wieg of ledikant?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mamak, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Wie heeft er eerst een wieg voor de kleine?
    Of gebruiken jullie direct een ledikantje?

Wat zijn de voor of nadelen van beide opties?

Weet namelijk niet zo goed wat ik moet doen...

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hoe het bevalt kan ik nog niet met ervaring zeggen maar wij hebben gelijk voor het ledikantje gekozen.
    Overdag komt de kleine in een mandje ( klinkt een beetje raar :-? ) op ons bed, en het echte slapen gaat hij gelijk in zijn eigen kamertje en bedje doen.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik wil ons zoontje de eerste paar weken op onze slaapkamer hebben en dan is een ledikantje net wat te groot... Dus daarvoor hebben we een wiegje aangeschaft.

4. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,179
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook een ledikant aangeschaft omdat de kleine daar gewoon langer gebruik van kan maken, en wiegje is meestal maar voor even.

5. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Hier ook een wieg voor de eerste tijd omdat een ledikant gewoon niet bij ons op de kamer past. Maar al hadden we de ruimte wel, dan had ik toch eerst een wieg genomen, want in een ledikant verzuipt een pasgeboren baby'tje zo!

6. Hier wordt het ook meteen het ledikantje.
    Bij borstvoeding wordt het wel geadviseerd om eerst een wiegje op je eigen kamer te doen zodat je alle geluidjes snel gaat herkennen. Dat is dus een afweging die je kunt maken.

7. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

Jun 17, 2008
    195
    0
    0
    wij doen de eerste weken de kinderwagen met bak op de slaapkamer, daarna ledikantje. Ik vond zo'n mand ook erg praktisch maar lief heeft er bezwaar tegen. Vind nu al dat we een huis vol 'rommel' hebben.....

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier gelijk ledikantje. een leuk spijlenbedje.
    de wieg waar mijn broer en ik zelf in gelegen hebben is minstens zo groot, dus ik denk dat die bij mijn ouders komt te staan voor als we daar zijn ofzo.

op onze slaapkamer is geen plek voor een wiegje erbij, dus kindje komt -denk ik- direct op eigen kamertje, maar dat is 1 deur verder en we slapen toch altijd met de deuren open, dus dat hoor ik meteen! (slaap heel licht, word al wakker als de hond beneden een keer kucht).

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Alle 2 mijn kids zijn gelijk in een ledikantje gegaan maar eigenlijk lagen ze in het begin bij mij in bed hihi en overdag in het ledikant.

10. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb een wiegje gekocht voor het begin, die komt bij ons op de kamer, en het ledikantje staat in z'n kamertje.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wij krijgen het mandje te leen,dus na de kraamtijd gaat hij terug en is de rommel weer weg :)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zijn ze meteen in hun ledikantje gegaan. Achteraf had ik best wiegjes willen hebben, maar dacht dat ze daar heel snel uit zouden groeien. Maarja in de ledikantjes is het ook prima gegaan.

Wel vind ik dat je een wiegje beter bij je op de kamer kan zetten, hier met de ledikantjes vond ik dat niks en zijn ze dus meteen op hun eigen kamertje gegaan.

Overigens hier gewoon borstvoeding, wat prima ging ondanks dat ze niet bij mij op de kamer sliepen/slapen.

En nu zit ik weer te twijfelen of ik dan toch een wiegje zou gaan kopen, aan de ene kan vind ik het wel leuk, gezellig, schattig. Maar aan de andere kant ook weer zonde omdat dit toch ons laatste kindje gaat zijn (ga ik vanuit)

Succes met kiezen, en uhm ik geloof dat ik je het er met mijn antwoord nog niet echt makkelijker op heb gemaakt. ;) :oops:

Liefs, Hanneke!

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook gelijk een ledikant. De eerste nacht heeft de kleine in de kinderwagen geslapen bij ons op de kamer, maar ik werd echt van elke zuchtje wakker en ik wilde steeds kijken of alles nog wel goed was. Dus ik kwam niet echt aan m'n nachtrust toe. De kraamhulp adviseerde toen ook om 'm voortaan gewoon in z'n eigen bedje op z'n eigen kamer te leggen. En ondanks dat ik borstvoeding geef gaat dat prima. Als 'ie begint te huilen word ik toch wel wakker. We hebben nu nog wel even voor de zekerheid een campingbedje bij ons op de slaapkamer staan, zodat als het een keer nodig is, hij wel bij ons op de kamer kan slapen. Maar vooralsnog hebben we die niet nodig gehad.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Linda, huilen is het laatste signaal dat een kindje afgeeft als het honger heeft en eigenlijk ben je dan al te laat. Je moet gewoon nog heel erg wennen aan de geluidjes van je kindje. De eerste nacht heb ik helemaal niet geslapen, Eva is begin van de avond geboren en ik was helemaal hyper en vond ook niet dat ik kon gaan slapen, ik moest over Eva waken ;). De nachten erna werd ik vaak wakker van Eva, maar ik vond dat juist heerlijk. Nu, na bijna 6 maanden in de wieg naast me te hebben geslapen, hoef ik gelukkig niet meer de geluidjes te missen omdat de babyfoon naast me staat, maar ik mis haar nog steeds een beetje. Ze sliep trouwens al wel een aantal maanden in haar ledikant overdag.

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Ja twijfel twijfel... een ledikantje hebben we sowieso al...

Misschien dat ik de 1e 2 weken de kinderwagen met bak in onze kamer zet... of kan dat erg kwaad dat ze in de reiswieg liggen?

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor reiswieg is ook prima! (alleen vind ik dat dan weer niet zo schattig haha, twijfeld ook nog lekker even verder :) )

17. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    Mijn dochter is meteen op haar eigen kamertje in hte ledikant gegaan, ging prima. Maar....ik zelf vond het toch wel jammer dat ik niet zo dicht bij haar was de eerste dagen toen ik zelf haast mijn bed niet uit kon.
    Voor de tweede hebben we nu dus wel een wiegje dat de eerste tijd bij ons op de kamer kan staan. Kan ik er heerlijk de hele dag naar kijken, haha...

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Nee das waar alleen wel "goedkoper" denk ik zo maar eens,... haha

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Wij hadden direct een ledikantje gekocht.
    Maar.... Thomas werd 8,5 week te vroeg geboren.. Toen hij na 4,5 week naar huis mocht uit het ziekenhuis, was hij nog zo klein (hij was 36 weken en 2 dagen bij ontslag uit het ziekenhuis, dus had nog in mijn buik moeten zitten!), dat hij echt verzoop in het ledikantje. Dus hebben we in de periode dat hij in het ziekenhuis lag het wiegje geleend waar ik zelf vroeger ook in heb gelegen!
    Die heeft een paar weken (week of 4/5, misschien 6 denk ik) bij ons op de kamer gestaan. Daarna de wieg in zijn kamertje gezet en toen hij nog wat groter werd hebben we hem pas in zn ledikantje gelegd.
    Dit ging allemaal zonder problemen!

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb voor benden in de woon kamer een wieg.
    en voor in het slaap kamertje een ledikant. ik weet van colega's dat als die kleine het soms in het begin nog niet zo pretig vonden of zich niet goed warm konden houden in zo'n grote ruimte ze de wagen bak in het ledikant zetten. dus die optie houden wij achter wegen

Share This Page