Tot wanneer gebruik je een box?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onze uk is bijna een jaar. Hij speelt nooit in de box, kruipt altijd vrolijk door de kamer.
    Ik neig ernaar om de box dus lekker op te ruimen en er wat anders neer te zetten. Maar verandert de behoefte om de box te gebruiken als hij bijvoorbeeld gaat lopen (hij is al druk aan het oefenen)? Is het dan soms nodig om hem even veilig in de box te stallen om ongelukken te voorkomen, bijv als ik een naar het toilet ga?

2. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hier was de box met 11 maanden al weg.
    Het isis wel veilig als ze net lopen en/of goed kruipen en je kookt bijvoorbeeld.
    Maar als je die ruimtes kan afsluiten met bijv traphekje is dat ook veilig voor die situatie

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier is de keuken open en kruipt hij dus zo vanuit de woonkamer de keuken in. Ik let gewoon goed op wanneer ik met messen of hete pannen in de weer ga. Ik vroeg me vooral af of het nou zo anders zou zijn, kruipen of lopen, qua gevaar en box-gebruik.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Bij mijn dochter heb ik de box inderdaad pas gebruikt toen ze ging lopen. Er ging ineens een wereld voor haar open, kon toen ook overal op klimmen, dus het was de enige echt veilige plek als ik even iets moest doen (postbode, wc, koken).

Mijn zoontje is nu 9 maanden, zit amper in de box, maar ik laat hem toch nog even staan voor als hij straks loopt.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier was de box net na 6 maanden de deur uit. We gebruikten hem simpelweg niet meer.

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn zoon vond de box nooit leuk ,uiteindelijk met 9 mnd opgeruimd.

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Mijn zoontje heeft er zeker tot 1,5 jaar ingezeten/gespeeld.
    Daarna af en toe nog en tot een maand of 2 geleden niet meer.

8. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Wij hebben de box na 7 maanden opgeruimd. Ze wou de wereld ontdekken en niet in zo'n box liggen.

9. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier gebruikte ik hem alleen van 2 tot 5 maanden ofzo.
    Daarna werd het een speelgoed opslag.
    Na nr 2 hebben we de box verkocht.
    En nu bij nr 3 nemen we geen box. In het begin in de kinderwagenbak en desnoods zet ik daarna het campingbedje neer. Scheeld een hoop ruimte en is zo opgeruimd

10. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hier de box opgeruimd rond zijn eerste verjaardag, maar toen was hij al een maand of 3 niet meer in gebruik, ja als opslagruimte

11. MCE

MCE Lid

10 aug 2014
    47
    0
    0
    Hier de box bij de eerste opgeruimd na 7/8 maanden. Ze wou en kon lekker op de grond spelen. Het werd gewoon een speelgoedopslag plaats. Heb hem nu wel weer staan :)

12. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Mijn zoontje van 20 maanden zit er elke ochtend nog even in. Heerlijk om even de handen vrij te hebben!

13. mamajudith

3 dec 2013
    80
    0
    0
    Mijn dochter is nu 1.5 jaar en gebruik hem nog vaak!
    Het geeft haar echt rust als ze erg druk is!

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ons vorige huis was helemaal kindvriendelijk, en hij vond de box niet zo leuk, dus met een maand of 10 zat hij er nooit meer in. Hij kon toch geen kwaad in de woonkamer, dus de box hebben we snel weggehaald.
    Daarna kwam dochter, in hetzelfde huis, maar zij vond het heerlijk in de box, voor haar was onze woonkamer veel te groot. Zij zat er ruim na haar eerste jaar nog in, elke dag. Lekker veilig.
    Nu wonen we in een erg niet kindvriendelijk huis en dat gaat het ook niet worden binnen nu en 2 jaar, dus nummer3 zal vast lang in de box moeten blijven, of hij/zij moet net als onze oudste nooit ergens aan komen, dan is het geen probleem.

15. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik zou m ook rond 11 maanden hebben weggedaan. Helaas waren we toen de zolder aan t verbouwen dus konden we m niet kwijt. Aansluitend werd ik zwanger en nu vindt manlief het de moeite niet meer waard om m op te ruimen. Gelukkig hebben we ruimte zat. Maar we hebben m vanaf dat zoonlief 6 maanden al bijna niet gebruikt.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik gebruik hem zelden meer. Toevallig vandaag nog even gebruikt, maar als hij er niet meer had gestaan had ik het gewoon even anders opgelost. Ik vond het een gigantische sta-in-de-weg voor die paar keer per week dat hij er even in zit. Eigenlijk alleen als mijn man niet thuis is en ik de over open heb. Maar op zo'n moment kan hij natuurlijk ook even in de kinderstoel of desnoods op de gang ofzo.
    Maar mijn man wil er nog niet van af. Dat was bij de oudste net zo, dat hij nog maanden heeft gestaan terwijl ik hem nooit gebruikte en mijn man nog heel af en toe. Het is hooguit nog een plek om speelgoed in te dumpen ;)

Deel Deze Pagina