Slaapzak, welke maat?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mmuisje, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Ik heb een vraag, kan het eigenlijk nergens vinden.
    Gaat om de maat van de slaapzakken, wanneer hebben ze welke grootte nodig (ongeveer, want zal wel afhangen van hoe groot je kindje is).

Maar heb net een leuke slaapzak gekocht, maar is met lange mouwen en redelijk dik, voor de wintermaanden dus. Is 100 cm, kindje zal dan pas een maand of 3 - 4 zijn, is dit te groot?
    Dus kunnen jullie een indicatie geven van hoeveel maanden welke maat slaapzak jullie gebruiken? Bedankt!

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Veel te groot!! En vooral gevaarlijk!

Maat 100 is vanaf kleding maat 98

Maat 60 is vanaf kleding maat 56
    Maat 70 is vanaf kleding maat 68
    Maat 80 is vanaf kleding maat 76
    Maat 90 is vanaf kleding maat 86
    Maat 100 is vanaf kleding maat 98
    Maat 110 is vanaf kleding maat 104

En groter bestaan ze geloof ik niet.

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Maar je kan de slaapzak wel voor volgend jaar gebruiken :) Misschien.

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    denk dat het te groot is, gaat ook om de hoofdopening. Als die te groot is kan hij in de slaapzak glijden en dan kan hij stikken. Timo is 14 maanden, 76cm en slaapt nu in 90cm. De maten gaan voornamelijk in cm. Ik ben met 70cm begonnen, het gaat 70,90,110cm over het algemeen.

Hema hanteert weer de kledingmaten en hebben er ook 1 voor 50/56. Je kan het beste 3 slaapzakken per maat hebben, als timo ziek is en spuugt of diarree heeft dan heb ik ze echt alle 3 nodig, soms wel op 1 dag, is dan niet tegenaan te wassen!
    succes,

liefs Miek

5. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Aha! Bedankt alvast. Blijkt maar dat ik nog wel het een en ander moet 'leren' ;)
    Maar dan breng ik deze maar terug, om hem nou een jaar in de kast te laten liggen vind ik ook weer zo wat, in de tussentijd heb ik waarschijnlijk alweer 10 andere leuke gezien :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou 'm inderdaad maar terugbrengen, Eva heeft als laatste maat maat 90 maar slaapt nu bijna niet meer met slaapzak ;)

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben altijd wel grotere slaapzakken gehad, dan haar maat. Dat was gemakkelijker vonden wij. Iets ruimte om te groeien, maar ook als we een avondje weggingen. Een grotere slaapzak is makkelijker aan te houden en vast te maken in de maxicosi etc.

M'n dochter zit nu in maat 86 , maar heeft de hele winter (vanaf maat 74/80) al een slaapzak 110 aan (met mouwen- dat zit misschien net wat steviger). En dat gaat prima hoor.
    Als de armsgaten en het hoofdgat maar niet te ruim zijn. En dat is niet het geval.
    Als je kindje nog erg klein is dan zijn de verschillen groter.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik zou sowieso geen slaapzak kopen voor je hem nodig hebt. Misschien heb je er wel helemaal geen nodig, ik heb namelijk (na 3 kindjes nog altijd) geen idee waarom we een slaapzak zouden moeten gebruiken ;)!

En als je gewoon wacht tot je hem nodig hebt, kan je meteen kijken naar de goede maat enzo. Ieder kindje groeit natuurlijk anders. Plus dat je dus idd die dikke slaapzakken voor in de winter hebt en die dunnere slaapzakken voor in de zomer. Anders groeit je kindje dalijk wat minder snel en zit je in de zomer met een dikke gevoerde passende winterslaapzak ;)!

9. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wil je Jamila een paar nachtjes lenen, dan begrijp je het wel ;).
    Even vanuit Jamila haar oogpunt; Dekens --> Horen op de grond, die worden dus direct over de rand uit bed gegooid.
    Pyama's --> Niet nodig uit die handel, luier kan ook best uit.
    Bed --> Dat is toch zo'n ding waar je rondjes (ja echt rondjes ;)) in moet rennen net zolang tot je dood moe bent een in de meest vreemde houding (zittend bijv.) in slaap valt.

Uh nou ja daarom dus gebruiken wij een slaapzak. Dekens zijn niet nodig, pyama blijft aan en ze blijft liggen in bed ipv rondjes rennen.

Nee maar even voor de duidelijkheid als Jamila dat alles hierboven niet zou doen en gewoon rustig zou blijven liggen onder de dekens met pyama dan zouden wij waarschijnlijk ook geen slaapzak gebruiken. :D

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hahaha, kijk ik weet idd waarom sommige mensen een slaapzak gebruiken (al maakt die kleine daar het wel helemaal bont :p). Maar waarom wij ze zouden moeten gebruiken? Geen idee :D! Haha. Hier blijven ze idd onder de dekens liggen, en mochten ze toch bloot liggen dekken we ze weer toe (kijken vaak genoeg even). Pyama's blijven ook netjes aan ;)! En rondjes rennen doen we als het geen bedtijd is :p!

Enne ze is welkom hoor (als ze maar lief is :D)! Had jij trouwens niet ooit een foto geplaatst waar ze op de onmogelijkste manier in bed lag ;)!

11. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Haha ja dat was inderdaad een foto van Jamila (zonder slaapzak :D). Toe dekken is hier zoiezo geen optie, mevrouw hoeft de deur van haar kamer, of de vloer (die kraakt soms een beetje ;)) te horen en ze staat rechtop in haar bed.
    Rondjes rennen doet ze het liefste de hele dag ik heb nog steeds niet ontdekt waar die pauze knop zit.

Maar verder is ze heeeeeel lief hoor :D ;)

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Ik had voor mijn zoon een slaapzak van de prenatal. Die had de kleinste arm en hoofdgaten.
    Een slaapzak met te grote gaten is echt levensgevaarlijk!
    Mijn zoon is nu 14 maanden en slaapt nog steeds in een slaapzak.
    Hij walst het hele bed door 's nachts bij wijze van spreken en dan vind ik een deken gevaarlijk..

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In een mooie ruitjespyama toch? Haha!

En tja nee hier slapen ze gewoon verder, ook als we ze wat naar beneden schuiven bijvoorbeeld. En ja jongste is helemaal makkelijk, die word tot nog toe alleen maar slapend in bed gelegd ;)!

Maar voor doerakjes zoals die van jullie is een slaapzak errug handig natuurlijk.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wat een geheugen ;)
    Rode ruitjes klopt helemaal, toevallig heb ik een paar weekjes geleden nog een foto gemaakt waarin ze ook met slaapzak erg vreemd ligt :p, zal vanavond eens zoeken.

Wat een voorbeeldige kindjes toch allemaal he Hanneke ;).

OT Sorry voor het topic vervuiling!!!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd wel topic vervuiling, terwijl ik mijn tip van het wachten met kopen toch serieus bedoelde!

Weet dat nog van die pyama omdat dat zo een leuke was :D!

Als ze nou eens ook zo voorbeeldig waren als ze niet sliepen :p :D! Haha!

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier is de kleine meid nog niet zo oud maar slaapt ook al in een slaapzakje. Ze sliep bijna niet, puckababy geprobeert en dat werkte. Maar toen die was ondergespuugd, zonder geprobeert, geen succes. Dus slaapzakje uit de kast gepakt, zo'n kleine mt 60 met mouwen en heb haar daar ingestopt en dan gewoon haar armen naast haar lijfje. Werkt ook prima.
    Ik kan haar nu gewoon wakker in bed leggen als ze moe is en ze valt zelf in slaap. Ze slaapt 's nachts al heerlijk 6 uur achter elkaar dus hier een succes.
    'k Ga straks denk ik gewoon slaapzakjes zonder mouwen kopen en deze dichtnaaien. Zolang haar armen maar niet bij haar hoofd kunnen komen slaapt ze wel.

Share This Page