Ik wil binnenkort mn ziekenhuistastje klaar gaan maken, maar ben een beetje kwijt wat er ook alweer in moet. Ik kom zelf nog op; - labello - pyama's (mocht ik moeten blijven) - kleren voor de beeb - antiklitspray (had de vorige keer mn haar zwaar in de klik haha) en dan ben ik het een beetje kwijt... Wie helpt me verder?
Uhm.. een fototoestel, extra sokken, dextro, ondergoed waar kraamverband in past.. enne verder kom ik ook niet haha
ff boekje van het ziekenhuis erbij gepakt -controlekaart van verloskundige (indien van toepassing) -stickervel van ziekenhuis met patientengegevens -identiteitsbewijs -voldoende nachtgoed en ondergoed (geschikt voor dragen van maandverband) -(voedings)bh's -ochtendjas -pantoffels of slippers -toiletbenodigdheden -evt. medicijnen in de originele verpakking -fototoestel of videocamera -boek/tijdschrift/cd-speler -rompertjes/ hemdjes -truitjes -boxpakjes -jasje, mutsje, dekentje/ omslagdoek en een 1 euro-munt, voor de rolstoel!
en een spa flesje met zo'n spuitmondje voor spoelen bij/na het plassen iets lekkers (ik had, na de bevalling) erge behoefte aan chocolade want dat kon ik al weken niet meer eten ivm maagzuur) drinken
Ik heb 2 mutsjes, 1 die vies mag worden en de ander voor net. Verder nog 2 shirtjes voor manlief erin gedaan, die zweet nogal snel, is wel zo fris als ie dan wat schoons aan kan trekken. Kleding voor als je weer naar huis mag. De maxi cosi voor vervoer terug naar huis. Telefoonnummer van kraamhulp, familie ed. Ik heb ze in mn telefoon, maar ook opgeschreven, zul je net zien dat mn telefoon er mee uitscheid. Telefoonlader, setje reservebatterijen voor de fotocamera/camera. Rolletje Dextro en wat te eten ( liga ofsow) voor je man tijdens de bevalling. Tijdschriften voor je man tijdens de bevalling. Tijdens de bevalling een extra paar sokken, vrouwen schijnen dan nogal snel last te krijgen van koude voeten. Pff dat was het wel zo'n beetje geloof ik... xxx sas
En ik had ook nog een lijstje voor mijn man met wat hij allemaal moest doen na de geboorte, dus wie hij moest bellen met tel. nrs etc. En ook voor de dagen daarna, met het aangeven van de geboorte en zo en het informeren van je werk en het UWV en nog meer van dat. Hoef je je daar lekker geen zorgen meer over te maken na de bevalling.
Je mobiel!!! Ik moest onverwachts naar het zh en kreeg uiteindelijk een kz. Een vriendin had mijn tas ingepakt en was mijn mobiel vegeten. Heel lastig
haha ik zal mijn mobiel 3 weken van te voren in de tas stoppen, lekker handig hahahaha Mn man neemt zn mobiel wel mee. Hij kreeg de vorige keer in het zkh wel gewoon te eten overigens. Maar thanks voor de tips, het zal wel weer een goed gevulde tas worden!
Haarelastiekje en eventueel wat kleingeld voor de snoepautomaat hihi. Ik had geen pantoffels en badjas mee, maar moest onverwacht wel 2 nachtjes blijven, dus die heb ik echt gemist! Verder is alles wel genoemd denk ik.
wat zit er in mijn koffer: broek, tshirt, trui een hoop ondergoed en sokken voor mezelf 2 pyama's (1 om in te bevallen en een schone om achteraf aan te trekken!!) voor de kleine ook paar pakjes en mutsjes, sokjes, tutje toiletspullen voor mezelf fotocamera + lader en we zorgen dat de suikerbonen, enveloppe voor geboortekaartjes en maxicosi ed ook al in de auto staan! een tip. ik zou niet TE veel mee nemen! bij mijn eerste bevalling had ik 4x meer bij en de helft gewoon niet gebruikt! ze hebben veel in het ziekenhuis (alles voor de baby bv handdoeken, hydrofiele luiers, zeep, pampertjes, vochtige doekjes,...) voor jezelf ook: handdoeken, washandjes kraamverband hebben ze allemaal in het ziekenhuis (bij ons dan toch!)
ow, badjas en pantoffels neem ik niet mee.. die draag ik hier thuis ook nooit! net als labello en water in een spuitbusje?? neem ik ook niet mee... had ik vorige x wel bij, maar zijn van die dingen die je gewoon echt niet gebruikt. wat ik nu wel mee neem zijn tepelhoedjes (mocht de borstvoeding niet lukken) en mijn kolf apparaat om de borstvoeding even te "boosten" (omdat ik dat vorige x niet gedaan heb liep alles fout!)