Hoi, Ik had een vraag over de babybadje, pasgeborende baby moeten elke dag in bad, mijn moeder zegt dat de badje op de babykamer moet blijven anders krijgt de baby koud. Nou de babykamer is bij mij beetje koel ook al staat de verwarming aan het word niet echt super warm. Ik wil zelf graag de babybadje in de badkamer zetten het is 3 stappen lopen vanaf de babykamer, dus de baby daar lekker in badje wassen en dan met een handdoekje inwikkelen en naar zijn kamer brengen. Ben je verplicht om de babybadje op de kamer te zetten tijdens wassen ( bij pasgeborende), of mag je ook in de badkamer zetten mijn badkamer is stuk warmer als de babykamer zelf... groetjes, ANGEL24
Ik zou zelf ook niet zo snel een stuk gaan lopen met een natte baby, ze hebben het snel te koud. Maar kun je je baby niet aankleden in de badkamer dan? Dat je daar je aankleedkussen neerlegt? En ja, als het niet anders kan kan het niet anders natuurlijk. Succes!
Ik heb 't badje vrij snel richting badkamer verhuisd. Omkleden van Noah deed ik in de keuken (nou woonde ik gelijkvloers, dus ik hoefde geen trap af of zo...) Ook nu gaat het badje weer de badkamer op, want ik wil 't ding niet in de babykamer hebben. Ten eerste krijg ik de badkamer warmer, ten tweede maken die twee stappen naar het kamertje ook niets uit, ten derde hou ik niet van dat afschuwelijke gezeul met emmers water en ten vierde is 't kamertje er ook gewoon te klein voor, hihi... En qua rondlopen met 'n natte baby: je hangt toch gewoon van te voren even 'n handdoekje of iets dergelijks op, dat je makkelijk kunt pakken, zodat je de baby daar even in kunt wikkelen? Joh, binnen een week ben je zo handig met zo'n kleintje, dat je dat met je ogen dicht en twee vingers in de neus doet...
Bij mij kon het ook niet anders, dus heb mijn zoontje en dochtertje altijd in de badkamer in bad gedaan, daar goed ingewikkeld in een dik doek en snel naar de commode gelopen om ze af te drogen en aan te kleden.
Badje in de badkamer kan prima hoor. Wij deden het in het begin wel gewoon op haar kamer, maar na een maandje ofzo zijn we naar de badkamer verhuist. Toen begon ze namelijk te spetteren met het water en dat vond ik zonde voor mijn laminaat. Daarbij kon ik het badje met de douchekop gewoon vullen en hem met de slang in de douchebak leeg laten lopen. Geen gezeul meer met emmers.
Juist niet! Droogt het huidje veel teveel van uit. Overigens ben je niets verplicht - maar het badje in de buurt van het aankleedkussen is wel zo handig. In jouw geval zou ik kijken of het aankleedkussen in de badkamer kan, dan kun je de baby ook nog in de warmte drogen en aankleden, wel zo prettig toch.
Ik wou net zeggen,...NIET elke dag in bad, maar om de dag! Misshcien ook nog een oplossing om je baby dan aan te kleden in de badkamer? Dus een aankleedkussen etc mee te nemen naar de badkamer? Succes!
Hier gaat ie absoluut in de badkamer ook.. het is 2 stappen naar zijn eigen kamertje, ik droog hem lekker af in de badkamer en doe hem in zijn verwarmde badcape.. en dan kleed ik hem aan in zijn eigen kamertje. Bij ons zijn alle kamers goed te verwarmen ook de gang dus dat moet wel goed gaan .
Hoi, Ik woon in een flat gelijkvloer dus ik hoef niet de trappen op, ik heb in de badkamer alleen plaats om de badje neer te zetten, tegenover ligt de babykamer dus het is heel dichtbij. Zoals ik de reactie heb gelezen vind ik het veel fijner om de baby in de badkamer droog te maken en inwikkelen in een (verwarmde) badcape en daarna 2 stappen lopen ben ik in haar kamertje en lekker snel aankleden. Want ik heb ook laminaat als het veel te nat word dat is niet goed... Ik denk toch dat ik de badje in de badkamer zet ik bespreek dit ook met de kraamverzorgende. Groetjes, ANGEL24
Ik weet niet of het mag van de kraamzorg, maar zelf (in ieder geval zodra kraamzorg weg is) ga ik badje in de badkamer zetten, de badkamer is naast de babykamer, ik kan het badje zo onder de douche kraan schuiven zodat ik niet met emmers hoe te slepen en ik heb zo'n slang die ik in het putje kan hangen als ik badje leeg laat lopen. En zoals hier gezegd, zelf heb ik altijd mijn handdoek op de verwarming liggen in de winter, dus is die al voorverwarmd, kan je dus ook goed met wikkelcape doen!
Gewoon lekker op de badkamer zetten als jij dat wilt. Hier staat hij ook op de badkamer. Je hoeft daarvoor geen toestemming te vragen en niemand kan je wat anders verplichten, het is jouw huis en jouw baby.. Je doet het dus gewoon op de manier die jullie het beste uit komt.
Heb je een wasmachine of droger in de badkamer staan? dan kun je daar het aankleedkussen bovenop leggen. Zo deden wij dat bij de 2 kids en en straks ook bij de derde. Je moet wel opletten dat je de wasmachine niet aanzet vlak voor je de baby in bad doet. Ik heb dat wel gedaan, arm kind lag met 3 maanden mee te trillen van het centrifugeren hahaha. Overigens vond ze dit wel erg leuk!!!!
Wij hebben het badje ook gewoon in de badkamer staan. Zetten m inderdaad gewoon boven het doucheputje met de douchekop erin, vult ie razendsnel en na afloop hang het slangetje naar beneden en klaar is kees Wij hebben wel een soort dressoir in de badkamer staan waar ik een aankleedkussen op heb liggen, maar misschien kun je als je gaat badderen een wipstoelje neerzetten met daarin een badcape? Als je kindje dan uit het badje komt kun je dr zo in de cape leggen en inwikkelen zonder dat je staat te modderen om die cape om dat natte blote lijfje te krijgen, gaat erg lastig met 1 hand een baby vasthouden en met de andere een capeje eromheen proberen te wikkelen (vind ik ). Nog een tip voor als je de badkamer lekker warm wilt hebben, maar daar niet uren de verwarming voor wilt aan hebben. Voor je gaat badderen even de douche aanzetten met alleen heet water, staat in notime je badkamer lekker vol stoom... Het badcapeje verwarmen deed ik nooit, daar leg je ze meteen in, anders moet je die namelijk eerst weer met 1 hand van de verwarming of kruik halen en in de andere hand je natte glibberige baby. Gewoon meteen op het kussen of in de wipstoel en wel deed ik dan de kleertjes of pyamatje verwarmen (om een kruik rollen), dat vond ie heeeerlijk! Zo'n badcape van badstof gewoon warmt behoorlijk, dus koud hebben ze t echt niet als je die onverwarmd gebruikt. En zoals eerder gezegd, mogen ze juist niet iedere dag in bad, maar om de dag, anders droogt de huid uit En ook zoals eerder gezegd doe je het inderdaad 2x heeeel voorzichtig allemaal als nieuwbakken moeder en daarna gaat het zo handig en vlot, ben je er helemaal aan gewend hahaha
Hier staat het badje ook in de badkamer. Ik wikkel hem na het badderen in de badcape en loop met hem naar de commode in de slaapkamer. Wel zorgen dat de verwarming goed aan staat want kou is echt niet fijn voor die kleintjes (of voor wie dan ook). Waarschijnlijk zal hij of zij dan gaan huilen.
In jouw geval zou ik het badje ook in de badkamer zetten. Het gaat er inderdaad maar om dat de baby het niet koud krijgt. Maar elke dag in bad? Welnee . Nooit gedaan hoor, hoogstens 2x per week. En de billetjes gewoon dagelijks even wassen. Waar wordt een kleine baby nou vies van...