Vooraf betalen?!?!?

Discussie in 'De lounge' gestart door yake, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi,

zojuist komt een buurjongetje met een sponsorkaart voor een wandeltocht aan de deur. De bedoeling is te gaan lopen voor het goede doel. Zegt 'ie dat ik, volgens de juf, vooraf moet betalen! Dat klopt toch niet?!?! Je moet toch eerst die kilometers gelopen hebben alvorens te incasseren anders is het toch geen uitdaging meer? Zo ging het in ieder geval bij ons vroeger met de loop voor Unicef. Ik heb de kaart uiteindelijk wel ingevuld en erop aangegeven dat ik niet heb betaald.
    Zit hij fout of ik? :rolleyes:

Jacq

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Volgens mij moet je ook acher af betalen.
    Wat ik ook wel eens doe is ze gaan bijvoorbeeld 5 kilometer lopen dan betaal ik zeg maar 1 bedrag van €2,50. Als ze meer lopen jammer dan als ze minder lopen dan heb hij/zij geluk.

Maar als ik 1 bedrag betaal dan betaal ik meestel wel meteen...

3. hoi
    ja dat lijkt mij ook logisch! stel dat t kind niet gaat lopen of wat dan ook dan heb je dus al wel betaald! beetje vreemd hoor! weet je zeker dat t echt is en niet een of ander hobbyclubje van t kind zelf? ;)

liefs marieke

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nee, geen hobbyclubje. Zijn moeder was er namelijk bij, maar zij is doofstom.... Ik heb Euro 2.50 als maximum erbij gezet. We zullen wel zien! Ik zou het wel lullig vinden als die juf dat inderdaad gezegd heeft!

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik werk zelf op een school en kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een juf het zo heeft geregeld.

Als je weet welke school het is, zou ik even bellen.

Als het dan toch een kletspraatje schijnt te zijn, kunnen ze hem erop aan spreken. En als het toch waar is, zal jouw belletje ze vast aan het denken zetten, toch?

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    neen, bij ons is het ook vooraf betalen hoor, onze kids hebben het vorige week gehad.

7. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    bij ons op school is het ook vooraf betalen

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ach, als hij idd gelopen heeft dan geef ik hem wel wat extra's. ;)

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Bij ons kwamen ze aan de deur voor een sponsorloop voor water. WIj moesten ook vooraf betalen.

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    heb nog een sponserschaats georganiseerd afgelopen 2 weken, kids halen achter af geld op.. als je per rondje sponsort weet je toch niet hoeveel je moet betalen.
    :rolleyes:

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Nathasja. Of je moet gelijk een eindbedrag afspreken ongeacht het aantal rondjes.

12. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik betaal achteraf!
    Ik betaal toch ook niet een tv die ik pas volgende maand krijg?

13. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Bij me dochter moest er ook altijd vooraf betaald worden!
    Ze liepen altijd voor een missiezuster!
    En het opgehaalde bedrag werd altijd meteen na de loop bekend gemaakt, dus.... ;)

Liefs Marjo

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij liepen zelf vroeger ook altijd twe keer, één keer om in te laten schrijven en dan nog een keer om op te halen. ik weet nog dat ik het altijd zo erg vond dat er dan mensen waren die wel ingetekend hadden, maar dan de deur niet open wilden doen en tv bleven kijken, knieperts! haha dus nee, ik betaal niet vooraf (bij mijn neefjes meestal), ik betaal per rondje en ik wil nadien de afgetekende lijst zien met hoeveel rondjes ze gelopen hebben. vaak krijgen ze dan nog iets extra's omdat ze zich altijd enorm uitsloven!

Deel Deze Pagina