Ik ben pas 7 weken zwanger, dus ik heb gelukkig nog heel lang om er over na te denken. Ik liep gister toevallig in een babyzaak en vroeg me bij de kinderwagens af hoe je nou eigenlijk de juiste kinderwagen kiest. Bijvoorbeeld: begin je altijd met een kinderwagen-bak? Je weet wel, zo'n ouderwets modelletje waar je baby gewoon lekker in kan liggen? Of neem je gewoon een maxi-cosi waar je kindje in kan slapen, gelijk mee in de auto kan en die je op het onderstel kan zetten als je naar buiten gaat? Mis je in het laatste geval geen kap, regenschermpje etc? Kortom: welke onderdelen heb je wel nodig, en welke zijn alleen maar handig?
Kindjes mogen vanwege het ruggetje niet urenlang in een maxi cosi dus ik zou zeker een wagen aanschaffen met ook een bak. Een regenhoes zit soms bij de wagen, soms moet je deze apart kopen. Ik vind dit zelf erg handig, zo blijft de kleine lekker droog en behoud je gelijk ook een mooie wagen! Verder kun je kijken naar wat je bij een wagen belangrijk vind wat er zijn ontzettend veel soorten!! Bugaboo heeft bv de wagenbak laag zo kun je je kindje makkelijk zien.. Maar sommige vinden 'm hoger op het frame mooier, dan zou je dus een ander merk moeten nemen. Hoeveel wil je aan de wagen uitgeven? Wil je perse een bepaalde kleur wagen? Vind je veel opbergruimte noodzakelijk? Wil je een wagen waarbij je kindje van je af zit of naar je toe kijkt of wil je een wagen met beide mogelijkheden? Misschien kun je verschillende wagens eens uitproberen in de winkel! Alvast heel veel succes!
Ik zou voor een complete kinderwagen gaan waarbij je de maxi cosi evt op het onderstel kan klikken. Het is voor het ruggetje van het kindje niet goed om het kindje altijd alleen maar in de maxi cosi te laten liggen, even kan wel maar als je een hele middag gaat winkelen zou ik het niet doen. Verder vind ik een voetenzak voor in het zitgedeelte handig, en ook regenschermen voor de bak en het zitgedeelte, ik heb 'm ook voor de maxi cosi. Een voetenzak voor de maxi cosi zou ik af laten hangen van het jaargetijde waarin de baby geboren wordt. Hopelijk heb je er wat aan.
Inderdaad, zoals de andere dames al zeggen, laat je kindje absoluut niet te lang in de maxi-cosi liggen! De maxi-cosi is een auto stoeltje, geen vervanger voor de reiswieg!!! Af en toe korte stukje de maxi-cosi op het onderstel is wel makkelijk, maar maak er geen gewoonte van! Dus eigenlijk heb je gewoon alles nodig... Dus reiswieg, maxi-cosi, onderstel, en dan vind ik een 'buggy-gedeelte' wat op je onderstel past ook heel fijn. Is vaak toch steviger dan een gewone buggy.
Maxi cosi is overigens een merk en niet een soort stoel. Daar vergissen veel mensen zich in. Je hebt van een aantal merken zoals safety1st en mutsy ook auto stoelen. Zoals de dames hierboven al schrijven heb je dus een complete wagen nodig voor een kindje.