Hallo dames, Vraagje naar ervaringen; is een borstkolf vanaf moment 1 nodig als je bv wil gaan geven en zo ja wie heeft er ervaring met welk merk/type? Ik zie door het kolfbos de bomen niet meer inmiddels haha
Eerst is het handig om te kijken of de borstvoeding geven lukt. Als dat eenmaal goed gaat kun je een kolf kopen. Eventueel wel eerst oefenen met de kolf van het ziekenhuis of kraamzorg.
Wij hebben hem gelijk gekocht voor de tijd en was heel erg blij dat ik hem al thuis had, had hem heel hard nodig km de productie op gang te krijgen.
Je hebt wel een wat betere kolf nodig om de productie op gang te krijgen, niet elke kolf is hier geschikt voor. Ik zou eerst even afwachten, als je er eentje nodig hebt kun je beter eerst een kolf huren en dan daarna zelf een kolf kopen.
Zou m niet aanschaffen als je nog nooit bv hebt gegeven. Je weet nl niet of de bv goed gaat lopen. Hier schaf ik er wel eentje aan, omdat ik weet dat bv wel goed lukt en ik de kolf ook hard nodig heb. Heb vorige keer de medela swing gehad, wil die nu weer.
Mijn eigen avent kolf heeft mijn productie goed op gang gekregen dus wat jij zegt hoeft niet perse zo te zijn, mijn kolf kostte volgens mij rond de 160 euro
Check je zorgverzekering. Sommige polissen vergoeden een bepaald bedrag indien je de kolf bij een lactatiekundige aanschaft. Extra verzorgd 2 van PMA of Menzis vergoed 200 euro.
waarom? misschien lukt het wel helemaal niet en zit je binnen een week aan de flessen? zonde om al zoveel geld uit te geven als je niet zeker weet of je het nodig hebt. misschien is het wel al slim om te kijken welke je evt zou willen hebben, mocht het dan nodig zijn is dat ding zo gehaald of besteld toch?
Ik heb 9 weken een huurkolf in huis gehad. Vooral om de productie op gang te krijgen zijn deze over het algemeen beter geschikt, wat niet wil zeggen dat het met een andere kolf niet lukt natuurlijk! Als je vantevoren uitzoekt waar je hem kan huren (bijvoorbeeld thuiszorgwinkel of BV centrum) dan kan je man hem gewoon gaan ophalen op de dag dat het nodig is. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en kon daar gewoon zo'n grote kolf lenen. Het enige wat je uiteindelijk moet kopen is de set, ik zou een dubbelset zeker aanraden! Uiteindelijk heb ik na die 9 weken geen kolf gekocht, enkel een handkolf voor noodgevallen. Die heb ik maar een enkele keer gebruikt en daar haalde ik nooit veel productie mee. Vanaf 12 weken gaf ik gedeeltelijk borstvoeding want ik werk 4 dagen maar bij mij lukte dat prima en ik geef nog steeds een beetje BV.
Omdat ik de ervaring heb dat BV gewoon lukt. Ik weet dat het bij sommige vrouwen niet lukt maar ik persoonlijk vind dit soort deprimerende berichtjes (sorry) gewoon altijd erg jammer. Bereid je goed voor op BV, lees je goed in (en dan bedoel ik goede info van bijv. borstvoeding.com en niet berichten als "het is heel moeilijk bladiebla" en stap vol vertrouwen er in. In dat soort gevallen zal bij heeeeeel veel meer dames de BV lukken en duurt het nog heel lang voordat die flessen erbij worden gehaald.
Bij de oudste heb ik hem niet gemist die eerste weken. Na een week of drie een kolf aangeschaft. Bij de jongste vond ik het handig dat ik er al één had. Ik denk dat het slim is om je vast te oriënteren welke kolf jou handig lijkt, maar hem nog niet aan te schaffen. Als je hem nodig hebt, is hij dan zo besteld of gehaald.
Beepje, haha dat zou idd kunnen. Wat wil je dat ik je uitleg? Je kunt een kolf bij een aangesloten lactatiekundige kopen. Je krijgt dan 200 euro terug van Menzis. Ik weet niet wat ik daar verder aan zou moeten uitleggen??
Ik heb in de kraamweek een kolf gehuurd bij zo'n thuiszorg winkel. De medela symphony. Die is dubbel dus ideaal, ook lekker krachtig. Was toevallig na de kraamweek borstvoedings week geloof ik dus was er korting op de kolven en heb toen zelf een medela swing gekocht. Die heb ik nu dus nog steeds. Maar denk als ik het echt nodig heb weer op gang te krijgen ik toch de medela symphony weer even huur. Vind dubbel kolven toch fijner en sneller.