Waarom voelen (de meeste) hondeneigenaren zich aangevallen als je netjes vraagt of ze hun hond willen aanlijnen in een aanlijngebied? Wij wonen vlak bij een park en ver voor de eigenaren daar aankomen laten ze hun honden al los terwijl er gewoon een losloopverbod hier geldt. Heb er nu zeker vijf mensen op aangesproken en allemaal reageren ze aanvallend. In die zin, het lijkt wel of je ze beledigt terwijl ik toch echt netjes vraag of ze voortaan hun hond willen aanlijnen omdat er ook kleine kindjes rondlopen terwijl die honden gewoon aan komen stormen. Meestal begint het met ze doen niks en dan sarcastisch " ik zal ALTIJD mijn hond aanlijnen zodat als jouw kinderen TOEVALLIG hier lopen de honden zijn aangelijnd". Mensen hebben hun mond vol van verkeersovertreders en mensen die regels aan hun laars lappen maar dit doen we massaal en o wee als je erop aangesproken wordt. Nu weet ik dat het niet voor iedereen geldt maar dit valt me echt op en moest het ff kwijt.
Misschien es een aantal keer aan de wijkagent signaleren en dat ze er es een actie rond opzetten? Niet dat ze gelijk iedereen een boete geven, maar wel een waarschuwing.
Trouwens, als je er iets van zegt als iemand hondenpoep laat liggen krijg je ook een grote bek. Ik vind het zo smerig, die poep overal en nergens...
Ik snap dat ook echt niet! Mijn hond loopt alleen los in een losloop gebied. Aan de lijn is mijn hond echt heel naar tegen andere honden, dus loop ik netjes met mijn hond aan de lijn komt er een loslopende hond mijn hond lastig vallen. Mijn hond valt uit, en heeft mijn hond het gedaan!!! Tja sorry hoor, ik houd hem gewoon netjes aan de lijn waar het moet! Er is nog nooit iets ergs gebeurt hoor, maar mijn hond die gaat gewoon erg tekeer aan de lijn naar andere honden uit onzekerheid en mensen die hun hond los laten lopen hebben daar dan een vervelende reactie op :x
Trouwens, andersom vind ik het ook irritant dat ik los loop met mijn hond in een LOSloopgebied en dan komt er een hond aan die aan de lijn zit. Ga dan ergens wandelen waar honden niet los mogen (die plekken zijn er veeeeel meer)
Ik denk echt dat dit mijn volgende stap wordt. Ik heb al een melding bij de gemeente gedaan want het is gewoon te gek voor woorden dat iedereen hier maar zijn honden los laat lopen terwijl ze ook echt hard komen aanrennen. En dan kan er wel gezegd worden ze doen niks maar voor een kind komt dit heel beangstigend over plus niemand kan me de garantie geven dat ze ECHT niks doen. Houd je gewoon aan de regels, die zijn ee niet voor niets. Ik erger me er steeds meer en meer aan. En het zijn vaak dezelfde mensen die het doen. Er is al eens een vrouw op een fiets omver gelopen door een hond waardoor ze ten val kwam, schedelbreuk en stierf. Toen ging het even goed maar iedereen lijkt dat alweer vergeten.
Dat lijkt me ook erg vervelend. Vorige week was er een meisje van zeg acht jaar die een hond aan de lijn had en mij vroeg mijnoontjenvast te houden. De hond bijt namelijk als er kinderen in de buurt komen legde ze uit. Het was ook geen kleine hond. Begrijp dan totaal niet hoe de ouders zo een jong meisje met een hond die bijt de deur uit durven laten gaan. Dat meisje kan hem nooit tegenhouden als ie losschiet.
Geen idee waarom mensen zo reageren alhoewel ik ook boos zou reageren hier ook losloopverbod sinds twee jaar onze hond is bijna elf en loop vanaf kleins af aan los is op boerderij op gegroeit met hem aan een lijn lopen gaat gewoon niet en aangezien onze hond gewoon loopt en luistert hij gaat niet eens naar andere honden zie bik het probleem niet zo
Waarom zou je boos reageren? Regels zijn toch regels. Waarom wel stoppen voor een rood stoplicht bijvoorbeeld maar niet je hond aan de lijn? Er staat niet zomaar een boete op. Het mag gewoon niet. Punt.
Dat is ook erg, Als mijn hond het trouwens bij kinderen zou hebben zou ik hem direct muilkorven! Zou het risico niet durven te lopen. Kinderen zijn onvoorspelbaar namelijk. Gelukkig is hij een schat voor mensen. Door een nare ervaring AAN DE LIJN. Is hij zelf heel lelijk gaan doen uit onzekerheid aan de lijn. En ik vind kinderen met een hond laten lopen sowieso onverantwoord. Ook bij een klein hondje, omdat er van alles kan gebeuren door een andere hond aangezien mensen de regels van niet los laten lopen gewoon aan hun laars lappen!
Sja, er zijn kennelijk nogal veel mensen zo arrogant om te denken dat zìj een uitzondering zijn op de regel. Chantal, je hond is elf, op een dag is hij doof en luistert ineens niet meer... En dan is het straks van "Dat doet hij anders nooit!" En ik vind dat elke hond gewoon aan een lijn moet kunnen lopen, honden zijn supergoed trainbaar.
Als je je hond alleen thuis houdt of op een boerderij, dan is 't niet mijn probleem. Maar een hond die op terrein komt waar ook kinderen rondlopen ... sorry, die hoort aan de lijn. Dus ook gewoon op straat, want daar lopen ook kinderen rond. Als de loslopende hond ooit zou bijten en er is schade vergeef je jezelf overigens nooit! Ik zou het dus toch echt wel gaan opnemen met de wijkagent. Die kan desnoods zelf es gaan kijken hoe het er in 't park aan toegaat en nadien eventueel een grotere actie (laten) opzetten.
Mijne zullen nooit loslopen in een aangelijnd gebied! maar wat wel f***** irritant is zijn die wielrenners en mountainbikers die in een losloop gebied als een idioot fietsen, daar lopen ook kleine kinderen maar niemand dan iets tegen die wielrenners durft te zeggen. En je kan wel een grote mond incasseren van die lui als je hond "in de weg" loopt in het losloop gebied. Misschien dat ik er net even anders tegen aan kijk omdat ik honden heb, maar meer last heb van wielrenners dan van loslopende honden hier.
Ik heb mijn hondjes (2 mopsen en beagle) altijd vast. We wonen aan het strand, maar nog hou ik ze vast omdat ik bang ben dat ze kwijt raken. We zijn ooit een dag in de duinen aan het zoeken geweest naar de beagle die we 10km verderop gevonden hebben!! Dus ook in losloop gebieden hebben wij ze vast.... Poep opruimen vind ik ook niet meer dan normaal. MAar wij hebben hier vlakbij een speelweitje met speeltuin en zwembadje en daar laat werkelijk iedereen zijn honden uit, los of aan de lijn boeit me even niet, maar zeker de helft ruimt de poep niet op. Wat ik net zo vies vindt, of viezer ms wel, is dat je nooit alle poep op kan rapen er plakt altijd wel wat aan het gras, maar ze piesen ook op dat veldje. Mijn jongste kruipt alleen nog en ik wordt al misselijk bij dat idee!! Ze zouden om dat speelveld een groot hek moeten zetten zodat de honden er niet op kunnen. Gatsiedarrie!
Ik snap dat ook niet hoor.. Onze hond luistert perfect maar op plaatsen waar ze aangelijnd moet zijn heb ik d'r altijd vast.
Hier hetzelfde probleem hou ik mijn hond netjes aan de lijn omdat ie niet goed met alle andere honden kan word ik achtervolgd door loslopende honden waarvan de baasjes nog 50 meter ergens achteraan lopen Ik snap dat niet hoor!