Dag allemaal, Wij hebben ons vandaag uitgebreid laten voorlichten in kinderwagens en zijn uiteindelijk uitgekomen op 2 wagens; de Mutsy Igo (met luchtbanden) en de Joolz Day. Nu nog de keuze... Wij zijn geen mensen die dagelijks in het bos wandelen (zal hooguit 1x pw zijn), maar oma gaat wel 2 dgn oppassen en die heeft een hond die ze in het buitengebied uitlaat (zandachtig pad). Wie heeft 1 van deze wagens en wat zijn de voor- en nadelen?
Joolz vond ik echt een hele fijne wagen. Heb hem 3 jaar naar volle tevredenheid gebruikt. @prinsessa, waarom twijfel je weer?
Een vriendin van me heeft de Mutsy Igo, en daar heb ik een stukje mee kunnen rijden. Vond 'm erg fijn en mooi en het scheelt uiteindelijk een hoop geld; 350. Ik zou de voordelen van de Joolz in vergelijking tot de Mutsy niet kunnen opnoemen maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Wat mij opviel in de winkel voordelen joolz tov igo -Joolz wat makkelijker op te klappen( wij kregen het bij de igo de helft vd tijd niet voor elkaar om de bovenstang in te klappen) -luiertas makkelijker te bevestigen bij juulz (moet je wel.de joolz tas hebben denk ik) -die summerseat die ze er nu "gratis" bij doen heeft wel voordelen tov zon parasol die je van links naar rechts moet verplaatsen, afhankelijk waar de zon vandaan komt. Dient ook meteen als muskietennet. Deze zit opgeborgen in de klep en rol je er zo uit -vriend vond de handvatting vd joolz wat breder -meer vering bij joolz -joolz reed net wat soepeler op de testbaan. - Matrasje joolz was kwalitatief beter Voordelen mutsy tov joolz -grotere voorwielen is makkelijker op ruwer terrein -opbergvak onder is makkelijker te bereiken bij mutsy -prijs Vraag is of de voordelen van de Joolz Day opwegen tegen het prijsverschil
In eerste instantie wouden we de maxi cosi mura tot dat we ze op een testbaan gingen testen en de joolz veel stabieler reed en niet zo wiebelde. Dus toen toch de joolz gekozen, vind de vering erg fijn. Ik weet niet hoe het bij de mutsy igo is maar vond die van andere mutsys minder stabiel rijden dan de joolz. Hij is wel duurder maar goed je moet er ook wel een paar jaar achter lopen.
De mutsy leek ons ook een fijne wagen maar hij paste helaas niet in ons autotootje. Het is dus om voornamelijk die reden de joolz geworden: een hoge wagen die toch klein en makkelijk kunt inklappen. Daarnaast vind ik de joolz ook simpelweg mooier.
De mutsy igo is het nieuwste model, net een maand of 3 uit. Opgeklapt is hij net zo klein als de joolz.day dus daarin geen verschil wat mee kan tellen. De Igo is een stuk geavanceerder dan de Evo, Evo is Bklasse, Igo A klasse.
Ik vind de Joolz mooier, maar heb toch voor de Igo gestemd... Ik vind het prijsverschil te groot... De Igo is echt een hele nette wagen hoor, en zeer compact en lichtgewicht ook! Wij hebben er ook over staan twijfelen. Uiteindelijk voor een Phil & Teds gegaan, omdat die nog lichter en compacter is, en dat voor ons weer belangrijk was Blijft toch echt voor- en nadelen afwegen, en prijsverschil overwegen! Succes met de keuze!
Wij hebben de Mutsy Igo besteld. En we vonden hem veel makkelijker in te klappen dan bijv. de Joolz. Op de testbaan vonden we hem de meest stabiele wagen. Vrienden hebben een Stokke Explory en die wiebelt echt veel. Verder vonden we het strakke design mooier dan die van de Joolz. Ik vind hem nogal groot en lomp ogen.
Wij neigen nu toch naar de Igo Ben er alleen nog niet over uit wat voor type banden het beste zijn. Luchtbanden of foambanden?
Wij hebben gekozen voor foambanden. Luchtbanden, leuk voor op het strand of bos en wij hebben beide dicht in de buurt. Maar ik zie me daar nog niet echt vaak rijden. Tevens vraag ik me af of het zo leuk is om met een kinderwagen door het zand te ploegen
Als jullie twijfelen gewoon nog een keer naar de winkel gaan en beide wagen uitproberen en bij de igo het verschil met de banden uitproberen.
Ik heb dan niet de mutsy, maar wel even gekeken (en uitgeprobeerd) of ik foam of lucht wilde hebben. Ik vond lucht net iets zachter lopen en schijnt ook beter te zijn op een hobbelig zandpad (wij lopen dus wel elke dag in het bos met de hond). (Ik vind trouwens die 1x per week van jou ook vrij regelmatig). Aan de andere kant, gaan foambanden niet lek, vooral als je vaak in de stad loopt lijkt me dat wel erg handig... Wij lopen misschien 1x in de maand in (het centrum) van de stad, dus die keus was vrij makkelijk gemaakt.
Je krijgt niet zo snel een lekke band hoor. Is mij nog nooit overkomen in de tijd dat ik de kinderwagen gebruikte. En ik gebruikte hem erg intensief.
Hebben ons afgelopen week laten voorlichten en de joolz besteld. De Igo is niet meer volledig geveerd zoals de evo was. Resultaat een veel stuggere kinderwagen. Bovendien vonden wij de afwerking van joolz mooier, maar goed het is een groot prijsverschil.
Met een actie deze mnd bij ons in de buurt scheelt het nog 190 tussen de igo en Day. We denken nog even verder. Hoorde wel dat levertijd nog best lang kan zijn dus willen deze mnd wel bestellen.
Wij hebben ook zitten twijfelen tussen de Igo en Day. Uiteindelijk toch voor de Igo gekozen. De voornaamste redenen. - prijsverschil, - bij de Igo kun je het kinderzitje ongeveer helemaal plat leggen, als je de Day op lig stand zet, ligt de kleine met zijn beentjes omhoog in een rare bocht. - de stang bij de Day lijkt met niet practisch, deze moet je eerst open doen wil je de kleine eruit halen. - kinderwagen is met zitje en al in te klappen, bij de Day moet je het zitje eraf halen, wat weer veel ruimte scheelt in de kofferbak! Succes met kiezen!! Wij hebben bij de Igo overigens de light bak aqua en de kinderwagen kleur Stone. Dus hierin kun je nog wisselen ook!!
Dank san! Ja dat waren wij vergeten te vragen.van die stang, vroegen ons dat.thuis ook af. Maar de joolz day kan je toch ook met zitje en al opklappen? Deed hij bij ons tenminste wel.
Met de Mutsy Igo heb ik geen ervaring, wij gebruiken de Joolz Day en die vind ik erg fijn. Die vond ik toentertijd wel echt de beste qua vering (en looks, maar dat is persoonlijk). We hebben deze overigens voor een leuke prijs kunnen krijgen (was een model van 'vorig' seizoen), maar anders had ik na iets langer nadenken ook voor deze gekozen. Overigens, dat je het zitje eraf moet halen om in te klappen, zoals San987 zegt, is niet het geval. De bak moet er uiteraard wel af, maar het kinderzitje kan blijven zitten. Hij is dan denk ik ietsjes groter dan zonder. (Google op Joolz Day ingeklapt en je vindt afbeeldingen.) Wat San987 zegt over de gebogen beentjes als het zitje plat is, klopt wel. Dat is voor ons nu de reden om nog een paar weken te wachten met het zitje (onze baby is 5 maanden) en toch nog maar even de wagenbak te blijven gebruiken. Is dat bij de Mutsy niet zo? Ik kan me niet voorstellen hoe dat er dan uitziet, er zit toch gewoon een bocht in zo'n zitje..? Veel succes met je keuze! Edit: wat betreft die stang/beugel, die moet je inderdaad openmaken voor je kindje er in kan. Ik vind het niet erg. Het geeft me zelfs een beetje het idee alsof het een soort extra bescherming is (zoals de beugel bij een Maxi Cosi).