Hallo dames . Mijn dochter is nu 2.5 maanden. Wanneer moet ik haar hoger in bedje gaan leggen . Ze ligt nu nog in een inbaker doek .
Hoezo zou je haar hoger willen leggen? Zolang ze nog dekens heeft zou ik het bedje strak blijven opmaken, zodat ze er niet onder terecht kan komen, zeker zolang je nog inbakert. Doorgaans bouw je inbakeren vanaf ongeveer 3 maanden af, omdat ze dan wat beweegelijker worden en zouden kunnen gaan rollen (ook al lijkt je kindje dat nog niet te kunnen). Als je overgaat op een slaapzak kun je je baby natuurlijk neerleggen, waar je dat prettig vindt, maar zolang je nog een deken gebruikt zou ik het toch laag houden. De kans op wiegendood is het grootst tot 3 maanden, maar is toch nog redelijk aanwezig tot 6 maanden en wiegendood voorkomen is de voornaamtste reden voor het advies om het kindje laag in te stoppen.
Zou ook laag blijven leggen onze uk is 9 maanden en als hij te hoog ligt zakt jij verder naar beneden. (Slaapzak)
Ik leg haar hoger als ik merk dat ze met haar voetjes tegen de achterkant aan komt, ik leg haar dan een paar centimeter hoger
Inderdaad gewoon zo hoog opmaken dat je kindje net niet met de voetjes tegen de onderkant komt. Dus steeds een klein beetje hoger.