Hoe werkt Magnetronsterilisator?

Discussie in 'Verzorging' gestart door moi1984, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hallo Dames,

Ik heb zo'n magnetronsterilisator van de Prenatal gekocht. Nu staat er wel een kleine gebruiksaanwijzing op de verpakking maar toch vind ik het niet helemaal duidelijk.
    Die spenen en zachte onderdelen bijvoorbeeld, die mag je toch niet 7 minuten sterilliseren? Hoe moet je dit dan doen als je ze samen met de flesjes wilt sterilliseren? Want je mag de sterillisator in principe 2 minuten niet openen als je hem in de magnetron hebt gehad.
    En hoe moet ik die fopspenen erop leggen? Hoe vaak koken jullie de fopspeen uit?
    Iemand ervaring?
    Liefs Miriam

2. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Wij stoppen alles er gewoon samen in. Speentjes met de top naar boven. De tijd die op de doosjes staan is geloof ik voor het uitkoken. Een magnetronsterilisator werkt met stoom.

Tot nog toe altijd nog goed gegaan... Ik stop de sterilisator trouwens ook wel eens in de vaatwasser. Net als de afwasborstel voor de flesjes. Om ze schoon te maken...

3. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Oja en nog een vraag. Hoe lang moet je die fopspeen en die zachte rubbers dan in de magnetronsterillisator doen?
    En kan de kolfschelp er ook in?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In een pannetje met kokend water mag je idd de spenen (zachte onderdelen) er niet heel de tijd inhouden.

In de magnetronsterilisator mag dit wel. Gewoon alles erinladen, aanzetten en weer uitpakken ;)!

5. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hey,

De vrouw van de Prenatal zei dat de zachte onderdelen er maar 1 minuut in mochten. Ik vond dat al raar want dan kookt het water nog amper. Ben blij dat ik het dus even nagevraagd heb.
    Dankje. Leek me al heel onhandig om die er de laatste minuut bij te doen omdat je die sterillisator niet open mag maken.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In de magnetronsterilisator liggen de speentjes enzo niet in het water, dus geeft het niet.

En idd als je hem dan open maakt houd de kraan maaar bij de hand om je handen te koelen omdat ze verbranden door de hete stoom ;)!

7. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    De fopspeen doe ik er niet in omdat ze zeggen dat de ring smelt. De kolf ging er wel in.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had ook de sterrilisator van Prenatal. Flessen, spenen, kolf, fopspenen, alles ging er gewoon in. Flessen stak ik in de daarvoor bestemde haakjes/klipjes, spenen legde ik erin met het gaatje omhoog, fopspeentjes met het speentje naar boven en de kolf gewoon waar nog plek was. Dan 200ml water in de bak doen, korf plaatsen en 7 minuten op 750 watt. In principe kun je hem zodra de magnetron klaar is meteen openen hoor, maar dan moet je uitkijken voor het bloedhete stoom....

9. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Super bedankt allemaal. Nu weet ik tenminste goed hoe ik het allemaal moet doen ;)

10. Alita

Alita Niet meer actief

huh ik wist het niet van de spenen....... ik doe ze gewoon altijd in een kokend pannetje en draai ze ook nog zo mooi om omdat ik dacht het zachte speentje moet wel gesteriliseerd worden, oooo jeeee

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben een dan sterilisator van avent, we gebruiken ook de flessen van avent. We volgen gewoon de gerbuiksaanwijzing van de sterislisator. Die zal wel kloppen mag ik toch aannemen. 6 min. bij 800 watt Ook doe ik het fopspeentje erbij in, is die ook weer schoon.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ook de sterilisator van Prenatal. Het niet openen is om je niet te snel te verbranden aan de stoom volgens mij hoor. Maar als je de openingsgaatjes in de gaten houdt moet dat geen probleem zijn. Ik doe er alles tegelijk in, spenen, flessen, de hele handel. En ik gebruik hem 2x per dag, heb 3 flessen en geef er 6-7 op een dag. Even alles met water omspoelen meteen na het voeden en als ik door de flessen heen ben gaat alles in de magnetron. Noem het maar een beetje gemakzucht dat ik ze de rest van de tijd niet met een sopje afwas, maar ik vind ze vaak ook nog ruiken als ze niet gesteriliseerd zijn. Ik vind het in ieder geval een super uitvinding, dit ding!

13. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Inderdaad niet open doen dat ding! Ik bedacht me laatst dat ik de speentjes vergeten was en wilde die er nog even bij gooien door het deksel een heeel klein stukje op te tillen... Heb een paar dagen met brandplekken op mijn vingers rondgelopen, au! Ik doe de zachte delen gewoon even lang als de rest hoor, juist zo handig omdat je er niet bij hoeft te blijven. Volgens mij slijt het er hoogstens iets harder van.

Deel Deze Pagina