Winterkindje, tips?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door stiefmam02, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Goedemiddag Dames,

Ik ben 1 november uitgerekend. Dit is toch al in de winter.
    Mijn vraag is dus. Wat zijn de belangrijkste dingen die ik aangeschaft moet hebben in de winter?
    welke tips hebben jullie voor mij betreft het kindje in de winter?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ons zoontje is 29 september geboren, dus ook wij hebben de winter doorgebracht met een kleintje..

Maxi cosi voetenzak vond ik ideaal.
    Een baby 'skipak'.. Lekker warm! Lekker voor in de wandelwagen.
    Bedkruiken uiteraard, maar dat is gewoon verplicht om te hebben (2 stuks)
    Wij hadden ook veel inwikkeldoeken (badstof). Erg lekker om je kindje in te wikkelen als ze nog erg klein zijn.
    Veel warme mutsjes..

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier een kerstkindje.
    Ideaal vond ik:
    - voetenzak maxi-cosi (wij hebben de koeka voetenzak)
    - wikkeldoek (gebruikte die van moeders voor moeders veel)
    - dik vestje met capuchon (had een gebreid, gevoerd vest in maat 62 als 'jas', heeft ze de hele winter gedragen)
    - mutsjes
    - regenhoes voor de wagen/maxi-cosi hebben we wel gebruikt met de regen, sneeuw en koude wind.

In de kinderwagen had ik een deken liggen.
    Goede schoenen voor mezelf vond ik ook wel erg fijn, ik was erg bang dat ik met de gladdigheid uit zou glijden en moest na 2 weken toch dagelijks de deur uit met de baby om de hond uit te laten.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik lees graag even mee want ik ben eind oktober uitgerekend:).

Heb al wel een hele mooie voetenzak gekocht van Loeka design, heel zacht en handgemaakt helemaal trots op^^.

Maar de andere tips zijn ook heel handig! Regenhoezen had ik nog niet aan gedacht:).

5. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Kruikjes! warme kleertjes, slofjes, katoenen dekentjes, voetenzak/deken voor kinderwagen, voldoende mutsjes

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier is dochterlief 19 september geboren, en toen was het ook al vrij koud, regen, storm.
    We hebben niets bijzonders aangeschaft. Gewoon normale truitjes, boxpakjes, normaal winterjasje dus niet overdreven dik, voetenzak voor in de maxicosi, en een gewoon katoenen dekentje voor in de kinderwagen. Als het regende of het waaide hard, dan gewoon een zeiltje er over heen. Dus niks bijzonders aangeschaft omdat het zo koud was.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de voetenzak voor in de Maxi Cosi en de wikkeldeken. Ik had een paar goedkope wikkeldekens (Wibra, Kruidvat), die heb ik vaak gebruikt om 's nachts en 's ochtends fles te geven, ideaal.
    En natuurlijk dekentje voor reiswieg, jasje, mutsje en slofjes.

8. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lodger wrapper voor in de kinderwagen!

Hier een zoon van eind januari en hebben nog veel vorst gehad destijds. Ik vind jasjes bij zo'n klein hummeltje een enorm gedoe. Hier een wrapper gekocht. Dit is er eentje van heel dik fleece. Zoon ging daarin met gewoon kleertjes en een vestje aan en dan de koordjes bij zijn hoofd goed aangetrokken, zodat je alleen zn gezichtje nog zag. Had in het begin er nog een dekentje overhee, totdat ik voelde en merkte dat hijlag te zweten. Die wrapper is dus enorm warm! Vond ik ideaal, want als ik thuis kwam, was het wrapper open doen en zoon kon zó doorslapen in de wagenbak zonder jasje e.d. nog uit te moeten doen.

En voor de rest idd de gebruikelijke kruikjes, wikkeldoeken en vooral veel mamawarmte ;)

9. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hier een dochter van januari vorig jaar.. toen ik naar buiten mocht vroor het heel erg.. ben met de extreme kou lekker warm binnengebleven en anders deed ik de gewone kleertjes een iets groter gevoerd vestje met muts eraan en dan een warm fleece mutsje op en dan evt nog een fleece wikkeldeken en dan gewone kinderwagen dekbedje... en voor maxicosi had ik de lekkere warme voetenzak erbij dus dan deed ik de fleece wikkeldeken niet.. en mij zeiden ze de kinderwagenbak voorverwarmen zodat die lekker warm is en blijft..

10. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    maar die fleecwikkeldeken hoeft niet perse hoor.. als het een normale kou is..

en natuurlijk ook slofjes!

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Sluit me aan bij bovengenoemde..

Ik deed op het matrasje van de kinderwagenbak ook een deken leggen. Veel kou komt nml van onder.

12. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Ik ben ook eind oktober uitgerekend. Heb ook de nodige rompertjes met lange mouwtjes, een warm vest, reisdekentje en wikkeldeken van moeders voor moeders, regenhoes voor de reiswieg op de kinderwagen ook gelijk maar gekocht...

de trappelzak voor de maxi cosi vind ik nog wel een handige tip voor mezelf. ga ik ook eens naar kijken. ;)

13. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vooral de maxicosi voetenzak gebruikt. Mutsje op, sjaaltje om en je hebt geen jasje nodig. Soms deed ik nog zo'n hoodie met capuchon op en dan het mutsje er onder en het sjaaltje om de capuchon zodat het goed bleef zitten. In de auto wel de voetenzak los doen, andrs is het veel te warm!
    Verder de lodger omslagdoek veel gebruikt in de lkinderwagen, samen met mutsje, sjaal en een warme deken.

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik kreeg als tip van de kraamzorg om onder het matras van de reiswieg zo'n vierkant zeiltje uit mijn kraampakket te leggen als ik naar buiten ging, dat isoleert. Wel weghalen als je weer binnen bent.

15. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Heerlijke boxpakjes voor de kleine!

Deel Deze Pagina