Ik ben vast niet de enige die een mama fiets wil met de kleine op komst. Maar waar begin je dan? Ik ben wat langer als de gemiddelde mama wat het extra lastig maakt ook. Zijn wel bij fietsenhandels geweest maar die hebben niet altijd de grotere maat. Nu zijn wij vandaag naar de Gazelle Experience geweest. Helemaal top! En ik werk daar niet of iets, en dit is echt geen spam, haha , maar ik wilde gewoon de tip even met jullie delen. Ze zitten in Amersfoort en je kunt daar alle fietsen gewoon uitproberen, met zitjes erop ook. En in de verschillende maten! Ze hebben een apparaat waarmee ze precies kunnen uitrekenen welk frame maat bij jou past en terwijl jij rond fiets kan man of vriendlief een bakkie doen. Ze hebben een site: Gazelle Experience Center voor degene die nieuwsgierig zijn geworden. Ik kreeg zelfs een knuffel (een gazelle/hert) mee toen we weg gingen.
Leuke tip! Ik ben nu ook af en toe aan het googlen en heb geen idee wat ik moet kiezen en welk merk etc. Enige nadeel van jouw tip is natuurlijk dat ze dus alleen Gazelle verkopen?
@mirtje87 Ja, ze hebben alleen gazelle's staan (ze verkopen ze daar niet, is alleen om te testen). Ik weet wel dat de Batavus bijna gelijk is aan de Gazelle. Heb bij een fietsenwinkel op beide gezeten en die man gaf aan dat ze bijna gelijk zijn. Alleen de Batavus is er niet in mijn frame maat.
Wel een handige tip, alleen jammer dat ze maar 1 merk hebben die je kan uitproberen. Ik denk dat wij pas voor een mamma fiets gaan kijken wanneer we een tweede krijgen omdat het op de gewone fiets nog gaat met een voorzitje. Wel handig te combineren met bv de Ikea