Ik word ingeleid, wat moet ik allemaal meenemen voor de baby

Discussion in 'De babyuitzet' started by Firstbaby, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Wat moet ik vooral niet vergeten?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    kleertjes ;)
    De rest hebben ze allemaal daar joh. De kraamafdeling is al lekker warm en kruiken hebben ze zelf.
    Neem gewoon lekker spullen voor jezelf mee, ook douchespullen enzo. Voor de baby heb je dat nog niet nodig.

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    kleren voor je zelf en je kindje

douch spullentjes om je optefrissen

vergeet je film/fotocamera niet

iets tesnoepen sommige hebben er behoefte aan of iets telezen

de maxicosi meenemen

opzig hoef je niet veel mee tenemen meid en moet je langer blijven zijn spullen zou opgehaald denk ik dan maar

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben ook ingeleid, en heb heel veel aan mijn bidon gehad. ik mocht niet meer omhoog alleen nog maar liggen op een gegeven moment, en dan wa drinken gaat makkelijker met een bidon

inderdaad
    kleertjes,
    foto/videocamera
    wat te snoepen/lezen voor je partner
    grote onderbroeken voor jezelf..... die enorme maandverbanden passen ook niet in een zwangerschapsstring ;)
    lekkere zeep of shampoo om jezelf op te frissen na de bevalling.
    ik weet niet hoe jouw inleiding gaat maar ik ben vrijdags opgenomen en pas zondagmiddag bevallen dus had echt een paar pyjamas nodig.

een lekkere slobberbroek voor na je bevalling

succes meid!

komt allemaal goed

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

druivesuiker en labello!

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    elastiekjes om je haar in een staart te doen..niets is zo vervelender dan een pluk haar in je gezicht tijdens het puffen..
    speen

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    klinkt misschien raar maar een spelletje ;)

Bij ons duurde het wel even voordat de weeen gingen beginnen en hebben tot die tijd lekker samen een spelletje zitten spelen.

Beetje relaxen voordat het echte werk begint zeg maar ;)

Succes alvast!

8. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad, elastiekje, labello, bidon (of flesje met rietje zoals wij hadden), iets van druivensuiker ofzo, wij hadden ook een banaan zodat ik daar wat van kon eten tussendoor.

Kleertjes voor de baby, maxicosi, tijdschriften (voor jou en voor je partner, hoewel ik niet aan lezen toekwam).

Voor het geval je wat langer moet blijven (je weet maar nooit) wat toiletspulletjes, een borstel, tandenborstel etc. Net zoals je een weekendje weg gaat. En wat je vergeten bent is snel gehaald door je partner.

9. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Zet de maxicosi eerst even in de auto, zodat je weet hoe het werkt en niet hoeft te klungelen als je met kindje naar huis wilt!
    Succes met je bevalling!

10. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0

Ik ben ook bezig mn tas in te pakken, en nou zie ik overal grote onderbroeken staan, maar passen die grote maandverbanden ook in zo'n boxershort of moet ik echt zo'n oma ding aanschaffen :D

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Nee hoor past ook in een gewone onderbroek. Ik had geen zwangerschapsonderbroeken, maar gewone onderbroeken.

12. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    oh gelukkig dank je, ik heb tot nu toe ook nog geen zwangerschaps onderbroeken gehad, ik pas nog steeds in mn eigen spul

13. ProudMum

Moesje, ik had hipsters en het zat heerlijk

14. een vestje voor de baby, een omslagdoek voor de baby. Kleertjes ook. Hier geen ziekenhuisspul maar lekker eigen gewassen spul aan :D.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vergeet niet genoeg eten voor jezelf mee te nemen, voor na de bevalling. Voor mij hadden ze alleen een boterham met kaas, terwijl ik wel een complete maaltijd op kon. Ik heb daar liggen vergaan van de honger, omdat alles al dicht was in het ziekenhuis toen ik was bevallen.

Verder niet vergeten een warme voetenzak of omslagdoek mee te nemen voor in de maxicosi. En twee setjes kleertjes (het eerste doen ze aan als de baby nog niet is gewassen, ivm huidsmeer, dus dat wordt vies) En een mutsje.

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Extra batterijen of accu voor het fototoestel niet vergeten.
    En een twee euro muntje voor een rolstoel bij het ziekenhuis.

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    als je meteen flesen voeding gaat geven en dan al weet wat je wilt en het is niet gewonen dus bv hypo alergeen dan ook de voeding mee nemen hebenz e daar niet. en kleding voor je zelf en voor de kleine en voor je partner miscgien een shirt.

18. ProudMum

En een eigen fles voor de beeb, dan kan de beed direct wennen aan zijn eigen speen. in het zh krijg je nog die rare spenen enzo

19. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    genoeg kleingeld voor de parkeermeter indien nodig

3 setjes kleding, extra mutsje en de rest is volgens mij wel al genoegd.

Share This Page