik. Wel lekker hoor, je hebt het iig allemaal in huis en dan kun je het aanvullen met je eigen leuke nieuwe kleertjes, ja toch?
Ja maar dit is nog maar van twee tantes. We hadden zelf ook al kleertjes van onze ouders en je weet toch zeker dat je kleertjes erbij gaat krijgen
leuk , ik zou alleen dan wel lekker opvallend overal laten vallen dat je al heeeeeel veel maat 50 (bijvoorbeeld) hebt. En een andere maat nog niet.. En dan ook weer erachter aan; dat maat 62 en 68, misschien wel winterkleertjes moeten worden... Ik had het ook duidelijk aangegeven hoor . Gewoon vertellen wat je allemaal al niet voor leuks gehad hebt van iedereen en vooral de maat en wat je dan 'zelf' nog zou moeten halen...
Meevallen? Sjeemig, dan hebben wij echt weinig geloof ik... 9 mutsjes????? Ik heb er eentje Nou, veel succes met je kleertjes en dat je maar vaak zult moeten omkleden voor alle fotos
hahaha hier ook eentje met heel veel kleding. Veel gekregen van een vriendin, de zus van mijn man en van een collega van een man. Gelukkig zeiden ze erbij als we het niet mooi vinden gewoon aan iemand anders geven. Anders zit je met kleertjes die je uit beleefdheid je kind aan moet trekken hahaha!!! Gelukkig hadden ze een supersmaak heel erg mooi. We kunnen ons meisje wel een paar keer per dag omkleden als we zouden willen (misschien een modeshow een idee hahaha just kidding)
Ik had ook zoveel gekregen voor de baby er uberhaupt was!!! Sommige dingen ook totaal mijn smaak niet, dus die weer doorgegeven. Het is toch hopelijk niet allemaal maat 50/56 he? Daar zijn ze zo uit..! Vraag aan de kraamvisite speelgoed of anders kleertjes in een grotere maat (denk aan de seizoenen!!! Dus geen winterjas voor de zomertijd, of dikke slofjes voor de zomer..Klinkt logisch, maar gaat vaak fout ^^) Ik heb alle kleding die nog te groot was in een grote doos gestopt, en kijk hier nu regelmatig in wanneer hij weer een maat aan het ontgroeien is!!!
Ja het lullige is, het zijn allemaal Turkse kleertjes en daar hebben ze andere maten, ALS de maat er al op staat, wat dus bij de meeste dingen niet is... Maar voor zover ik kon zien is het voor de helft wel maat 50/56 en de rest is groter.
Ik vind het nog wel meevallen, geloof dat wij nog iets meer hebben. Behalve die mutsjes daarvan hebben we er 4. Ik had er zelf 2 gekocht en we hebben er nog 2 gekregen.
2 badcapes 3 boxpakjes met voetjes 7 broekjes met voetjes 2 dekentjes 5 paar handschoentjes 9 mutsjes 6 overslagtruitjes 1 pyama (zonder voetjes) 2 rompertjes zonder mouwtjes 5 rompertjes met korte mouwtjes 5 slabbetjes 5 paar sokjes 1 spuugdoekje Zal ff kijken en vergelijken met wat ik heb: 3 badcapes 0 boxpakjes ( gewoon broekje met truitje lijkt me handiger) 0 broekjes met voetjes ( als je kindje lange beentjes hebt zit t volgens mij verschrikkelijk) 2 dekentjes 0 handschoentjes ( als t een krabberjte is haal ik ze wel) 3 mutsjes ( die gebruik ik toch niet zo lang) 1 overslagtruitje ( voor in t begin misschien?) ) pyjama's ( kan ze niet vinden/ te duur in kleine maat) 4 rompers zonder mouw ( daar moet nog wat bij) 2 slabbetjes 6 paar sokjes 6 monddoekjes ( en dan nog de grotere kleertjes in maat 62) 3 hoeslakens, 3 moltons, 3 bedzeiltjes, 3 bovenlakentjes en 3 hoezen voor t was/aankleedkussen) 6 washandjes+12 hydr. luiers Denk dat je een mooi begin hebt.. Maar als je t in de kast legt en je kast is van t zelfde formaat als de onze.. Dan lijkt t nog ent niks.. hihihi,.,, al dat kleine spul