Hoi allemaal, Even een vraagje. Wij verwschten de kleine eind januari. Nou moet ik nog een aantal rompertjes hebben maat 50. Is het verstandig om vooral lange mouwen te kopen of maakt het in principe niet uit lange of korte mouw, omdat er ook kleertjes overheen aan gaan? Hoor graag jullie meningen/ervaringen.
Wij hebben alleen rompertjes met lange mouw. Kan je nog niet vertellen hoe dat in de praktijk werkt, maar lijkt me een stuk warmer voor de koude maanden, dus vandaar onze keuze... Denk dat je er vanzelf handigheid in krijgt
Onze kleine komt in november. Heb een paar met lange mouwen maar toch voornamelijk met korte mouw. Heb ondervonden bij mijn eerste dat kleertjes aantrekken over rompertjes met lange mouwen een ramp is. En als het echt koud is krijgt hij gewoon een extra dekentje of vestje aan.
Ik heb ze met lange en met korte mouw. De lange mouwen in wit en in kleurtjes, die kan je ook met een t-shirtje als longsleeve gebruiken. De korte alleen in t wit, soms met jip en janneke opdruk ofzo. Bij sommige setjes heb je namelijk al een shirtje en een truitje/vestje etc en dan lijkt me drie laagjes op de armen een beetje veel. Bovendien gaan sommige maatjes (bijv stretch-rompertjes van de hema maat 50-56 best een paar maandjes mee en dan kan je een hoop verschillende weertypes zijn tegengekomen.
Shirtjes met lange mouw vond ik altijd best dun en deed er eigenlijk altijd een langemouwen rompertje onder. Even een gepruts met aantrekken, maar je word er snel handig in hoor! Sommige mensen vinden het te veel gedoe en doen om deze reden rompertjes zonder mouw aan. Maarja, als je dan een vestje erover moet aantrekken is dat ook een gepruts. Ik heb bij beiden kids in de winterperiode langemouwen rompers gebruikt en vond het echt lekker warm en comfortabel voor de kleine!
Ik heb tot nu toe 1 rompertje met lange mouwen en die is van lief. Ziet er erg smal uit. Verder alleen nog korte mouwen. Ik ga nog wel wat lange halen, maar niet te veel in ieder geval en niet van die smalle. De korte van Lief vind ik wel super. En zijn nu bijna overal 50% omdat de collectie eruit gaat. Ons eerste pakje bestaat uit een shirtje met mouwtjes en een vestje, dus dan is lange mouw niet nodig. Ik heb ook geen mouwen aan mijn hemd in de winter en ze zeggen vaak dat je je babietje geen laagjes meer moet aangeven dan jijzelf, omdat ze ook snel te warm zijn. Ik zou dus beide halen en afstemmen op wat je de kleine aantrekt. Heeft hij/zij alleen een longsleeve aan, is een lange mouw wel erg prettig denk ik.
Hoi, Koop niet te veel maat 50, tenzij je een klein kindje verwacht. Die van mij was er binnen 2 weken uitgegroeid en ik had van die leuke, nou die pas meneer niet meer. 56 past hij nu met 6 weken nog steeds. Die van Lief en Noppies vallen klein!! Shopze!!
Ik had bij beide winterbabietjes eigenlijk alleen rompertjes met korte mouwen, want dat gepriegel met die handjes door lange mouwen...... En hier in huis was het altijd warm genoeg en naar buiten kregen ze zo'n berenpakje aan, dus dat was zeker warm genoeg.
Ik had bij mijn dochter (van december) beide. Ik vond die lange mouwen wel lekker warm voor onder een longsleeve, of een katoenen boxpakje. Mijn dochter had het ook snel koud. In ieder topic over deze vraag komt veelvuldig voorbij dat het zo verschrikkelijk is om een longsleeve over lange mouwen van het rompertje te krijgen, maar persoonlijk vond ik het reuze meevallen. Het was in het begin even een gepriegel, ja, maar na een tijdje kreeg ik er vanzelf handigheid in. Ik zou ze voor een winterkindje dus zeker in huis halen. Overigens zou ik ook rompers met korte mouwen/geen mouw in huis halen. Alleen maar rompers met lange mouwen lijkt me ook niet handig.
Ik verkies persoonlijk de romper met lange mouw boven de romper met korte mouw. Maar neem voor een pasgeboren kindje vooral overslagrompers en overslagtruitjes! Ik vond de normale rompers en truitjes echt een gepruts met zo'n kleintje.
Ons dochtertje is in december 2012 geboren. Wij hadden gekozen voor rompers met lange mouwen. Ze adviseren vaak je baby één laagje extra aan te doen. Door de rompers met lange mouwen had ons dochtertje altijd een laagje extra aan, ideaal! In het voorjaar, als het lekker weer wordt kan je de lange mouwen rompers combineren met leuke t-shirtjes. Uiteindelijk in de zomer zijn we overgestapt naar mouwloze rompers. De rompers die we hadden gekocht voor de babyuitzet hebben we wel aangevuld met zes goedkope mouwloze Zeeman rompers maat 50/56. Handig om wat extra te hebben als het nodig is. Zeeman rompers 99 euro cent.
Ik vind lange mouwen echt een gepriegel. Ligt misschien ook aan hoe wijd het shirtje is wat er overheen moet.
Ik vond de korte mouw ok het fijnste (jip en Janneke van de hema). En daar ging dan gewoon een truitje of vestje overheen. Maar ik had liever niet die zonder mouwen (hemdvorm), die waren juist in de zomer wel weer lekker.
Mouwloos is het makkelijkst, maar als je een kindje hebt die zich niet goed warm kan houden (die had ik dus..) dan zijn rompers met lange mouw wel makkelijk. Had er een paar, heb er toen nog wat bij laten halen door ml..
Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Ik ga gewoon wat lange en korte mouwen halen. Is het niet genoeg dan stuur ik ml wel de stad in. Is 10 minuten lopen van ons dus dat moet goedkomen.
Voor de koude maanden zou ik lange mouwen kiezen. Ik vind het nooit een gepruts hoor om een shirtje met lange mouwen over een lange mouwen romper aan te doen. Als je het uiteinde van de mouw vast houdt bij het aantrekken van shirtje heb je het zo aan en voorkom je dat de mouw blijft "hangen" halverwege de andere mouw
Ik had in maatje 50 zowel rompertjes met lange als met korte mouwen gekocht maar ik moet zeggen dat we in de praktijk bijna alleen die met lange mouwen gebruiken. De kraamzorg adviseerde bij shirtjes met lange mouwen er toch ook nog wel een romper met lange mouwen onder te doen. Als we er nog een vestje overheen doen of iets van hele dikke stof hebben dan gebruik ik wel de rompers met korte mouwen, maar meestal draagt hij gewoon shirts met lange mouw of boxpakjes dus dat komt niet zo vaak voor. Ik zou gewoon zorgen dat je van allebei iets in huis hebt en dan kijken wat jullie zelf prettig vinden! Het is allemaal zo bij gekocht
Onze kids komen ook hopelijk in december. En zowel het ZH als de kraamverzorgende hebbben al geadviseerd om alleen maar rompers met lange mouw in huis te halen voor de eerste paar maatjes. ( en als je de weersdeskunidge moet geloven, wordt dit de strengste winter in 100 jaar. Dus warmte is dan wel geboden)
Ik gebruik alleen maar rompers met korte mouwen of mouwloos. Ik vind het echt een enorm gepriegel als je een shirtje met lange mouwen over een romper met lange mouwen heen moet doen, het frommelt allemaal zo op. Met een jonge baby is dat echt niet prettig, ze vinden aankleden al zo'n crime. Maargoed, ons kindje is van juni, dus toen waren lange mouwen niet echt nodig. Overigens zei iedereen tegen mij dat ik niet teveel mt 50 moest aanschaffen, maar hoewel ons kindje niet klein verwacht werd, heeft ze tot 2 maanden in mt 50 gezeten..
Ik vind rompers met lange mouwen bij de hele kleine ukkies nogal ondingen in de winter! Ik ga voor rompers met korte mouwen. Daarbij rompers maatje 50/56 van de Hema, zat perfect bij mijn gemiddelde mannetje in november. Nu gebruik ik alleen lange mouwen voor onder een t-shirt of als hij alleen een romper draagt. Wat een gedoe die lange mouwen over elkaar heen trekken!