Rijexamen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne09, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik moet morgen afrijden voor de eerste keer en ik ben helemaal op van de zenuwen! Op zich al veel lessen gehad. Ik ben al in september begonnen, maar een stop van 10 weken gehad ivm bevalling. (Gezien de kleine opkomst was wilde ik mijn rijbewijs nu gaan halen) Ik heb heel erg het gevoel dat ik het kan, maar ben bang dat ik het niet laat zien.

Iemand nog last minute advice? Ik heb al van die bional nervovit tabletjes.

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Succes morgen het gaat je lukken. Hou de gedachten vast dat je het kan.:)

3. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    De tip die ik meekreeg voor file parkeren is: Goed om je heen kijken (liefst vet overdreven), dan maakt het niet uit of je band op stoep terecht komt.
    verder kijk goed om je heen (ook weer liefst vet overdreven) en houd je aan de snelheid.
    Ik wens je enorm veel toi toi toi morgen en je gaat het halen hoor!!!

4. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had me binnenspiegel zo gedraait dat ik net ff overdreven moest kijken om het goed te kunnen zien,
    anders draaide ik alleen me ogen en nu moest ik echt m'n hoofd bewegen om in de spiegel te kijken

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb 'm net gehaald, dus nog 'verse' rij-examen ervaring ;)

Ik heb 'm de derde keer gehaald... En bij de derde keer zat ik ook in mijn flow en wist ik hoe ik het klusje moest klaren. Gewoon een tikje rustiger rijden ( althans in mijn geval, want ik rij vaak te snel ) zodat je overzicht hebt als je situaties nadert. Kijken zoals je altijd doet, laten zien dat je het allemaal in de smiezen hebt.
    Het rijden zelf hoeft niet perfect te zijn, het parkeren allerminst. Als je maar laat zien dat je op een veilige manier een stukje van A naar B kunt rijden.

Mijn parkeren heb ik met steken moeten doen en dat bleek prima, want uiteindelijk stond hij.

Hou je rust, dan komt het echt goed! :)

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja echt goed overdreven en regelmatig in je spiegels kijken en in twijfelgevallen met voorrang enz.. niet doen:p
    Verder verdwenen met mij de zenuwen zodra ik de auto startte..
    De examinator begon allemaal vragen te stellen over waar ik vandaan kwam enz.. moet je je niet door laten afleiden!

Succes!!

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oooee succes!!!! ik mag ook binnenkort. idd lekker overdreven kijken! verder maar gewoon doen alsof je met je vriendin in de auto zit en niet met de examinator. rijden alsof je je rijbewijs al hebt.
    succes meid, hopelijk haal je het

8. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Vergeet ook niet om je gordel om te doen voordat je de auto start. Anders ben je bij voorbaat al gezakt.
    Verder verlichting controleren.

9. danip

danip Niet meer actief

Mijn rij-instructeur zei van te voren tegen mij dat hij mij niet had laten afrijden als ik niet elke les van de laatste periode als een geslaagd examen had gereden. Dus zoals je anders rijd, rij je goed genoeg om het met gemak te halen. De enige spelbreker zijn de zenuwen. Maar als je het doet zoals je anders doet, zou je dus gewoon slagen!

Succes!!

10. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eet voordat je op moet een 2 bananen, dat helpt tegen de zenuwen!

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb altijd geleerd dat je juist niet te overdreven moet kijken want dan vinden ze je vaak onzeker.
    gordel om voor je de auto start en ik kan je 1 tip geven als je in utrecht afrijdt let op de fietsers bij het wegrijden van het CBR...
    en probeer je een beetje te ontspannen!
    succes morgen...

12. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Spannend!

Weet precies waar je het over hebt. Ik heb afgelopen vrijdag eindelijk mn examen gehaald! Mn levenswerk is klaar (nouja dat is een grapje, maar het was wel een hele strijd!)

Mijn tips

Neem voldoende nachtrust.
    Niet hals over kop naar het examen, maar neem `s ochtends de tijd voor een goed ontbijt en ga zo ontspannen als mogelijk naar je examen.
    Banaantje vantevoren deed mij ook goed.
    Maak van de examinator geen god.
    Besef dat je examen niet perfekt hoeft te zijn en probeer rustig te blijven als je iets niet handig doet.
    Vraag om duidelijkheid als je een opdracht niet snapt.
    Je kunt het anders had je nog niet mogen afrijden!!!

Heel veel succes!

13. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Inderdaad, autorijden kun je, anders zouden ze je niet laten afrijden. Heel veel succes, zet hem op!

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bedankt voor alle tips. Heb vandaag lekker een dagje afleiding gehad.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

En heb je m gehaald?!...

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Helaas gezakt, :(
    Ik was gewoon veelste zenuwachtig, niet normaal..
    Volgende keer beter.

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh balen dat je gezakt bent, waarop ben je gezakt? was je rijinstructeur met je mee?

18. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ja, die was mee. Ik was zo zenuwachtig daardoor vergat. Ik gewoon dingen. Terugschakelen, richtingaangeven. Dingen die ik normaal alrijd doe, maarja daar koop je natuurlijk niet zo veel voor. :p
    Was pas de eerste keer dus dat scheelt. Heb alleen doordat ik tien weken gestopt ben wel veel lessen gehad. Ben al zo een 2500 euro kwijt.. Nu komt er zeker weer 500 boven op.

19. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Tip voor de volgende keer rij zo vroeg mogelijk in de ochtend af dan ben je fitter en kan jeje ook niet de heletijd er druk over maken. Bij mij werkte het prima

20. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik reed om 9.50 dus dat zal niet helpen

Deel Deze Pagina