Hi! Nou, zoals de titel al zegt ... welk merk heb jij aangeschaft? Kan eigenlijk niet zo goed kiezen...Zwitsal heeft het grootste assortiment...maar hoor soms dat baby's er niet zo goed tegen kunnen??? Ruikt ook het lekkerst vind ik zelf.. Hoe dan ook...hoor graag van jullie wat jullie gebruiken en waarom!! xxx
Heb hier Sebamed Baby gekocht, maar nog geen ervaring mee . Ben gewoon tegen Zwitsal, vind het te erg ruiken en idd schijnen veel baby's er allergisch op te reageren.. Dit heeft wel een lekker luchtje, maar niet zo heftig. Bovendien staat Sebamed er ook om bekend geschikt te zijn voor een gevoelige huid, en gezien vriendlief en ik beide nogal eens allergische reacties hebben op dingen...
Tja...je hebt gewoon zoveel merken.. ben de drogisterij maar weer uitgelopen vanmiddag! Zag ook Natusan...leek me ook wel goed...
Albert Heijn huismerk, vond ik het lekkerste ruiken. en omdat manlief bij de AH werkt, kregen we na de geboorte een heel pakket met alle producten uit die lijn - wist ik niet, maar kwam dus erg goed uit
Voor dit 2e kindje ga ik weer voor natusan producten of Etos. Dat vond ik beiden prima. Ik vind van Natusan de bedtime lijn het lekkerst . Wél ga ik weer haarlotion halen van Zwitsal (als ik die tenminste niet nog heb -maar ik kon de fles niet vinden van de week) . Ook al heb je maar een paar haartjes, dan is het lekker voor het luchtje om het er een beetje in te smeren Maar oke totaal: Natusan 'top to toe wash' Natusan bedtime bad huidolie van Etos of Natusan bedtime Zwitsal haarlotion bad olie heb ik nog staan van Balneum -extra vettend voor een erg droge huid. Dat spul werkte ook érg goed toen ons meisje indertijd wit zag van de schilfers van de droogte. ---> en oja, als je zo gek bent van het zwitsal luchtje: Je hebt ook geurbuiltjes, die je (nu al) op het kamertje kan leggen. Eventueel in de kleding kast. In het begin zijn ze wel érg sterk, maar dat wordt snel wat minder.
Ik koop bij deze beeb zeker geen zwitsal meer, vind het heerlijk ruiken maar het huidje werd er zo droog van.. Gebruik nu bij mannetje etos en dat bevalt me erg goed. Het is niet duur en ruikt heerlijk, ik ga badolie, olie voor na het badje en haarlotion kopen meer heb ik niet nodig....
Had veel Zwitsal maar allemaal weg kunnen doen omdat Louise eczeem heeft/had. Ik gebruik veel etos huismerk producten en heb ook wat natusan ed staan.
Zou vooraf niet teveel kopen; je krijgt wel wat monsters en daar kun je even mee vooruit. Dan is de rest daarna zo gekocht. Zwitsal heeft proefmonsters te koop nu, die zou je kunnen proberen. Lotte kan overal wel tegen. Ik gebruik veel van Mylene, vind ik ook erg lekker ruiken en goede kwaliteit. Doe nu al meer dan een haar met de haarshampoo, creme, haarspray. En heb er weer en windcreme van voor de winter-wangetjes. Verder gebuik ik; Zwitsal-badschuim In begin: balneum badolie Massage olie van weleda bodycreme van dermocare (als je zwitsal lekker vind ruiken moet je de dermocare lijn ook eens ruiken...) Gebruik eigenlijk heel weinig van alles en smeer maar af en toe. Baby's hebben het niet echt nodig is mijn mening. Maar soms vind ik het gewoon lekker ruiken. Zwitsal wordt op dit forum geregeld afgekraakt omdat mensen het (soms op voorhand) al niet kopen vanwege veel parfumpjes. Maar het is ook allemaal goed getest. Je weet alleen niet vooraf hoe gevoelig de huid van je kindje is. Daarom zou ik gewoon weinig kopen en de proefjes proberen. Als je het zelf lekker vind ruiken en je kind kan ertegen; prima dan toch. Lotte kan overal tegen, erg handig. Maar omdat je zoooo lang met alles doet, staat er hier nog veel in de kast. Baby-2 gaat gewoon van de spulletjes mee gebruiken denk ik zo. Groetjes!!
Ik heb zo'n beetje alle producten van Zwitsal gekocht. Mocht de kleine er niet tegen kunnen dan koop ik wel weer een ander merk. Voorlopig staat het leuk op zijn plankje te wachten
ik heb massageolie en zinkzalf van de hema gekocht, daar waren ook veel mensen over te spreken in een eerder topic. Verder heb ik badolie van eucerin. En geurbuiltjes van zwitsal. De haarlotion wil ik nog gaan kopen over een tijdje. Moet je eigenlijk ook specifieke shampoo hebben voor een babietje?
Wij hebben veel zwitsal gebruikt. Nu gebruiken we af en toe ook producten van de etos. Ben over allebei zeer tevreden.
Zarqa billenspray, haarlotion, 3-1 wash en face and body crème. Balneum Badolie. La Roche Posay Lipikar Baum, voor droge plekjes. Ambre Solair zonnebrandcrème.
Je kan beter geen shampoo gebruiken voor een baby, het is niet nodig en ze kunnen er berg van krijgen. Gewoon beetje badolie in bad en water over het hoofdje gieten met je hand.
Ik wilde eigenlijk gaan voor zwitsal, maar als ik al die (negatieve) dingen lees, dan twijfel ik toch..! Natusan is toch parfum vrij? Over berg op het hoofdje: vooral geen water over het hoofdje gooien vanuit het badje waar ze in liggen. Een apart bakje water gebruiken. Want van dat gebruikte water kunnen ze berg krijgen. Is mij verteld..
@jois; tja het is natuurlijk zonde als je een hoop geld uitgeeft voor producten waar ze niet tegen blijken te kunnen en Louise kan er, net als heel veel andere kindjes, gewoon niet tegen. Tijdje terug nog wat haarlotion geprobeerd maar het arme kind had de korsten op haar hoofdhuid staan.
Die van mij werkt ook voor AH ...maar bij het distributie centrum....krijgt hij dat dan ook Ik ga in de eerste week (wkn) geen zwitsal gebruiken, heb het wel in huis, vind het heeerlijk...maar ga eerst kijken hoe allergisch mn mannetje is...alleen ik ben allergisch(hooikoorts, eczeem etc)...dus we moeten kijken of hij dat ook heeft....heb die Balneum ook in huis...hoor goede dingen erover... Heb ook Nature Babycare ( van Etos) gekregen, schijnt heel goed te zijn...eco achtig iets...zonder parabenen...vooral die billendoekjes voor het "open"huidje schijnt dit beter te zijn...maargeod we shall see En als alles goed gaat, koop ik Zwitsal sensitive