Sinds ik de Mutsy Evo heb gezien, ben ik er al verliefd op. Toch heeft de Igo ook een mooi model en hebben ze beide hun voordelen. Ik wil graag een donkerblauwe of donkergrijze kinderwagen en kan nu een complete Igo set voor 495 krijgen en voor een donkerblauwe of donkergrijze Mutsy leg ik al snel boven de 600 neer omdat je dan bij de Urban modellen uit komt. Dus het betere model Igo, zou in mijn geval nog goedkoper zijn ook. Ik ben wel benieuwd naar of de Igo net zo klein in te klappen is als de Evo? Weet namelijk alleen dat de Evo in onze auto past, heb ik met geen Igo geprobeerd.. En ik ben ook benieuwd of er een maxicosi op de Igo past? Als laatste punt lijkt het er op dat de Evo meer boodschappen ruimte heeft dan de Igo. Wat zijn jullie ervaringen? Kan je een beetje boodschappen doen met de Igo? Thanks alvast voor jullie hulp!
Qua in je auto passen zou ik je aanraden naar een babywinkel te gaan en daar te proberen. Dan weet je het zeker. Niets zo sneu als een kinderwagen kopen en er dan achter te komen dat ie niet in je auto past
Ik heb een igo gekocht, die vond ik toch meer voordelen hebben dan de evo. Met name het verstellen van de duwstang en de ruimte voor je voeten tijdens het lopen. De igo heeft wat minder plek voor boodschappen, maar je kan er wel een grote boodschappenmand bij kopen zodat je dus wel alle ruimte hebt. Ik vind dat de igo erg klein opgeklapt kan worden, heb zelf geen grote auto (fiat punto) en hij past bij mij in de kofferbak. Maar dat kan je het beste bij een babyzaak even uitproberen. Met adapters past er een maxicosi op
Hee fijn, wij hebben ook een fiat punto dus dat geeft me hoop .. Inderdaad toch maar weer naar een babyzaak en daar uit proberen. Baal altijd wel van die verkopers die je alles aan willen smeren waar ik rustig wil kijken en proberen, maar daar zet ik me dan maar over heen . Die boodschappenmand hoe/waar wordt die dan aan bevestigd/ Aan het mandje wat er al zit of aan de stang?
De boodschappenmand wordt volgens mij ergens aan het frame bevestigd. Maar heb hem er zelf niet bij dus durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen
Wij hebben de mutsy igo urban nomad gekocht. Eerst, voordat ik zwanger was, wilde ik de evo maar ik vind dat ze erg recht zitten in het zit gedeelte. En ik vind de igo toch ook wel wat steviger ogen. We hebben hem voorlopig nog niet in gebruik dus kan kan er verder nog niks over zeggen.
Dankjullie! Nog meer tips? Misschien mensen die weten of een maxicosi net zo gemakkelijk op een Igo gaat als op een Evo?
Als de EVO past in je a ch ter bak dan de Ito ook hoor hij kan heel klein. Past zelfs tussen achterbank en voor stoel. En past ook makkelijk in de auto van mijn man in de achterbak. Autostoel kan er idd ook gewoon op. Boodschappen net is kleiner dan bij EVO maar je kunt nog steeds prima boodschappen doen. Het extra net kan volgens mij alleen bij de wandelwagen inzet als die van je af staat. Dus niet bij de bak. Ik ben erg blij met onze Igo nog geen klachten over.
Wij zaten ook heel erg te twijfelen tussen deze 2. Uiteindelijk de igo gekocht vanwege de dingen die hier ook al genoemd zijn. Ik vind hem er net iets strakker uit zien. Ook loopt hij iets soepeler. En is ontzettend makkelijk in gebruik.
Dankje Elsie en Polkadotjes! Mag ik vragen waarom Ikkemijik? Ik lees zoveel positieve over zowel foam als luchtbanden dat ik ook daar erg over twijfel en dna nijg naar Foam ivm onderhoud.. Dus ik ben benieuwd naar je reden voor die voorkeur?
Ik heb de mutsi igo urban nomad. Fijne mooie kinderwagen. Hij is klein in te klappen en ik gebruik de verstelbare duwstang heel veel. Je kan de maxi cosi ook makkelijk erop klikken. Ik kreeg de indruk dat de igo de luxere versie is vergeleken met de evo. Boodschappen meenemen lukt altijd wel. Je hebt ook universele haken voor boodschappentassen. Wat ik vaak deed was een boodschappenmandje op de reiswieg, past precies. Vervolgens de boodschappen in een tas en tot nu toe paste het altijd onderin de igo.
Ik vind hem met de luchtbanden makkelijker rijden/rollen. Helemaal over wat oneffen terrein, zandpaden, gras e.d.
Wij hebben het frame 2015 van de igo, daar zit meer vering in en dan zijn luchtbanden niet nodig zeiden ze in de winkel.
ik heb de evo nu paar weken in gebruik (urban nomad) en bevalt heel goed! Is inderdaad de 'goedkopere versie' van de igo, maar is zelf echt prima wagen. Igo oogt wel steviger inderdaad. Boodschappentas past gevuld makkelijk onderin en dan kun je nog extra boodschappen kwijt als je langs de achterkant nog spullen erin stopt. Verder rijdt hij soepel, ook goed door zand en grind. Nu nog geen behoefte aan de luchtbanden in ieder geval maar misschien komt dat als we wat meer door bos gaan wandelen in de herfst bijvoorbeeld.
Wij hebben de Igo nomad 2015 gekocht (voor en achter vering ipv alleen 1 kant) We hebben de evo overwogen, maar bij de Igo heb je idd veel meer been/loopruimte. Wij zijn alle twee lang, dus voor ons was dat wel een doorslaggevend punt. Maar als je voor de Igo 2014 gaat loopt het qua kosten niet veel uiteen met de evo. Zijn momenteel zo veel goeie aanbiedingen! Wij hebben voor de 2015 gekozen omdat we de vering toch wel erg belangrijk vonden. Je baby schudde een stuk minder in de 2015 vs de 2014 vonden wij.
Ik wilde eerst de evo, maar ik ben heel erg blij dat we toch voor de Igo zijn gegaan. Qua model vind ik hem mooier. De ligbak van de evo is erg groot en oogt lomp. Vind de igo veel slanker en strakker ogen. Ook meer plaats voor te lopen i.p.v dat je ergens tegen aan schopt. Goed in te klappen en idd lekker compact. Duwstang veel fijner in hoogte verstelbaar en de igo heeft goede vering ( vooral het 2015 model dat onderstel hebben ze vernieuwd )