Mutsy 4Rider of Maxi Cosi Mura 4

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door misa, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hallo dames,

ik vraag me af: welke wagen zouden jullie kiezen en waarom?
    De Mutsy 4Rider of de Maxi Cosi Mura 4?
    Wat zijn de voor -en nadelen?

En is de Mura 4 niet erg breed in winkels? (Voor en achterwielen?)

Groeten jois!

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    de mutsy is ook erg breed in de winkels, achterwielen zijn ook breder.
    En een winkel als kruidvat kom je met geen enkele wagen normaal in als ze volgepropt staan.

Mutsy is een erg fijne wagen, voor alle terreinen, lekker wendbaar en voor de kids ook goed zitje. Fijn boodschappenmandje.
    Verschilt wel of je luchtbanden of massieve rubber banden pakt. Ik had lucht en behalve banden pompen nooit last gehad. Vriendin met rubber heeft in 2 jaar tijd al 3 sets banden versleten (echt heel t profiel eraf en dus glad) we wandelen veel

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wij hadden na ene korte selctie ook de keuze uit bovenstaande modellen. Na goed door de winkel lopen met de Murra pakten we daarna de mutsy. Wij vonden dit een enorm verschil. De Murra heeft een heelrijk breed stuur en de bij de mutsy hadden we het idee dat de handen opelkaar werden gedrukt en het stuur vrij steil omhoog liep als je het verhoogde. We zijn beide 1.80m of langer. Voor ons dus de murra. Schijnt ook compacter in de auto te zijn.

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Voor ons was de keuze ook tussen deze 2 wagens en uiteindelijk voor de Mura 4 gekozen. Deze wagen vonden wij veel lekkerder lopen, voor ons gevoel ook 'steviger' en groot pluspunt de wagen kan veel compacter worden opgevouwen dan de Mutsy. Vind ik vooral bij het meenemen in de auto een groot pluspunt.

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met de Mura 4 maar zelf heb ik de Mutsy 4rider met luchtbandjes.
    Ik vind het een heerlijke wagen, stevig, inderdaad erg wendbaar, licht, goed opklapbaar en dan ook niet groot.
    We wandelen ook veel in het bos ivm de hond en ook daar rijdt de Mutsy prima. De kinderwagenbak is ook lekker ruim, mijn meisje ligt er nog steeds in.

De wielen zijn wel breed van achter maar ik ondervind daar weinig hinder van. Meeste winkels houden daar wel rekening mee (behalve de Bart Smit!!! ;)).

succes met je keuze!

6. misa

misa Niet meer actief

Heel erg bedankt tot nu toe!!
    Nog meer dames met hun ervaringen en tips?

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wij hebben de 4 rider. Nog niet veel ervaring. De reden dat wij voor de 4 rider gegaan zijn is omdat de reiswieg vrij hoog is en groot is. dus het kindje kan er langer in. En de wandelwagen inzet leek mij fijner dan die van de mura 4. En de voetenzak is gewoon een geheel terwijl bij de mura de beentjes apart in de voeten zak gaan. Dat vond ik maar niks dus vandaar de 4 rider. Qua wendbaarheid zal er niet heel veel verschil in zitten.

8. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Wij hebben de 4rider standaard met luchtbanden.
    Ik vind het een heerlijke wagen en hij rijdt zelfs door het bos en de sneeuw geweldig.
    Hij is wel iets breder dan ik gewend ben, vergeleken met mijn oude buzz, maar het rijcomfort maakt alles goed.
    Ook de kleine zit er veel beter in.
    De service van Mutsy is trouwens ook super!
    Ik was het dekje kwijt van de reiswieg en had gemaild waar ik die kon kopen en kreeg ineens een nieuw dekje thuisgestuurd :$
    Dat had ik niet verwacht, maar eerder een standaard verwijzing naar prenatal zoals quinny dat doet.

9. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Heb de maxicosi mura 4. Heerlijke wagen! Heb een universele voetenzak, vond die beentjes zo lelijk. Stuurtje er uit en dan gaat dat prima. Vooral op ruig terrein een heerlijke comfortabele wagen.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    De voetenzak van Mura is niet iets wat je er 'standaard' bij koopt, maar een keuze. Wij vonden deze ook niet mooi/handig, maar de wagen super. Dus wij hebben ipv de voetenzak gekozen voor de Lodger Bunker :)

11. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen!

12. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Wij hebben ook de Mutsy 4 rider en vinden hem geweldig! De bak is mooi hoog (dat vind ik bij de bugaboo zo raar, dat die bak zo ontzettend laag hangt) en is ook groot. Wij hebben een forse baby en die past er nog prima in. Hij rijd heel lekker en soepel, is heel wendbaar en heeft vooral veel ruimte voor boodschappen. Ook is de wagen erg geschikt als je lang bent, de stang kan ver omhoog en naar beneden. Lekker promopraatje dit, maar wij zijn echt erg tevreden!

13. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij hebben gister de Mura 4 besteld bij de Babydump. We kregen de MC Cabrio Fix er gratis bij. Onze voorkeur ging naar een wagen van MC omdat we hier niet hoeven te pielen met losse adapters. En hij klapte zeer makkelijk in elkaar en neemt heel weinig ruimte in, dus kan tussen de voorstoelen en de achterbank in geplaatst worden.

14. emje

emje Niet meer actief

wij hebben voor de mutsy 4rider gekozen. deze vinden we heel soepel rijden en makkelijk in te klappen. we kregen er ook een maxi cosi bij en die past erop. verder een extra grote boodschappenmand bijgekocht. echt een superwagen. we hebben de wagen al een tijdje namelijk bij de vorige zwangerschap gekocht maar dit werd uiteindelijk een miskraam.we hebben hem nu wel af en toe in gebruik als mijn nichtje komt logeren. en straks voor onze baby :D

Deel Deze Pagina