Dochter drinkt het liefst nog uit haar fles, welke beker heb jij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie29, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie29

    juffie29 Actief lid

    10 apr 2009
    280
    0
    16
    Mijn dochter is nu 13 maand oud. Al vanaf een maand of 7 ben ik begonnen met allerlei tuitbekers ( we hebben er al 8 uitgeprobeerd) daarnaast ook de rietjesbeker van Difrax en de oefenbeker.
    Helaas, alles wordt uit mijn handen geslagen. Zelf gaat ze met alle bekers spelen, maar drinkt echt niets. We hebben het al een aantal dagen volgehouden om een beker aan te bieden, onder het mom als ze dorst heeft dan drinkt ze wel.... not!
    Hoe komt ze nu van haar flesje af?
    Iemand nog tips?
     
  2. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ze drinkt al het drinken uit een flesje? Of alleen melk?

    Wij hebben op een gegeven moment de flesjes weggegooid en gezegd tegen onze dochter 'hier zit drinken in' (tuitbeker Hema). Ze dronk eerst zeker 6 flesjes per dag en uit de tuitbeker hooguit 1. Later werd dat wel iets meer. Ze was toen trouwens een maand of 11.
    Met anderhalf een gewone beker geprobeerd, maar die gooide ze 10x per dag om. Een paar maanden later weer gaan proberen. Eerst alleen de melk tijdens het eten maar inmiddels staat er altijd een beker drinken op tafel. Ze drinkt er prima uit, maar ze drinkt hooguit 3 bekers per dag (inclusief 1 beker melk).
     
  3. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hier werd in het begin het beste gedronken uit een AVENT tuitbeker met zachte tuit. Dit was fijn als overgang van fles naar tuitbeker.
    Bij mijn meisje duurde het erg lang voordat ze wilde drinken uit een tuitbeker en ineens wilde ze niet anders meer ;). Zou hem gewoon af en toe aanbieden en als ze niet wil, dan niet forceren.

    Het is belangrijker dat je drinken blijft aanbieden in een gewone open beker om te oefenen (mondmotoriek) en dat je kindje niet de hele dag drinken tot zijn beschikking heeft, vaste drinkmomenten (ivm met de tandjes).
     
  4. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Probeer eens de 360 graden beker (moet je ff googlen). Ik heb die voor Julia en het is een fijne beker om goed uit te leren drinken, zonder dat het steeds omgaat!
     
  5. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat is de Kiddyboo.
    Gebruik hem zelf ook en ben er zeer tevreden over. Ze kan hem zelf vasthouden, en als ze hem weggooid, is niet meteen alles eruit. Klein plasje om op te ruimen.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij vonden zelf het melkbekertje van nutrilon (met de 2 oortjes ook) erg fijn.
    Maar hier waren tuitbekers ook geen succes. Gewoon drinken uit een pakje lukte wél vrij snel (hoef je minder hard te zuigen volgens mij dan uit de anti lek rietjesbekers) .
    Ik geloof dat ze het met 18 maanden ineens doorhad, drinken uit een gewone beker. Zonder dat we eigenlijk geoefend hadden. We boodde het wel af en toe aan, maar niet vaak. Ze at en dronk indertijd niet zo goed, dus ik had liever dat ze wát dronk dan hóé.
    Toen ze eenmaal zover was, dronk ze ook gelijk heel netjes uit de gewone (ikea) bekers.
    Maar het nutrilon bekertje (wat je nu bij de ETOS krijgt op je babyzegels ;) ) vond ik ook érg fijn.


    --> merk hier trouwens sowieso dat we niet écht hoeven te oefenen met dingen. Ineens kán ze het gewoon. Ze is nu net ineens zindelijk geworden, van de ene op de andere dag, en hoewel we de gok snachts nog niet wagen zonder luier, is ze de hele week al droog snachts.
     

Deel Deze Pagina