:xIk heb advies gevraagd in de winkel, mijn zoon is 57 cm, welke slaapzak kan ik het beste kopen. het advies was die van 60 cm. Want daar zou hij in kunnen tot een cm of 70. Want de zak zelf was 60 cm. Ik gekocht gewassen en aangedaan en was al krap. Nog geen week later was de slaapzak al te klein. Ik heb de slaapzak opgemeten en was hij maar ruim 55 cm. Dus ik heb een "klacht ingediend". Ik vond dat ik niet goed was voorgelicht en ik dacht dan gebeurd het misschien vaker en ik vind bij een speciaalzaak moet het advies goed zijn. 3x mijn verhaal moeten vertellen. Ze vonden het advies van de winkel goed om mij een 60cm te verkopen. (die maar 55cm was) Ik heb een paar keer aangegeven dat het advies me niks uitmaakt, maar dat de cm van de slaapzak niet klopt. Na wat telefonisch contact, nee de zak moest echt 60cm zijn. Of ik het wilde opsturen. Dacht toen al, zou ik het laten zitten, maar ja vind toch zonde van de 20 euro. Zijn ze het ook nog kwijt geweest of we bewijs wilde opsturen dat we het wel opgestuurd hadden zucht, toch gevonden en ze vonden het advies goed van de winkel. Ik nogmaals aangegeven dat me niet om het advies ging dat ze goed geadviseerd zou hebben. maar dat de cm niet klopte. De inkoper gaf aan dat de andere ook zo waren dus die van ons was goed. En ze wilde geen discussie meer en ik moest maar blij zijn dat ons kindje groeide. En ze durfde ook nog te zeggen dat ons kindje misschien groter was dan we dachten dat hij was. tja dan blijf die slaapzak toch nog echt 55 cm en geen 60. En uit collance kon ik een bon van 10 euro krijgen. Nou sorry hoor! ze luisterde niet en hielden maar vast aan hun verhaal en als ik zei dat hij geen 60cm was maar 55 en dat dit niet klopte, bleef ze maar herhalen dat de verkoopster een goed advies had uitgebracht. Ik heb ze toen ook maar verteld toen ik bij prenatal was dat een autostoel van boven naar beneden viel en dat ze die aan de mevrouw wilde verkopen. Deze mevrouw weigerde deze stoel, toen kreeg ze 30% korting aangeboden. Ze zei ook al krijg ik hem gratis, hij is 2 trappen afgevallen! Nou volgens de verkoopsters was er niks aan de hand. Ze kreeg een andere stoel en die andere ging terug het vak in. Ik heb met verbazing na gekeken. (toen besloten nooit een autostoel bij de prenatal te kopen) Zo ik ben mijn frustratie kwijt, ik denk dat ik iemand blij maakt met de kadobon van 10 euro (nou die had ik al voor alle moeite mogen krijgen) en mij zien ze er iedergeval nooit meer. Wat star!!!!! ze luisteren gewoon niet en blijven hun verhaal opdreunen. Want blijkbaar is het erg moeilijk om te zeggen, go ja die slaapzak is 55 cm. En geen 60. U heeft op zich een goed advies gekregen, maar de informatie was niet correct of de slaapzak is te klein. Ik had namelijk als ik had geweten dat hij 55 cm was ipv 60 cm een maat 70 gekocht en het hoofdgedeelte wat kleiner laten maken door mijn moeder. Want nog geen week 1 slaapzak dragen is beetje zonde. thanks prenatal! Volgende keer ga ik maar ergens anders naar toe!
Ja ik snap je verhaal wel maar ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat als je zelf weet dat je zoon 57cm is je nog een slaapzakje van 60cm gaat kopen (of 55cm in dit geval ) Maar goed, je geeft zelf al aan dat als je dat (eerder) had geweten je een groter slaapzakje had gekocht Desalniettemin was het natuurlijk ook de taak van prenatal om je goed/beter voor te lichten en snap ik ook niet zo goed dat ze zo stug aan het verhaal vasthouden Dat verhaal van die autostoel is zeker slecht maar niet relevant voor jouw klacht voor prenatal. Ik heb voedingsbh's daar gekocht en heb ze weer terug gebracht omdat ze gewoon niet goed waren (te groot) En heb me toen ook laten adviseren door een verkoopmedewerkster. Vond ik toen ook al zo slecht en als ik dit verhaal van jou lees vind ik het nog gekker worden.
Belachelijk ja, maar waar ik ook kom bij Prenatal, 9 op de 10 keer zijn het chagerijnige, ongeïnteresseerde, slecht opgeleide en geïformeerde medewerkers die ik daar tref. Roddelen over elkaar waar klanten bijstaan, staan in die winkel te schreeuwen, kunnen je amper aankijken als ze tegen je praten en vaak weten ze helemaal niet waar ze het over hebben. Wat dat betreft is het een baggerzaak.
Wij hebben ook erg slechte ervaringen met Prenatal. Slechte adviezen, ongeïnteresseerde/chagrijnige medewerkers, aanbiedingen die nooit te vinden zijn (ook niet door die gezellige medewerkders).... Ik kom er dus ook niet meer. Helaas pindakaas. Dan maar naar Gouda rijden voor Babypark - veel betere service!
Wat jammer zeg dat ze niet naar je verhaal luisterden over de slaapzak van 5 cm te kort. Ik snap al niet dat ze je eentje van 60 cm heb aangeraden, die zou toch al binnen notime te klein zijn.... maar goed..... Kun je niet nog een mail sturen en het daarin ALLEEN maar hebben over het feit dat je een slaapzak gekocht hebt van 60 cm en dat die maar 55 blijkt te zijn..... triest eigenlijk.... Ik zelf ben heel tevreden over Prenatal, altijd vriendelijke mensen getroffen en duidelijke uitleg enzo.... maarja zo is in elke winkel wel iets he. Ik zal dus nooit iets kopen bij Babyplanet, daar rennen bij ons de chagrijnige kippen rond.....
De service van de Prenatal is echt om te janken idd. Iig wel in het filiaal op de woonboulevard van Utrecht. Ze zijn daar echt te dom om te schijten, dus ik ga er alleen heen voor kleertjes of andere dingen die ik gewoon kan vinden en geen advies over nodig heb. De autostoel hebben we daar wel gekocht, maar ik had van te voren al helemaal uitgezocht welke ik wilde, dus dat scheelde alweer.
Jeetje wat een vervelende verkoopsters zeg! Word zelf bij de Prenatal altijd vriendelijk geholpen, althans hier in de stad. In Arnhem vond ik ze ook niet echt vriendelijk.
Hier ook aardige mensen over het algemeen. Verschilt een beetje. Maar er is er zelfs 1 me een keer achterna komen rennen omdat ik bij een bon ook perongeluk mijn parkeerkaartje had gegeven (Zat er tussengevouwen). Stond ik bij de betaalautomaat kon ik mijn kaartje niet vinden, komt ineens die vrouw van de prenatal aangerend haha! (en de prenatal zit niet naast die garage ofzo) Verder is het beleid van hun gewoon kut. Ze laten je denken dat je voordeel krijgt maar dat krijg je niet. Ach ja ik heb er verder niet echt problemen mee. Dat van die slaapzak is wel belachelijk!
Wat jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt! Wij hebben bijna alles gekocht bij de prenatal in Groningen, wat een super winkel. We werden erg goed geholpen en geadviseerd. Vergeet niet dat de ene winkel de andere niet is...dus je hoeft niet meteen alle prenatal winkels af te schrijven.
vind de prenatal een bagger winkel ging laatst daarheen voor de gewone quinny zapp op de prenatal site stond de zapp voor 140 euro in de winkel zie ik geen prijskaartje dus vraag het aan een medewerkster zegt ze deze is 190 euro ik zei nog dat ie op de site staat voor 140 euro..nee zegt ze dat is die ernaast (het enige verschil was de ene had een zwart frame en de ander een zilveren maar volgens haar was het van ander materiaal blablabla..) ik naar ander winkel waar ik wel gewoon de zapp met zilverkleurig frame kon kopen voor 140 t zijn bij de prenatal gewoon stelletje oplichters en kom dr ook nooit meer..
Hier altijd goed geholpen. Goede uitleg en goede service. Ik denk dat je het moet treffen maar is dat niet in alle winkels tegenwoordig. Wat betreft de maxi cosi die gevallen is ... je zag het nu gebeuren dus denk je op deze manier wat ik kan begrijpen. Gelukkig zie je het vaker niet dan wel anders zou je veel vaker niets meer kopen in desbetreffende winkel.
Even voor de duidelijkheid, mevr zei als ik een slaapzak van 60cm kocht, ik er tot dat het kindje 70cm was er mee kon doen. Nu was de slaapzak ruim 55 cm. Bleek later bij opmeten! Dus ja binnen 1 week was hij er uitgegroeid. Ik heb tig keer dit verteld. Maar ze blijf stug herhalen dat het advies goed is geweest volgens hun richtlijnen. Ze luisterde totaal niet! Het gaat al mis bij de cm. De slaapzak is kleiner! en 2 het kindje kan er niet in tot 70 cm. Advies is dus niet correct in mijn ogen. maar goed. voor ons geen prenatal meer!
ik vindt de prenatal ook echt geen fijne winkel. Hier in de stad zijn ze ook altijd chagrijnig en totaal niet behulpzaam. Laatst zag ik daar ook een hele leuk slaapzakje dus ik ik vroeg welke maat je het beste kan kopen. Zegt de eerste verkoopster tegen mij maat 60. Maar je moet er wel genoeg kopen want de baby mag in het begin alleen maar in de slaapzak en nog niet onder de deken. Waarop een andere verkoopster komt die zegt dat dat niet waar is en dat je ze helemaal niet zo klein moet kopen omdat ze juist in het begin niet in de slaapzak mogen. Ik heb er dus maar geen gekocht omdat ik het op dat moment ook niet meer wist. Wees consistent in de adviezen die je de klant geeft en ga niet tegen elkaar in als de klant erbij staat denk ik dan. Voor mij dus ook geen prenatal meer!
jemig.. lekkere adviezen. maar de meeste slaapzakken geven de cm van de baby aan. dus 60cm is voor een baby TOT 60cm. En 70 voor een baby tot 70 etc etc.. net als kleding maten. voor de volgende keer
de info die jij geef dacht ik ook! maar bij prenatal winkel gaven ze dus aan dat het de slaapzakmaat is. En ik geloofde haar...ik heb 2x gevraagd en ook aangegeven hoe groot mijn kindje was. Ook bij de klachtenservice blijven ze dit ook volhouden. Het is de maat in cm van de slaapzak en niet van het kindje! Ik ben die discussie aangegaan, maar dan krijg ik te horen dat ze geen discussie met mij aangaat en dat ze gelijk heeft en dat ik maar blij moet zijn dat mijn kindje groeit. Ik ben verkeerd geadviseerd is mijn idee. overal worden fouten gemaakt, maar lijkt me toch dat je die hersteld. Maar dit is erg moeilijk, ben heel benieuwd of ik de slaapzak dus ook terug ga krijgen. Want dan zou het helemaal een mooie bak zijn! Misschien kan ik een vriendin er nog blij mee maken. Maar nu ben ik wel benieuwd, weet iemand het dus zeker, is het de maat van de slaapzak in cm of van het kindje?
Centimeters zijn toch centimeters. Ik bedoel als een slaapzak bijv. 60 cm lang is en een kindje is ook 60 cm lang, dan zijn slaapzak en kind toch even lang? Snap je? De slaapzakken die ik heb van prenatal zijn wel echt 70 en 90 cm lang. Ik doe ze overigens niet in de droger omdat ik bang ben dat ze erg krimpen. Toen mijn dochter nog zo klein was, kocht ik de slaapzakken bij de Hema, die gaan met de kledingmaten mee, dus 50/62, 69/80 en 86/104.
volgens prenatal winkel en hoofdkantoor zeggen de de slaapzak is 60 cm lang, dus kan het kindje tot 70 cm erin (hoofd is ook ongeveer 10 cm). Dus toen ik vertelde dat de slaapzak ruim 55 cm is, bijna 56, vroegen ze het op te sturen, want dan zou het een fout betreffen. Dus ik heb het opgestuurd, nu zeggen ze dat ik niet goed gemeten hebt, ja z;on slaapzak kan je op 10 manieren opmeten, dus niet, heb langste stuk genomen. Dus ik zei toen ook, hij is echt geen 60 cm en daar wordt dus elke keer nu overheen gepraat en krijg ik te horen dat ik blij moet zijn dat mijn kind groeit.
Hmmm raar verhaal zeg! Hier bij de prenatal altijd goed geholpen... Maar idd, is t aantal cm nu dat van je kindje of van de zak? Als je kindje 60cm is zou het dus makkelijk in de slaapzak van maat 60 moeten passen, als maat 60 betekent dat de slaapzak 60 cm is... (het hoofdje hoeft jah niet in de de zak...!) goeie vraag! Straks toch maar eens een slaapzakje opmeten!