Mutsy Igo of Joolz Day? Ervaringen gevraagd

Discussion in 'De babyuitzet' started by chantal85, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke kinderwagen adviseer jij?

1. Mutsy Igo

2. Joolz Day

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik denk dat er nu ook een aantal gestemd hebben die de Igo nog niet kenden. Had die optie eigenlijk ook moeten toevoegen maar kon het niet meer veranderen.

Zijn er nog meer mensen die ze écht met elkaar hebben cergeleken en uiteindelijk de keuze hebben gemaakt?

2. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    Had ook al eerder gereageerd, maar nu nog even op jouw vraag.

Ik heb vergeleken Joolz/Mutsy Igo en Mutsy Evo.
    Uiteindelijk toch gekozen voor Joolz.

Meer comfort qua vering (De Igo zit de minste vering in), de afwerking van de Joolz vinden wij mooier . Bovendien was er een mooie aanbieding met de Joolz bij Babyplanet.

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Upje :)

4. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,046
    231
    63
    Female
    ZZP-er
    Hier voor de igo gekozen.....hele fijne en mooie wagen komt september binnen hier. Heb een stukje door de winkel gelopen en heb gekozen voor de luchtbanden. Als je hem kiest zou ik even op de website van van Asten baby superstore in Tilburg kijken daar heb je een pakket met voetenzak en verzorgingstas voor €679,- wij hebben hem ergens anders omdat ze daar de laagste prijsgarantie hebben en het verschil met van asten hebben laten zien (baby en tiener megastore in Sliedrecht) erg fijne zaak en leuk geholpen.

Verder komt er in augustus voor de igo een extra mand voor onder de wagen die je eruit kan halen en waar 12 kg in kan (met handvat)

5. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hier een mutsy transporter (heet nu transaction is precies dezelfde wagen) en ik zweer erbij! De igo vind ik minder mooi...de reiswieg van de igo vind ik niet mooi. Maar iig hier word de mutsy bij de volgende ook weer gebruikt! Wat en heerlijke wagen. En de foambanden..ideaal! Had er bij mijn dochter een joekel van een spijker in zitten.

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Tientje bedankt voor je reactie! Ga meteen even kijken!

7. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,046
    231
    63
    Female
    ZZP-er
    Oja ik heb wel voor het comfort model gekozen want die vind ik er persoonlijk mooier uitzien dan het lite model. Ik vind het een hele mooie wagen en er is helemaal niks mis mee

8. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Wij hebben juist voor het lite model gekozen, vanwege het gewicht en dat hij iets compacter is.

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Als we voor de Igo gaan gaan we ook voor de lite. Gewicht lichter en vind ht wel mooi dat bak zwart is en rest kleur.
    Gister nog even naar de winkel geweest om wat dingen uit te proberen als;
    Welke past makkelijker in de auto (igo net iets makkelijker in mijn citroen c1tje)
    Moet die hele stang vd reiswieg af bij joolz (nee, 1kant losklikken en dan zit aan andere kant scharnier)
    Vouwen ze even compact op ( met kindrzitje is mutsy net wat compacter, mits je de stang eraf haalt)
    Welke klapt makkelijker op (nu was dat weer de igo)
    Welke rijdt lekkerder (joolz manouvreert soepeler maar igo ging net wat makkelijker over drempels heen)
    Hoe zit parasol vast bij igo (die moet je dus echt vast draaien dus mocht de zon ineens van andere kant komen is het wel een gedoe met omzetten. Joolz heeft nu die UV kap met scherm dus parasol niet nodig)
    Is dat boodschappennet van joolz wat want heeft to h kleiner vak onderin ( ja het zou goed kunnen zo, dat van die mand bij de igo is ons niet verteld trouwens, igo heeft wel grotere ruimte onderaan. Boodschappennet hang je aan haakjes van luiertas bij joolz, maar lusjes vd tas passen er og wel bij)

Dat soort dingen. Nu dit weekend alles op een rij zetten en beslissen of het de 200euro extra waard is ( dat is het verschil in het totaal bij de babymax in veenendaal als we bij joolz een voetenzak en joolz tas rekenen en bij igo een igo tas, voetenzak en parasol, luchtbanden zitten er al bij bij igo in deze actie)

Keuzes keuzes...

10. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Wij hebben de Mutsy 4 rider vergeleken met de Joolz. En zijn voor de Joolz Day gegaan. Ik vond de Joolz uiteindelijk mooier en hij is ideaal klein inklapbaar :)

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben bij onze Igo Lite geen voetenzak genomen. Tegen de tijd dat onze kleine in de wandelwageninzet kan is het lente. Ik vraag me dan af of we hem dan nog nodig hebben. Als we weer zo'n lente krijgen als dit jaar wel ;) Aanschaffen kan altijd nog. Wij krijgen bij de Babypark er een autozitje en een wipstoeltje bij. Voor een meerprijs hebben we er een Maxicosi Pebble voor genomen. Het zijn allemaal keuzes uiteraard.

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ikapika maar zit hij er dan ook niet nog steeds in in de herfst/winter?

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Chantal, geen idee of het allemaal tegen die tijd zo nodig is of dat we met dekens of een eigen voetenzak aan de slag gaan. Mijn neefjes droegen in de winter altijd een skipakje en ze hadden dus geen voeten zak. Daarom dat we hebben gezegd dat we het tegen die tijd wel zien. Dat heb ik met meer spullen uit de babyuitzet. Ik kan het nu wel kopen, maar ga ik er echt allemaal gebruik van maken. En tegenwoordig is alles zo gekocht :D

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dat is zo. ik vroeg me alleen af of bepaalde kleuren eruit zullen gaan int assortiment... maar wij willen antraciet, die kleur zal vast wel blijven... heb je wel een punt, hoef je m ook niet op te slaan!

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben gekozen voor de lite in aquamarijn. Op zich kun je daar leuk mee combineren. En als het tegen die tijd niet te krijgen is, wat me sterk lijkt want hij is net nieuw, dan kunnen we altijd nog iets anders kiezen.

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Nou wij zijn er eindelijk uit hoor.
    Nog een x teruggegaan vandaag en nog wat dingen bekeken. Beide wagens bleken niet incl kinderzit ingeklapt in mijn c1 kofferbak te passen, dus daar geen voordeel voor de een of ander. Wat ons erg tegenviel vd mutsy was het onwiis harde matras, harder dan alle kinderwagens die er omheen stonden. Verkoper opperde de optie om dan een joolz matrasje erin te leggen, kostte 19€ incl aerosleep, maar dan zouden we hem iets moeten afknippen om te passen. Ter illustratie legde hij de matrasjes op elkaar. Toen was voor ons eigenlijk de keuze gemaakt; de bak van de joolz is nog best een stukje groter, zowel in lengte als breedte, dus kan de kleine er langer in en aangezien mijn vriend een grote baby was en ik ook niet eennvd kleinsten (inmiddels wel weer hoor haha) lijkt ons een grotere bak handiger.

Over die summerseat twijfelde wij over de meerwaarde, maar verkoper wil wel 69€ vd prijs afdoen als we de summerseat niet willen. UVkap willen we wel.
    Toch ook wel de voetenzak vast, want wat ook een voordeel is van de joolz, is dat deze ook in de reiswieg past (bij igo niet, is echt heel stug materiaal en te groot). Aangezien onze kleine rond 24-12 wordt verwacht, is dat toch wel lekker warm.
    We denken nog even over wel/geen summerseat, hebben een mooi kamertje gezien in die zaak dus hebben een mooie prijs kunnen maken voor babykamer, wagen en tripp trapp pakket icl newbornset, babyseat, tuigje en bij beiden bijbehorende textielset/kussenset. Nu beslissen of we het kamertje echt willen en dan even 2300€ aftikken of dat bedrag -69€ als we de summerseat toch niet nemen (kinderen hebben het tot nu toe toch ook overleeft zonder summerseat? :) )

17. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

Feb 24, 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Klinkt goed uitgedacht allemaal! (Wij hebben met 5+ maanden nog steeds geen kinderstoel in huis...)

Ik wil je wel een waarschuwing meegeven over het gebruik van de voetenzak in de reiswieg. Het is dan eigenlijk een slaapzak, wat bij echte kleintjes nog wordt afgeraden, omdat ze erin weg kunnen zakken. Is nog afwachten hoe groot en sterk je kindje straks is, maar wellicht goed om in het achterhoofd te houden.

18. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dank, ja dat zeggen ze er dan natuurlijk weer niet bij in de winkel! Ga er zeker op letten!

Share This Page