een tweede kindje, nieuwe meubels?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door yvonne1977, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvonne1977

20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ons tweede kindje geboren wordt, is onze oudste zoon 16 maanden. Zij complete babykamer willen wij naar de babykamer verhuizen. Maar wat doen we met zijn kamer? Een leuke kast is nodig. Een commode eigenlijk ook maar ook weer niet zo heel lang. Een ledikant, hetzelfde verhaal.... Wie heeft hier ervaring mee?

2. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is een stuk ouder al, die is nu ruim 3,5 jr. Maar wel veel bij vrienden en kennissen gezien. Die kiezen meestal voor de volgende oplossing: Een goede brede ladenkast op ongeveer dezelfde hoogte als een commode.

Die zijn stevig genoeg om je zoon op te kunnen verzorgen en heb je meteen een kast. Als hij weer wat ouder is kun je de kast nog goed gebruiken om speelgoed/boeken/etc op te zetten.

Succes

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zelf voor een kinderkamer gaan die je langer kan gebruiken. Eventueel een ladekast van de ikea bv de malm of de hemnes. Een duur nieuw ledikant zou ik ook niet doen, wellicht kan je kindje als hij 2 is in een groot bed? Je zou een wieg kunnen gebruiken voor de baby, of een goedkoper of 2e hands ledikant erbij.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik zou voor de wieg gaan voor de baby zodat je zoon nog ff in het ledikant kan...en hem daarna laten wennen aan een peuterbedje...hier was ze met 2 al in een groot bed zelfs!

En verder van de hemnes idd de ladekast...die hebben wij als commode nu...straks gewoon een ladekast. (en ja mijn dochter is vier maar die draagt nog steeds luiers vandaar nog een commode nodig.)

Verder hebben we als kledingkast ook die van de hemnes gekocht....vonden we wel mooi.

Was al met al niet zo heel duur, 2de hands kun je die kasten helaas niet zoveel vinden....

Maar als je handig bent of het niet zo erg vind als meubels niet bij elkaar passen...op MP word je dood gegooid met kasten, opknappers of gewoon hele mooie kasten nog!

Succes!

Miranda

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #5 sassie25, 24 jun 2012
    Laatst bewerkt: 24 jun 2012
    Onze zoon is met zn 2e verjaardag over gegaan naar zn nieuwe kamer. Wij hebben al zijn meubeltjes bij ikea gekocht,hij heeft dus alles nieuw gehad en de baby komt op zn oude kamer met de bijbehorende meubels.

Wat wij hebben gedaan:
    1) kledingkast: De pax kast van ikea: die kun je helemaal zelf opbouwen hoe je wil. Wat wij hebben: 2 schuifdeuren met 1 gedeelte alleen planken en andere kant is een hanggedeelte en 3plastic schuifbakken voor bv winterkleding/speelgoed enz. Deze kast hebben we vast gezet aan de muur en kan jaren mee.

2) malm ladekast met 4 lades als commode. Hij is net groot genoeg voor een aankleedkussen. Het is even wennen maar omdat het niet voor al te lange tijd is (hoop ik) maar ik hem graag nog hoog zet met aankleden doe ik het er mee. Deze kan natuurlijk ook nog blijven staan als ik hem niet meer als commode gebruik: als opberger voor boeken,speelgoed enz enz. En bovenop een radio of tv (als hij ouder is).

3) ledikantje waar zijkant uitkan (even naam ontschoten). Tycho is erg druk en wild in zn slaap en gaat zn hele bed door,daarom nog geen groot bed. Ook slaapt hij nog goed in zn ledikant en past hij er nog in,dus im ga niet in de laaatste weken van mn zwangerschap mn nachtrust op het spel zetten omdat ik elke keer een peuter terug moet leggen in bed ;) Doordat die zijkant eruit kan,kan ik het over een tijdje altijd nog een keer proberen en kijken hoe het gaat met het bewegen en eruit gaan. Maar voor nu geeft dit ons een beter gevoel. Geloof dat het iets van 60euro was ofsow. Hij heeft zn eigen matras+earosleep mee genomen uit zn oude bedje. Als hij uit zn ledikant gegroeid is krijgt hij een eenpersoonsbed, tegen die tijd hoop ik dat hij wel stil blijft liggen in bed ;)

Gordijnen ga ik van de week bestellen in donkerblauw,gewoon basis,dat is neutraal en kan overal wel bij. Behang hebben we nu met auto's enz,lekker jongensachtig. De deuren van de kledingkast zijn overigens brandweerwagenrood. Sorry voor het lange verhaal ;) xx

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

onze zoon is wel ouder, maar ook nog niet zindelijk. hij sliep al met 14 maanden in een peuterbed. de eerste 2 weken zijn ledikantmatrasje op de grond gehad voor hem op te vangen als hij eventueel uit bed zou vallen. is prima gegaan en hij was er snel aan gewend terwijl hij zeer moeilijk tegen veranderingen kan. ook heb je voortaan losse bedhekjes te koop waardoor het bijna onmogelijk voor ze is om uit bed te vallen

we hebben voor hem een nieuwe grote kledingkast gekocht bij de Karwei waar hij ook mee kan doen als hij dadelijk bijv 10 is. zijn babykast verkocht want dat word op een gegeven moment echt te klein om peuterkleren in kwijt te kunnen vind ik persoonlijk

commode ook verkocht, vond het maar een lomp ding en in de weg staan.we verschonen onze zoon nu met een aankleedkussen op zijn 1 persoonsbed en dat werkt echt prima. zoon vind het ook veel fijner om verschoond te worden op bed ipv een commode, dat vond hij verschrikkelijk

we hebben een speelgoed opbergmeubel gekocht, en in 1 vak zitten zijn luiers en benodigdheden en de rest speelgoed.

was een weekje wennen, maar missen het totaaaal niet. veel handiger zo.

dit is zijn opbergmeubel waar een hoop speelgoed in kan, en ook bijv in 1 opbergvak luiers,billenzalf,luierdoekjes doos, en andere benodigdheden en zijn schuifdeur kledingkast waar een mandje instaat met haargel en andere verzorgingsproducten die dagelijks nodig zijn;

7. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Wij verwachten begin nov de tweede. En dit weekend hebben we de kamer van de oudste (23mnd) verhuisd. De babykamer blijft babykamer (alleen schilderen en andere aankleding). De oudste slaapt vanaf 18 mnd al in een 1 persoonsbed. Ze heeft nu 2 ladenkasten gekregen voor haar kleding en een leuke boekenkast. We hebben dus geen commode erbij gekocht of iets dergelijks. Ze past trouwens toch eigenlijk niet meer op de commode.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zie dat heel veel mensen niet voor een commode kiezen...verschonen jullie altijd op bed dan?

Ik ben aan het kijken voor een trapje zodat dochter er zelf op kan klimmen maar ik vind het reuze handig dat ze op handhoogte is... heb namelijk last van mijn rug en kan niet zo lang krom staan of gedraaid zitten....

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb hier voor een commode gekozen omdat als ik hem op bed of iets dergelijhks aankleed hij er geheid vandoor gaat... Probeerde hem laatst op de bank te verschonen ( manlief was aan het klussen boven met gereedschap enz enz) maar dat was 1 groot drama! Huilen/wegrennen/gillen. Het is uiteindelijk gelukt hem een luier aan te krijgen maar hoe ....

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Verschoon idd altijd op bed

Gelukkig is dat maar max 4/5x per dag en ik ben er altijd in 2 minuutjes mee klaar. Aankleden doe ik hem staand

Vind het telkens op en af de commode tillen een vele grotere aanslag voor mijn rug. Zoon pakt zelf de schone luier uit het kastje en klimt zelf op bed en legt zelf zijn aankleedkussen klaar op bed en gaat daarop liggen, en als het verschonen klaar is komt hij er zelf weer vanaf, ideaal!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Je zou ook een Malmladenkast of een andere kast met min of meer commodehoogte kunnen nemen. Die kun je dan als je wilt als commode gebruiken en anders gewoon als kast.

Onze oudste was wat ouder en verschoonde ik eigenlijk altijd beneden. Wij hebben de Malm die op haar kamer stond om als commode dienst te doen dus nooit als commode gebruikt.

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Onze oudste was iets ouder toen nr 2 kwam, 22 mnd.
    Wij hebben de babykamermeubels in de babykamer gelaten, heb beide jongens verzorgd op dezelfde commode, ging prima!
    De oudste kreeg nog zijn ledikantje mee naar zijn nieuwe kamer omdat we voor de eerste periode een wiegje voor de baby hebben. Toen na 3-4 mnd (was iets sneller dan gepland, want de oudste lag er 6 mnd in, maar ging prima) het wiegje te klein werd, hebben we voor de oudste een nieuwe bed gekocht (nieuwe kledingkast hadden we al gekocht) en is de jongste in het ledikantje gegaan.
    Nu doen we het weer zo, de jongste slaapt met ledikant en nieuwe kast op z'n nieuwe kamer, baby houdt commode en kledingkast en krijgt t wiegje. Als ze daar uitgegroeid is krijgt de jongste (middelste dan) zijn grote bed en de baby het ledikantje.
    Commode gebruiken we voor alledrie (voor de oudste alleen voor z'n hemdjes en onderbroekjes in op te ruimen...)

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wij verwachten ook een tweede. Als alles goed gaat zal onze dochter net een jaar zijn als het brusje komt.

Wij gaan onze dochter naar een andere kamer verhuizen (ongeveer een maand voordat de 2e komt), zodat ze kan wennen.

Wij hebben een Duits doorgroeibedje gekocht voor haar (met hoge en lage zijkanten) en gaan de niewe kamer voor haar mooi aankleden.

De babykamer blijft ongewijzigd en daar komt het brusje in.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Toen onze zoon 2 werd hebben wij een autobed gekocht op Marktplaats en een mooie nieuwe witte kast bij de Karwei. Gewoon een grote kledingkast van 2 meter hoog en een meter breed. Anders kan je wel blijven kopen elke paar jaar. Het autobed is ook gewoon 2 meter bij 0,90 dus een matras voor volwassenen (ook nieuw gekocht) met een waterdichte Molton erop zolang hij niet zindelijk is. Overigens zijn onze meubels weg gegaan naar familie omdat hun ook een baby kregen en een 2e bij ons niet in de planning zat.. Dus wij hebben ook nieuwe babymeubels moeten kopen :)

15. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    onze dochter zal 20 maanden zijn als de 2e komt, wij hebben ervoor gekozen om nog een babykamer te kopen.
    we zien het nog niet zitten om dochter in een peuterbedje te doen.. en een commode leek me wel zo handig, op de bank verschonen enz krijg ik gelijk een pijnlijke rug.

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb voor mijn oudste op haar slaapkamer een expeditkast met bureau ( EXPEDIT Tafelcombinatie - wit - IKEA ) tegen de muur staan. Op het bureau (dat zeker lager is dan haar commode) verschoon ik haar nu. En wat de laatste tijd steeds vaker gebeurt is dat ik haar beneden op de eettafel verschoon, aankleedkussen eronder en dan hoeven we niet steeds naar boven te gaan.

Als ze straks zindelijk is (nu nog totaal niet aan de orde hoor!) dan kan het bureau gewoon fungeren als bureau.

17. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Voor onze zoon hebben wij een nieuwe kamer vrijgemaakt. De baby kamer is intact gebleven. In zijn nieuwe kamer is een gewone kast gekomen en een ledikant van de ikea welke als hij wat groter is de zijkant verwijderd kan worden. Een groot of een peuterbed leek mij nog niet geschikt. Hij is nu bijna 19 maanden. Qua commode hebben wij een eenvoudig kastje gebruikt welke eigenlijk weg zou gaan. Mooie hoogte en twee laatjes erin voor de luiers en billendoekjes etc. Voorlopig is hij toch nog niet zindelijk verwacht ik, dus nodig is het wel. In ieder geval bij ons. Verder heeft hij een bureautje gekregen met twee stoeltjes en een speelmat waar je met auto's door de straat kan rijden.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze nog op de babykamer. Hadden haar nieuwe slaapkamer zo goed als klaar maar gingen onze slaapkamer grondig aanpakken en sliepen op haar nieuwe kamer.
    Inmiddels is onze slaapkamer wel klaar maar hadden gedoe met leveren van haar peuterbedje. Die komt eindelijk donderdag.
    Heb tot nu toe alleen een expedit Ikea kastje met 2 mandjes op haar kamer staan en straks dan een peuterbedje erbij. Door inbouwkast en erg groot raam blijven er maar 2 muren over waar wat tegen aan te zetten is en kamer is niet erg groot.
    Heb nu beneden een aankleedkussen liggen en gaan ze straks beide ook boven op de babykamer verschonen.
    Baby zal t eerste half jaar overdag beneden slapen en s nachts bij ons in co-sleeper, mogelijk langer en tegen die tijd dat de baby overdag op de babykamer slaapt, is dochter denk ik wel zindelijk.
    Wilde eerst wel een ladekast aanschaffen maar wordt t kamertje erg vol van en t kan t komend half jaar nog prima op de babykamer.

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hadden precies hetzelfde. Toen Samira geboren werd, was Justin nog maar 1.5 dus kon echt nog niet zonder zijn ledikant en commode.

Wij hebben toen voor Samira babymeubeltjes gekocht van MP, whitewash en zag er nog prima uit:D

Nu doen deze meubeltjes weer dienst voor onze 3e beeb straks:)

20. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Wij doen het weer heel anders. Toen ik zwanger was van de eerste, heb ik een ledikant van mijn zus overgenomen. Daar hebben we toen zelf een losse commode van ikea bij gekocht. Er stond nog een kast van de vorige bewoner in dochters kamertje. Later ging die kast me toch tegenstaan, en hebben we de kast gekocht die bij de commode hoorde. Ook hebben we toen alvast het meegroeibedje gekocht dat uit de zelfde serie is. De commode heeft een extra rand, die er af kan, zodat je daarna gewoon een lade kast hebt. Op die manier hebben we dus een passende peuterkamer. Maar nu ben ik weer zwanger, en beginnen we weer van voor af aan.;) Helaas hebben ze alleen geen leuke mee groeibedden meer bij ikea... Dus nu gaan we voorlopig alleen dochters commode voor de baby gebruikken (op onze kamer) Proberen het te redden zonder kleding kast, of bij andere er in. En over een jaar of wat kijken voor een peuter kamer, dan kan de commode/ladekast weer terug naar dochter. Over de vraag waar te vershconen, manlief gebruikt de commode, en zal dat ook blijven doen denk ik. Ik kan neit meer zo geod tillen, en verschoon alleen de luier op haar bedje. Rest van de kleding doe ik staand, of dat doet ze zelf. Maar de mijne is dan ook al 2 en 9 maanden...

Deel Deze Pagina