Mutsy of toch Joolz

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dorien87, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hoi meiden,

we hadden een tweedehands quinny op de kop getikt.
    Door enkele financiële meevallers en wat uittesten in de winkels (ik weet het, de wil was zwak :D) zijn we er toch over aan het nadenken om de quinny verder te verkopen (quinny pappilon) en een nieuwe kinderwagen aan te schaffen.
    Deze kan dan dienen voor eventueel een tweede of misschien zelfs derde kindje. Dus we bekijken het als een investering.

Nu hebben we ons oog laten vallen op ofwel een Mutsy Evo Urban Nomad oftewel een Joolz Day Earth.

Maar buiten een prijsverschil lijkt me er niet onmiddellijk veel verschil te zijn? Ik kan niet ten rade gaan bij mijn omgeving want daar hebben de meesten een quinny, maxi-cosi of iets anders. En in de winkel heb ik soms het gevoel dat ze alleen maar bezig zijn met het duurste te verkopen.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn (positief of negatief) met één of beide wagens...

Alvast bedankt!

Liefs

Dorien

2. Pukske

Pukske Actief lid

6 aug 2014
    142
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee :D

3. jippetatee

19 jul 2014
    25
    0
    0
    Ik ook :)

Persoonlijk gaat mijn voorkeur wel eerder al uit naar de Joolz Day omdat die draagmand toch opmerkelijk hoger staat dan bij andere merken. En als je zelf niet van de kleinste bent, vind ik dat toch wel belangrijk.
    Verder vind ik het uitzicht van de Joolz Day ook super :)

4. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou voor de Joolz gaan. Wij vonden die zoveel fijner rijden. Wij twijfelden ook tussen beiden. De Mutsy ging ook gelijk kapot bij onze testrit ghehe

joolz is veel meer wentbaar.

5. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Voor ons was de reden om toch de joolz te nemen dat die stabieler/rustiger rijdt. De mutsy trilt aanzienlijk meer. Maar dat ligt er natuurlijk net aan waar je m gebruikt. Wij wonen in de stad en de verkoper raadde ons de Joolz aan.Toen we beide wagens buiten uit probeerden was t ook echt zo!

6. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Daarnaast is ie ook heeeeel mooi! (Hebben m net binnen! Hij is prachtig!) Het was even zoeken naar hoe je m inklapt, door de nieuwigheid was ie stroef. Maar nu ik dat door heb gaat dat super soepel!

7. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Bij 1ste 2 de mutsy (4 rider single spook) gehad nu een joolz.
    Soms wil je weleens wat anders.
    Mutsy was een fijne wagen wij hadden de eerste twee dicht op elkaar dus ideaal dat we daar toen de duo inzet voor bij konden kopen. 1 onderstel verschillende mogelijkheden.
    De buggy inzet was het enige nadeel van de mutsy daar was het stoeltje niet echt gevormd om recht te zitten dus hingen ze er altijd wat in.

De joolz nu een paar maanden in gebruik ook een hele fijne wagen. Voordeel is dat kinderen wat hoger zitten en het stoeltje is meer gevormd.

Kwa onderstel beide redelijk groot. Joolz iets kleiner past in zijn geheel in onze focus bij mutsy moesten we er een wiel afhalen.
    Onderstel joolz zit hier best wat speling op en wielen staan beetje af. Zal wat niet afbreken maar sta er niet van te kijken als dat wel gebeurd.

Met mijn ervaringen zou het gewoon kwestie van mooi-ig heid zijn.
    Bij mutsy was de duo inzet echt fijn en een geluk dat die er was scheelde aankoop van een gehele duo wagen. is er volgens mij wel niet voor de evo en igo modellen

8. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben de mutsy igo air black kleur stone model 2014. In het model van 2014 zit in onderstel extra vering en door ook luchtbanden te nemen rijdt de wagen lekker. Heb het nog niet in echt kunnen uit proberen maar dat duurt niet lang meer, hoop ik. De Joolz is echt prijzig. Ons oog was bij het rondkijken al gevallen op het merk Mutsy. Vl is 1.95 lang dus wilde we een wagen die hoog en qua hoogte instelbaar is. De Mutsy Evo viel bij ons af ivm de draai duw stang, bij Igo is het uitschuifbaar waardoor je op betere afstand blijft van de bak. Door de draaibeugel kom je erg dicht bij bak te lopen. Igo is wel wat duurder dan de Evo, maar niet zo duur als de Joolz.

9. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    En bij de mutsy kun je ook een grote boodschappenmand kopen. Ideaal!

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik raad je de Joolz aan. Fantastische wagen. Geen tel spijt van gehad. :)

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ben zelf erg te spreken over de mutsy.
    Ik gebruik m overal, stad, bos, graspaden, zandpaden, grind etc.
    Rijd prima en wordt echt intensief gebruikt.
    Ook na bijna 3 jaar intesief en zwaar gebruik met ontzettend vaak in en uit elkaar halen nog geen centje pijn..

12. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Wij hebben de joolz day klaar staan!
    De reden dat wij hem kochten was dat hij net als de Stokke die we bij onze zoon hadden, lekker hoog is!
    Voor de rest vind ik hem veeeeel mooier dan een mutsy.

We hebben hem nog niet in gebruik dus kan er verder niet veel over zeggen maar ben er super blij mee!

13. 85Danielle85

13 okt 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de Joolz Day Earth, heb wel even gekeken naar de Urban Nomad, maar het afwerkingsniveau van de Joolz vind ik een stuk hoger. Daar betaal je uiteraard ook voor.

De joolz vind ik echt prachtig, mooi hoog, mooie kleuren en zeer mooi afgewerkt. Daarnaast hadden veel mensen in onze omgeving er goede ervaringen mee en vind ik hem erg lekker rijden.

Hij is nog niet in gebruik, dus kan over een aantal maanden pas zeggen hoe hij het volhoudt.

Succes met de keuze! ;)

14. jufh

jufh Lid

17 aug 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn voor de Mutsy Igo 2014 model gegaan.

De Joolz en alle andere eigenlijk was voor ons veel te duur. Dit ging qua prijs nog net.

De Evo had ik ook naar gekeken, maar die voelde goedkoop aan, en zwaar, en t verstellen van de stang was heel onhandig.

De nieuwste Igo modellen hebben ook beter verstelbare stoeltjes dan de oude modellen van Mutsy, en idd vering. Rijdt veel fijner.

De kleuren van de Urban nomad versie van de Igo vond ik niet mooi, we zijn voor de gewone Black met petrol bekleding gegaan.

15. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Wij zijn voor de Igo urban nomad gegaan. Hebben er luchtwielen bij besteld, kan nog niet vertellen hoe hij rijdt. Ik vond de Joolz niet mooi door de rand om de wieg heen en de stang over de wieg (slaat eigenlijk nergens op, maar persoonlijke voorkeur) en daarbij vond ik hem ook nogal aan de prijs!

16. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Wij gaan voor de Joolz Day Earth. Joolz is wat kwaliteit betreft veel sterker. Mijn man is een stuk langer en het verzetten van het handvat gaat echt super makkelijk bij de Joolz

Een kennis van mij werkt bij de Prenatal en heeft mij de mutsy ook afgeraden.
    heb een aantal vriendinnen die heel veel spijt hebben van de mutsy. Een van de meiden heeft een mutsy en daar is binnen 7 maanden het frame van geknapt...
    Als je het netje gebruikt en daar veel boodschappen in doet is de kans groot dat je frame naar verloop van tijd krom trekt..

Maar het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze

17. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik ben al ruim 9 maanden helemaal gelukkig met mijn Mutsy Evo.
    Ik vind het draaien van de duwstang juist heel handig, zeker als we op een terras of in een restaurant zitten. Je zit niet tegen een duwstang te staren maar kun je kindje lekker dicht bij de tafel zetten. Mijn ieniemiene mama kan de stang fijn op haar hoogte zetten en mijn man en ik (ik ben 1.80m, man nog langer) lopen er ook heerlijk mee op de hoogste stand.

Ik heb geen ervaring met de Joolz, heb er zelfs nog nooit mee proef gereden dus kan wat dat betreft niet vergelijken, maar ik heb zelf nog nooit de noodzaak gezien extra geld uit te geven aan een wagen omdat de Mutsy niet voldoet. Ik vind het jammer dat er geen Mutsy duowagen is anders kocht ik die.

18. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Naar mijn idee was de wagenbak van joolz groter, maaf niet echt naar gekeken. Mutsy paste echt net in onze kofferbak en dat vond ik vervelend.

Heb nu de joolz ruim 1,5 jaar in gebruik. Geen klachten. Fijne wagen.

19. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook een Joolz, hele fijne wagen. Wat je schrijft over de wielen en de speling dat hadden wij ook maar dat schijnt zo te horen ivm de vering enzo. Maar twijfel je ga dan terug naar de winkel. Joolz heeft echt een superservice dus mocht het niet horen dan krijg je meteen een nieuw onderstel!!!

20. nonski

nonski Actief lid

30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Wij hebben de mutsy evo en bevalt heel goed. Rijd fijn en soepel. Ideaal dat de duwstang te verstellen is. Hij klapt heel makkelijk in en past prima in kofferbak van auto. Joolz gind ik qua uiterlijk mooier maar voor die prijs heb ik het niet over. Wij kregen bij de mutsy een gratis maxicosi, luiertas en voetenzak!

Deel Deze Pagina