Hoe kijken jullie tegen tweedehands autostoeltjes aan? Mijn man heeft nogal twijfels, je weet namelijk niet wat er mee gebeurd is qua ongelukken enz. En als er een ongeluk mee gebeurd is is hij niet meer veilig? Nouja, ik zie het allemaal niet zo als een probleem, maar wat denken jullie?
Ik heb het wel een keer gedaan zowle met maxi cosi als stoel, maar wel van mensen die ik ken en vertrouw. En dus nagevraagd of ze ooit een botsing, van klein tot groot, hebben gehad met die stoel in de auto. 1 stoel (ivm 2 auto's) hebben we nieuw gekocht okdat we het via marktplaats of iets niet durfden te gokken. Het gaat toch om de veiligheid van je kind, dan maar iets meer geld neertellen. Let bij tweedehands ook op de leeftijd, na verloop van tijd worden de materialen ook kwetsbaarder.
Ik zou nooit een tweedehands autostoel kopen. Ben het volledig met je man eens. Wat dat betreft bezuinig ik niet op de veiligheid van mn kinderen.
Wij hebben ook een tweede hands, niets mis mee vind ik. Als er iets mee is zie je dat er prima aan af. Natuurlijk weet je het nooit zeker, maar ik heb de hele set gekocht bij een stel waarbij het goed voelde.
Als er een ongeluk mee gebeurd is, dan is ie inderdaad niet meer veilig. Mocht je dan een ongeluk krijgen, dan is je kind qua veiligheid net zo slecht af als zonder stoeltje vervoeren. Je kunt het risico nemen om een tweedehands stoeltje te kopen, maar ik zou het zelf nooit doen. Als er wel iets mee is en je krijgt een ongeluk, dan vergeef je jezelf nooit meer. De kans is klein, dus het is maar net hoe je daar tegenaan kijkt, maar ik zou de gok niet wagen.
Ik zou het nooit doen. Ook als je niets aan een stoeltje kan zien kan hij wel een keer gevallen zijn en daardoor vanbinnen beschadigd geraakt. Dan kan hij al niet meer veilig zijn met alle gevolgen van dien. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich (ben sowieso niet van 2e hands spullen)
Nou dat is gelukkig niet waar Natuurlijk als er iets helemaal stuk is van binnen is ie minder veilig, maar echt niet dusdanig onveilig dat je baby door de auto slingert.
Het is inderdaad ontzettend veilig als de maxi cosi doormidden breekt tijdens een ongeluk omdat er bijvoorbeeld ergens een haarscheur zat door een val. want geloof me die dingen die breken dan. Je hebt kans dat er een hard scherp stuk plastic over of misschien wel door je baby heen komt en de maxi cosi vliegt net zo hard door de auto omdat deze dan niet meer in de gordels of isofix blijft zitten. Plus dat het ook nog dodelijk kan zijn voor de andere pasagier.
Nadat ik hier op zp las dat iemand vroeg of ze na een klein ongeluk (zijbotsing lage snelheid)de stoelen moest vervangen en dat vervolgens ondanks het advies van vele niet deed, vertrouw ik het al helemaal niet meer.dus nee ik doe het niet.
Je ziet dus niet of een autostoel beschadigd is. Bij een ongeluk of een val kan het zijn dat er haarscheurtjes gekomen zijn, zwakke plekken. Die zie je niet. Ook kunnen bv de gordels gewassen zijn in de machine en dit is ook niet veilig.
Wij hebben 3 tweedehands maxi-cosi's. Ga echt geen nieuwe kopen. Belachelijk dure dingen voor zo'n stoeltje waar ze maar fftjes inkunnen
Nee, absoluut niet! Ik vind veiligheid heel erg belangrijk en ga daar dus echt niet op bezuinigen. Ik neem aan dat als je aan kinderen begint je enigszins weet wat de kosten daarvan zijn, als je al geen veilig autostoeltje wilt aanschaffen 😳. Ik vind dat wel zorgelijk. Ik zal mijn maxicosi ook niet verkopen of doorgeven omdat ik echt tegen tweedehands autostoeltjes ben
Ik zou nooooit tweedehands autostoeltjes kopen. Je hoeft het er niet af te zien als er een ongeluk mee gebeurd is. Mensen die hem verkopen kunnen we zeggen dat er niks mee gebeurd is maar onbekenden vertrouwen zou ik dan dus zeker niet doen. Je vergeeft het jezelf nooit als blijkt dat het kinderstoeltje wel een zwakke plek had en je toch een ongeluk krijgt met wat voor letsel dan misschien ook
Ik zou nooit een maxi cosi tweedehands kopen van vreemden. Je weet het nl nooit. En wie weet is die maxi cosi nog wel goed, maar wie weet ook niet. Ik zou het risico niet durven te nemen. Onze eerste maxi cosi is van tafelhoogte af op de grond gevallen (zonder kind er in hoor haha). Die hebben we weggegooid en we hebben toen een nieuwe gekocht, ondanks dat onze dochter toen al 1 jaar was. Maar nu met onze twin op komst vond ik het wel weer een dure grap, alles dubbel en alles nieuw. Een vriendin van mij gaf aan dat wij de maxi cosi van haar ouders wel mochten lenen (grootouders pasten wekelijks op kleinkind). Deze mensen vertrouw ik absoluut dat zij hem nooit hebben laten vallen of een ongeluk mee hebben gehad. Maar van wildvreemde? No way!
Ik heb de maxi cosi overgenomen van een vriend en die daarna ook weer doorgegeven aan een vriend. Autostoel 1 (die na de maxi cosy komt) heb ik weer via andere vrienden en is ook weer doorgegeven aan een vriendin. Autostoel 2 (zitverhoger met leuning) komt van mijn zus. Ik vind het een beetje overdreven om dit te zeggen: "Ik neem aan dat als je aan kinderen begint je enigszins weet wat de kosten daarvan zijn, als je al geen veilig autostoeltje wilt aanschaffen. Ik vind dat wel zorgelijk." Alsof je je kind zonder autostoel aan het vervoeren bent. Tweedehands is niet per definitie onveilig. Als er niets mee gebeurt is, is er niets mee aan de hand. Als je twee kinderen hebt ga je voor de tweede toch ook geen nieuwe autostoel kopen. Die zit dan toch ook in een tweede hands stoel?
Ik heb een nieuwe gekocht, niet omdat ik tweedehands niet vertrouw, maar dan weet je zeker dat je een nieuwe hebt. Ik heb een maxi cosi in de aanbieding gekocht. Was een kleur die eruit ging waardoor we 50% korting kregen. Ik zou goed rond snuffelen voor een mooie aanbieding
Allemaal leuk en aardig, die zogenaamde onveiligheid. Maar is dat niet gewoon een enorme verkooptruc van de fabrikanten? Ze gaan vast niet stimuleren om de stoel van je buurvrouw over te nemen, want dan verdienen ze niets aan je! En... je kunt toch wel zien of de stoel is ingedeukt o.i.d.
Inderdaad, iedereen wordt doodsbang gemaakt. Waarom? Zodat niemand meer een tweedehands durft te gebruiken. Verder vind ik de opmerking van edelhertje ook onnodig. Kom op zeg.
Ik ben er zelf ook geen voorstander van. Vooral omdat je als je goed aanbiedingen in de gaten houdt ook nieuw goed betaalbare autostoelen kunt vinden. Afgezien van de veiligheid, vind ik het ook niet zo'n smakelijk idee. Als ik zie hoe vaak onze autostoel al ondergekotst is