muur beschilderen

Discussie in 'De lounge' gestart door life, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. life

life Niet meer actief

Om even door te gaan op de topic :muurschildering heb ik ook even vraag en eventeel kennis gevraagd.

Vandaag alweer 26 weken zwanger van mijn kleine man, zondag beginnen aan de babykamer.
    Babykamer meubelen zijn al binnen alleen nog opgeslagen.
    Nu gaan we de babykamer 2 kleuren blauw verven, maar ik ben gek op tekenen, schilderen noem maar op. Eenechte crea bea alleen doe er weinig mee (helaas).
    Nu wil ik graag een schildering maken op 1 van die muren, dan wel over het blauwe heen.
    Nu vraag ik me af zijn er mensen die het ook gedaan hebben of hebben laten doen.
    Het hoeft geen grote schildering te zijn en wil het graag uit de losse hand doen (origineel).
    Ik doe het trouwens gewoon met acryl verf.

Iemand ook ideeen wat ik zou kunnen schilderen , en dan iets wat niet voor 'eventjes' leuk is maar ook langer?

Als het zover is maak ik een topic van stap tot stap:;)

2. life

life Niet meer actief

Dit is een schildering die ik een half jaar geleden heb gemaakt voor een collega:)

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind iets met olifanten, giraffen of muisjes altijd wel leuk. Met een stukje natuur erbij kun je alle kanten op met je schildering en er erg veel creativiteit in kwijt.

4. life

life Niet meer actief

Ook een idee jaa. Zat zelf beetje te denken aan tijgertje of iets woezel en pip vind ik ook erg leuk pff zoveel keus haha

5. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb door middel van een beamer een grote muurschildering gemaakt van bambi en alle bosdieren eromheen, met een witte muur als achtergrond. Erg geslaagd, en m'n zoontje wijst vaak naar de dieren als hij gaat slapen.... Ik hb een foto toegevoegd.

Succes met schilderen!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,4 KB
      Weergaven:
      56
  6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Julez wauw mooi!!!

7. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb voor onze zoon een wandschildering gemaakt, maar dan wat meer stilistisch. Het idee kreeg ik van een stukje behang. dat heb ik uitgetekend op een blaadje en dan op basis van een rasterpatroon het op de muur getekend en geverfd.
    Erg handig als je geen beamer hebt!

8. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ben er stiekem ook best trots op! :D

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Tips:
    - als je je kwast spoelt met water droog het dan goed af aan een krant. Natte verf druipt naar beneden.
    - meng veel kleuren en gebruik kleuren ton-sur-ton (kleur op kleur dus lichtblauw naast iets donkerder blauw om 1 vlak te vullen
    - door zwarte lijntjes te gebruiken wordt het erg kleurplaat achtig
    - een klein detail schilderen zoals een muizenholletje met muis onder aan de muur vind ik grappig
    - je kunt ook haakjes kopen voor aan de muur en dan zelf erom heen schilderen. Bijvoorbeeld een vogel die dan het haakje vasthoud etc.
    - ik ben gek op vlindertjes
    - op natte verf kun je wat glitters, veertjes etc. doen voor een speciaal effect(eventueel behangplaksel gebruiken) Je combineert schilderen zo met andere 'echte' materialen.
    - Ter inspiratie kun je in kinderboeken kijken.
    - ik zou eerste beginnen met wat schetsen op papier

succes en veel plezier

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
  11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik ben er vanacht mee begonnen, we hebben zelf een bed gebouwd alles geverfd (gewoon wit) en het thema is sesamstraat, ik heb er nu voor gekozen om niet met zwarte lijnen te beginnen, zit nog te twijfelen of ik dat ga doen, gekozen om niet te beamen want het mag mijn eigen zijn, maakt het vind ik een stuk orgineler
    nu een flinke bak koffie en dan ga ik weer boven op t bed zitten (stapelbed)

het beginnetje van ienieminie:

12. life

life Niet meer actief

Wauw gaat nog een hele klus worden maar het weerhoud mij niet.
    Ikzelf wil wel zwarte lijnen gaan gebruiken omdat ik echt een tekenfiguur liefhebber ben;) vandaar ook tijgertje.
    Denk dat ik idd eerst even een kleine schets maak om vervolgens het in het groot uit de losse hand gaa proberen.
    Het duurt nog wel eventjes voordat ik kan beginnen trouwens maar ideeen en tips zijn noh erg welkom;)

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    mbt zwarte rand... ligt natuurlijk ook aan hoe dik zwart je hm doet ;)

14. life

life Niet meer actief

Jaa denk het ook maar is de bedoeling (als het goed gaat haha) om een klein randje te maken om zo het figuur wat meer te benadrukken.

Die van woezel en pip was trouwens beetke mislukt vanwege verkeerde kleuren ect. Maar vond hem erg goed gelukt al zeg ik het zelf

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    je kan het ook met (niet uitwasbare) plakaatverf doen, mengt lekker gemakkelijk en droogt sneller

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb 3 jaar geleden 8 smurfen op mijn zoontjes muur geschilderd uit de losse hand.

Inmiddels was hij er te groot voor geworden dus hebben we de muur weer wit gemaakt en hangt er nu een echte gitaar aan.

Bij me dochter heb ik met 35 weken zwangerschap nog een blauwe lucht met witte wolken op haar plafond geschilderd.
    Dat was wel zwaar met zo'n dikke buik, boven je macht werken in de zomermaanden (was toen 30 graden).

Ik ben dus ook zo'n creabea ;)

17. life

life Niet meer actief

Is dat ook goedkoop? Want door de omstandiigheden hebben we weinig geld en wil me kleintje toch geboeg bieden.

Iemand trouwens nog een idee om de kamer op te vrolijke met dingentjes?

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heel goedkoop ;) bij de action +/-89 cent per halve liter fles

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier is missie ienieminie af en tommy staat klaar!

@life.... je kan de kleuren plakaat overigens heel goed mengen met latex om je kleuren uit te breiden ;)

Deel Deze Pagina