Hoe lang gebruik je Wikkeldeken en waarvoor?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Baby is nu vijf mnd. Wikkeldeken gekocht en eigenlijk alleen eerste maand gebruikt in maxi cosi en box..
    Ik heb hem nu gewassen en wil m opbergen maar best zonde eigenlijk. Zo'n mooie en best dure doek.. Hoe lang gebruikten jullie hem en waarvoor?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier eigenlijk ook alleen de eerste tijd gebruikt, hooguit 2 maandjes ofzo. Daarna nooit weer nodig gehad.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier nam ik hem na de eerste maanden mee als speelkleedje ik heb een lodger en als ik ergens op visite was kon ik de kleine daarop weg leggen

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eerste weken lekker in de deken op schoot. Hebben nooit een dure deken gehad eigenlijk.

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mijn dochter is 7 maanden en ik gebruik m nog steeds.. even over r heen in de box, in de auto over r beentjes :)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    De eerste paar maanden en daarna nog wel eens als dekentje over haar heen in de MC of in de fietskar ofzo.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Totdat mijn eerste haar nekje zelf recht kon houden, wat vrij snel was.
    Ik vind het onhandig met pakken anders zonder deken en ook niet lekker voor dat zachtje koppie op mijn arm.

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb er 2, 1 gekregen en 1 gekocht, maar die zijn zonder gaten voor de maxi cosi gordel. Is het handiger om er 1 met gaten te hebben voor in de maxi cosi?

9. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Je kan deze doeken (zeker die van Anais bv) ook gebruiken voor in de kinderwagen, als doekje voor de zomer, schoonmaak doekje als je even last-minute nodig hebt.. eigenlijk zijn die wikkeldoeken (hydrofiel) enorm multifunctioneel!

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    nee, ik bedoel niet de hydrofiele!

11. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Ik heb de omslagdoek heel lang in de autostoel gebruikt. Eerst in de winter voor de warmte, daarna in de zomer om op te zitten. Wij hebben een zwarte maxi cosi dus die bekleding werd zo snel warm en zweterig, daarom lekker die katoenen doek er overheen.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier dus ook.

Maar ik leg m nu in de voetenzak als het vriest, extra warm.

En gebruik m als dekentje in de maxicosi met die kou, dus niet als wikkeldeken, maar gewoon als dekentje.

Deel Deze Pagina