hoi,' noem ze zoals je wilt maar het zijn vreselijk irritante piepbeesten, waarom deze dingen moeten bestaan.... en helemaal waarom moeten ze ook mensen prikken pfffff.... lang leven de zomer, maar deze heeft ook nadelen, tja ik moet het even kwijt want ik zit onder de dikke bulten, leuk he honden uit laten..... en als ik niet onder de bulten zit, dan wel onder de blauwe plekken van de beesten dood te meppen....( ik ben ook geprikt aan de binnenkant van mijn hand auwww en jeuk:x) iemand nog tips of ideeen om niet gestoken te worden, ik weet autum helpt wel, maar dat spul stinkt vreselijk en is ook niet zo goedkoop
Ja ik heb waarschijnlijk een allergische reactie door zo'n klote beest... maandagavond geprikt, was het alleen een paars puntje nu is het een plakkaat van 13 cm en groeiende... dus vanmiddag fijn naar de huisarts..
daar heeft me moeder dus ook last van... voor alle insectebeeten trouwens. tip voor de volgende keer, meteen als je geprikt bent een koeldrukverband aanleggen... ( nat verbandgaas) dan verkomt nog een beetje de zwelling voor mensen met allergie
ja ik wist alleen nog niet dat ik allergisch was maar inderdaad goed om te weten voor de volgende keer manlief had al gelijk het gif eruit gezogen.
Ik heb ooit gehoord dat notenmelk helpt. Als het goed is vinden ze dat stinken Het ruikt iig wel lekker. (vind ik)
De beesten worden aangetrokken door de geur van tomaat. Dus als je nou lekker buiten zit en je wilt geen dazen om je heen dan moet je een tomaat open snijden en verder op neerleggen! dit werkt ook goed want dan gaan ze erop af. Verder voor jezelf werkt doeken met azijn voor de zwelling en de jeuk. Of een beetje nestosyl (ik schrijf t vast fout )